AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #1 Skrevet 22. august 2023 Jeg og sambo er elendige til å snakke om følelser og sex. Da vi innledet forholdet hadde han ereksjonsproblemer pga noen medisiner, og derfor ble hans manglende lyst da noe jeg tenkte kom til å gå over når han skulle slutte på de medisinene. Det ble litt bedre da han kom av de medisinene, men ikke topp. Vi har nå jevnlig sex, men det er lite initiativ og ingen lidenskap fra hans side, jeg føler det mer som at han gjør det fordi han syns han bør. Alltid på samme måten, alltid er han ganske så passiv. Vi har snakket litt om det og han forklarer det med at ereksjonen ikke er som den engang var (vi er godt voksne, sent i 50-årene, vært samboere i 3 år, kjærester i 4,5), og det er han så lei seg for. Vi har forsøkt litt andre måter enn den vi pleier, men da mister han ereksjonen fort. Jeg har så lyst til å variere litt mer, og til å få ham til å være mer engasjert. Nå føler jeg meg bare totalt uattraktiv i hans øyne. Han tar nesten ikke på meg, søker ikke kroppen min, det er liksom ingen intimitet, annet enn det mest "nødvendige", ingen sensualitet. Men jeg er redd for å påføre ham skyld og skam og øke hans motvilje mot sex enda mer hvis jeg tar det opp. Jeg kan jo ikke tvinge ham til å bli tiltrukket av meg. What to do? Anonymkode: 8bd79...8b2
caroliine Skrevet 22. august 2023 #2 Skrevet 22. august 2023 Hadde respektert hans sexlyst, og visst det ikke tilfredstilte meg så hadde jeg vurdert å funnet noen andre. Så hadde heller tatt praten om at du savner hverdagslig kos. Som kyss, en klem, sitte ilag i sofaen på kveld etc- vist det mangler hos dere. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #3 Skrevet 22. august 2023 Du får ta han på ordet, stole på det han sier. Ereksjonsproblemer kan man gjøre noe med. Det er bare å gå til fastlegen og forklare situasjonen, så får du noen piller der. Anonymkode: 1239c...eab
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #4 Skrevet 22. august 2023 1. Spør hvor stor seksuell apetitt han har. Menn kan ha stor apetitt, men skjuler det (onani, tenner på andre ting, monoton sex, andre preferanser osv). Kanskje han har lav seksuell lyst, og alltid har hatt. Noen liker sex 7/7 dager, andre 1/7, seksuell apetitt varier. Kan godt være andre faktorer og (hormoner, dårlig økonomi, dårlig selvfølelse osv) 2. Finn ut hvor mye lyst han har lyst til å ha.. og hva han drømmer om.. Anonymkode: 70934...2ba
Fioljenta Skrevet 22. august 2023 #5 Skrevet 22. august 2023 Høres ut som noe du kan ta opp med fastlegen slik at dere kan få hjelp. 💜
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #6 Skrevet 22. august 2023 TS her. Jeg savner ikke nærhet i hverdagen, det har vi. Men altså jeg skulle ønske at han viste litt interesse for meg under sexen og at det ikke bare alltid var det samme og med så lite sensualitet. Han bruker potenspiller iblant allerede, det fungerer ok, men fortsatt ikke slik han var før, ifølge ham. Han har sagt at han ikke har høy sexlyst og at det har vært sånn i noen år, og at det skyldes at han ikke fungerer som før. Men han har også sagt at han HAR lyst på sex med meg. Det er bare det at når vi har det, virker han likevel å uengasjert. Jeg håper inderlig han ikke har det KUN fordi han tror han "må". Da kan vi heller leve i sølibat. Det kjennes så trist, og jeg hat aldri før opplevd å leve med en mann jeg føler ikke begjærer meg. Jeg VET jeg er fysisk attraktiv "objektiv sett" (selv om sånt per definisjon ikke er objektivt). Jeg tror ikke dette er noe han kommer til å ville snakke med fastlegen om. Da er det jo også fare for at jeg ødelegger enda mer, hvis jeg foreslår noe sånt. Anonymkode: 8bd79...8b2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #7 Skrevet 22. august 2023 Ut fra det du sier om at han nærmer seg 60, er slike problemer helt normalt og en nauturlig del av aldringsprosessen. Verken trening, kosthold eller andre ting kan påvirke dette noe særlig. At han er passiv, er jo ikke rart når både lyst og ereksjon svikter, og ting blir jo ikke bedre av mas. Hadde han vært 40, burde problemet kanskje vært utredet medisinsk, men dette er alderen. Mange menn (og kvinner) på 60 +/- har ikke sex overhodet. Anonymkode: 1d20c...986 1
exictence Skrevet 22. august 2023 #8 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Vi har nå jevnlig sex, men det er lite initiativ og ingen lidenskap fra hans side, jeg føler det mer som at han gjør det fordi han syns han bør. Alltid på samme måten, alltid er han ganske så passiv. Vi har snakket litt om det og han forklarer det med at ereksjonen ikke er som den engang var (vi er godt voksne, sent i 50-årene, vært samboere i 3 år, kjærester i 4,5), og det er han så lei seg for. Kan du si: Jeg synes det er deilig at vi har mer sex. Jeg liker så godt at du gjør det fordi du føler du har lyst, og ikke at du gjør det fordi du føler du bør. Føler litt at du gjør det fordi du føler du liksom bør gjøre det for min skyld, og ikke for din skyld? Hva tenker du? Er det sånn? Det kan jo godt tenkes at han har veldig lyst, men føler prestasjonsangst for å få det til, og blir litt redd for å skuffe deg. Derfor "kvier" han seg nesten? Hva med om du sier at det er så deilig uansett om dere fullfører, bare dere kjenner hud og nærheten. At man ikke behøver å tenke på at nå skal det fullføres. AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Vi har forsøkt litt andre måter enn den vi pleier, men da mister han ereksjonen fort. Føler det ligger mye i en bestemt prestasjon som skal fullføres. Det behøver slett ikke være sånn. Bare ligge nært og kose, og være i nået. AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg har så lyst til å variere litt mer, og til å få ham til å være mer engasjert. Det kan du gjøre litt etter litt uten å legge mål om hvordan ting skal være. Kanskje blir han mer engasjert dersom du er mer åpen på at han faktisk ikke trenger å være engasjert for din skyld. Men si til ham at dersom han nyter og viser at han nyter eller liker det, så nyyyyter du det og. AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Nå føler jeg meg bare totalt uattraktiv i hans øyne. Han tar nesten ikke på meg, søker ikke kroppen min, det er liksom ingen intimitet, annet enn det mest "nødvendige", ingen sensualitet. Si at du synes det er så deilig at ha tar på deg, ser på deg på den måten han noen ganger gjør. Det er lystbetont og motiverende for ham. Gjør og si det lik at han får opplevelsen av å være en god og flink deilig MANN AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Men jeg er redd for å påføre ham skyld og skam og øke hans motvilje mot sex enda mer hvis jeg tar det opp. Ja, det er viktig poeng. Han må få føle seg MANN Påfør ham dette at han er så deilig når han gjør/sier ....... Det får ham kanskje til å gjøre det mer. Og så kan du ta det videre evt med beføling osv AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg kan jo ikke tvinge ham til å bli tiltrukket av meg. Anonymkode: 8bd79...8b2 Nei, men dere kan ha kosekvelder, legge dere nydusjet med en svak god duft. Ta mykt og godt på ham. Dette synes vel alle er behagelig, og så kanskje ....ider med dere som er glade i hverandre. Hviske noe søtt til ham i øret.......
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #9 Skrevet 22. august 2023 Foreslå at han får sjekket testosteronnivået. Er det for lavt, kan mannen oppleve symptomer som depresjon, tretthet og selvsagt mindre sexlyst. Anonymkode: d348b...aa8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #10 Skrevet 22. august 2023 Jeg kan flere ganger i løpet av dagen tenke på sex, at jeg har lyst på sex. Men når anledningen er tilstede, så gidder jeg rett og slett sjelden. Det er mer tanken på sex en selve det å ha sex som er fremtredende. Selvom jeg flere ganger i løpet av dagen kan ha visualisert sex, hatt lyst på sex, så er det sjeldent jeg tar initiativet og faktisk gidder å ha selve sexen. Kan hende mannen din er litt lik? Ps, så er testosteronnivået mitt i øvre sjiktet av normalområdet. Testosteron har ingen ting med saken å gjøre i mitt tilfelle. Seksualitet består av en million ulike faktorer. Testo/hormoner er bare 1 av dem. Anonymkode: 036ac...975
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #11 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg kan flere ganger i løpet av dagen tenke på sex, at jeg har lyst på sex. Men når anledningen er tilstede, så gidder jeg rett og slett sjelden. Det er mer tanken på sex en selve det å ha sex som er fremtredende. Selvom jeg flere ganger i løpet av dagen kan ha visualisert sex, hatt lyst på sex, så er det sjeldent jeg tar initiativet og faktisk gidder å ha selve sexen. Kan hende mannen din er litt lik? Ps, så er testosteronnivået mitt i øvre sjiktet av normalområdet. Testosteron har ingen ting med saken å gjøre i mitt tilfelle. Seksualitet består av en million ulike faktorer. Testo/hormoner er bare 1 av dem. Anonymkode: 036ac...975 Har det på samme måten Anonymkode: 24727...456
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #12 Skrevet 22. august 2023 Dere er over 50. Du kan ikke forvente at han skal være full av lidenskap og være utrolig tent på deg. Anonymkode: c5b3d...05c
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #13 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da vi innledet forholdet hadde han ereksjonsproblemer pga noen medisiner, og derfor ble hans manglende lyst da noe jeg tenkte kom til å gå over når han skulle slutte på de medisinene. Det ble litt bedre da han kom av de medisinene, men ikke topp. Var det antidepressiva? I så tilfelle kan han være en av dem som har fått varig nedsatt lyst og evne av det. Mange får også varige endringer i følelsesregisteret, blir flatere, mister gledesfølelse etc. Et problem her, er at du ikke kjente ham før. Han kan ha hatt et lavt libido hele livet, og savner ikke annet. Det er ikke akkurat noe du reklamerer med, når du vil inn i et forhold. Selv med manglende evne, kunne han ha gjort noe godt for partneren sin, og når han ikke gjør det, så tenker jeg at denne mannen ikke har en eneste seksuell tanke i hodet sitt. Anonymkode: f899d...d78
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #14 Skrevet 22. august 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Var det antidepressiva? I så tilfelle kan han være en av dem som har fått varig nedsatt lyst og evne av det. Mange får også varige endringer i følelsesregisteret, blir flatere, mister gledesfølelse etc. Et problem her, er at du ikke kjente ham før. Han kan ha hatt et lavt libido hele livet, og savner ikke annet. Det er ikke akkurat noe du reklamerer med, når du vil inn i et forhold. Selv med manglende evne, kunne han ha gjort noe godt for partneren sin, og når han ikke gjør det, så tenker jeg at denne mannen ikke har en eneste seksuell tanke i hodet sitt. Anonymkode: f899d...d78 Man får også bare generelt sett nedsatt lyst over tid etter sex med samme kropp hundrevis av ganger. Anonymkode: c5b3d...05c
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #15 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Foreslå at han får sjekket testosteronnivået. Er det for lavt, kan mannen oppleve symptomer som depresjon, tretthet og selvsagt mindre sexlyst. Anonymkode: d348b...aa8 Under 2% av norske menn har unormalt lavt testosteronnivå. Anonymkode: 1d20c...986
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #16 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Man får også bare generelt sett nedsatt lyst over tid etter sex med samme kropp hundrevis av ganger. Anonymkode: c5b3d...05c Du er opptatt av å få frem det poenget, har jeg skjønt. Denne fyren hadde ikke lyst til å begynne med, og det er vel "generelt sett" ikke normalt? Anonymkode: f899d...d78
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #17 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Under 2% av norske menn har unormalt lavt testosteronnivå. Anonymkode: 1d20c...986 Min mann hadde det, og tilskudd hjalp. Jeg sier ikke at det er løsningen for TS, men kun at det kan være verdt å sjekke. Anonymkode: d348b...aa8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #18 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Under 2% av norske menn har unormalt lavt testosteronnivå. Anonymkode: 1d20c...986 Da regner jeg med at det er under referanseverdiene? Det kan jo ligge innafor, og likevel være for lavt for den enkelte person. Anonymkode: f899d...d78
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #19 Skrevet 23. august 2023 Testosteron har en tendens til å bli overdrevet som «årsak» til nedsatt sexlyst her inne. Testosteron er bare en av en million faktorer som spiller inn på sexlyst. Selv ligger jeg godt plassert med normalverdi, trener regelmessig og lever sunt. Har allikevel «sjelden» lyst på sex. Mange har en tendens til å lete etter årsaker til at partner ikke har like ofte lyst. Trenger ofte ikke være en årsak. Man bare er forskjellig. Hva som er normal sexlyst varierer over et svært stort spenn. Anonymkode: 036ac...975
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #20 Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Da regner jeg med at det er under referanseverdiene? Det kan jo ligge innafor, og likevel være for lavt for den enkelte person. Anonymkode: f899d...d78 Poenget er at redusert sexlyst og/eller ereksjonssvikt svært sjelden kan forklares med lavt teststeronnivå. Dette ifølge fagvitenskapen, og i motsetning til det mange lekfolk tror. Anonymkode: 1d20c...986 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå