AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #1 Skrevet 22. august 2023 Nå tror jeg at jeg har tatt qtips for langt inn, øret føles "tett", er nok endel ørevoks der inne. Hvordan fjerne? Har extra virgin olivenolje. Bør den brukes? Leser at man kan ta et par dråper hver kveld, så skal voksen komme ut av seg selv. Men hvor mye og ofte bør jeg ta olje inni nå når det er lenger inn enn vanlig, og sikkert mye? Øregangen virker smalere enn vanlig, har nok irritert området med å pirke🙈 Lyd høres annerledes ut, blir normalt når jeg tar tak i øreflippen og holder den bittelitt nedover, men det kan jeg jo ikke gjøre hele tida. Ubehagelig følelse, håper noen har tips. Har vært på legesenteret og fått sprøyta ut når det har vært sånn før, men vil helst ikke det nå. Anonymkode: 34688...8b7
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #2 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): men vil helst ikke det nå. Hvorfor ikke? Har du stappet inn noe som ikke skal være inni der? Anonymkode: 1b24f...b4e
Millinea Skrevet 22. august 2023 #3 Skrevet 22. august 2023 Drypp par ganger daglig i et par dager for å myke opp, kjøp en stor sprøyte eller lignende på apoteket, og skyll med vann selv.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #4 Skrevet 22. august 2023 Vi bruker Revaxør som sprayes inn i øret, løses opp og skylles ut. Kjøpes på apoteket. Veldig fornøyd med den. Anonymkode: f54e0...29d 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #5 Skrevet 22. august 2023 Slutt med qtips for det første. Du legger deg på siden og drypper 3 dråper i øret. Ligger noen minutter og gjør det samme på andre øret. Lønner å gjøre det før leggetid. Gjør det på barnet vårt som sliter med ørevoks. Anonymkode: b7b97...e74
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #6 Skrevet 22. august 2023 Tror dere det må sprøytes? Da gjør jeg det heller på legesenteret enn hjemme. Men vil helst ikke drive å sprøyte med vann. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi bruker Revaxør som sprayes inn i øret, løses opp og skylles ut. Kjøpes på apoteket. Veldig fornøyd med den. Anonymkode: f54e0...29d Tror du det hjelper nå når det ikke er vanlig "vedlikehold", men sikkert mye voks? Anonymkode: 34688...8b7
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #7 Skrevet 22. august 2023 Trodde de hadde sluttet å spyle med vann hos legen nå? At de suger ut med vakuum? Anonymkode: 10568...eb3
Queen94 Skrevet 22. august 2023 #8 Skrevet 22. august 2023 Drypp litt matolje i øret før du legger deg et par ganger, hvis det ikke løsner innen et par dager dra til fastlegen for øreskyll.
Queen94 Skrevet 22. august 2023 #9 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trodde de hadde sluttet å spyle med vann hos legen nå? At de suger ut med vakuum? Anonymkode: 10568...eb3 Veldig forskjellig fra legekontor til legekontor. Veldig mange bruker fortsatt sprøyter og vann. Men er veldig greit å dryppe med matolje et par dager sånn at det løsner.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #10 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi bruker Revaxør som sprayes inn i øret, løses opp og skylles ut. Kjøpes på apoteket. Veldig fornøyd med den. Anonymkode: f54e0...29d Vanlig matolje funker faktisk minst like bra som Revaxør, om ikke bedre. Til TS. Min eks hadde store problemer med at ørene stadig tettet seg. Tror han hadde smale øreganger. Det som hjalp var å dryppe en del dråper med matolje i øret, tette med bomull og så bruke sånn skylleballong du får kjøpt på apoteket og spyle øret med vann etter noen timer. Det hjalp hver eneste gang. Han testet også Revaxør, men med mindre hell. Anonymkode: 7051e...fbe
Mardina Skrevet 22. august 2023 #11 Skrevet 22. august 2023 Bruker Vaxol annenhver dag, når jeg dusjer. Da unngår jeg for mye ørevoks og slipper å ta øreskylling så ofte. Men om man er tett i øret og det ikke blir bedre, så er nok øreskylling hos legen den beste løsningen 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå