Gå til innhold

bruker du vest når du trener utendørs?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Finnes flere typer vest (refleksvest, vektvest osv) men regner med at du tenker vannvest?

I så fall, bruker det på turer i fjeller der jeg vet jeg trenger vann, har også med meg ekstra medisiner (har astma) og et lite nødkit med plaster,gnagsårplaster, paracet, kleenex og disse lilla bleieposene i tilfelle jeg trenger. Har en Salomon sense Ultra 5. Tåelig fornøyd. Fikk med 2 flasker på 5dl, og er plass til en drikkeblære i lommen på ryggen og 3 lommer med glidelås, en litt mindre lomme på ryggen utenfor den store, og 2 lommer over der vannflaskene sitter. Men ikke helt fornøyd med feste, skulle gjerne hatt med ordentlige kliper. Begynner også å bli litt stor, hadde jeg kjøpt på nytt ville jeg kjøpt S, siden man kan utvide den. Så om du er en liten M, L osv så ville jeg kanskje prøvd meg på str under. 

For løping langs veien bruker jeg flipbelte. Igjen så er jeg fornøyd. Har 2 av de største flaskene. Feste til å henge nøkler på og en lomme med glidelås med plass til mobil. 

Anonymkode: 5b8d5...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vesten jeg har brukt desidert mest er en drikkevest fra Salomon som er one size og justeres med reimer i alle retninger, og som har plass til to softflasker foran og kun en "strekklomme" (hvor man kan dytte inn lue/hansker/buff) bak. Det er fordi den er så lett og anvendelig - den justeres på to sekunder slik at den passer til alt, fra at jeg løper med singlet til at jeg har masse klær og skalljakke på. Den mer avanserte vesten jeg har passer liksom til kun en viss mengde bekledning. Vanligvis savner jeg kun en glidelåslomme til verdisaker på den enkle vesten, ellers er den veldig bra. Husker ikke modellnavn. 

Refleksvest er det noen år siden jeg har brukt. Bruker reflekssele og bånd rundt anklene i tillegg. 

Skinnvest er best på trønderfest. 

Anonymkode: 26938...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken type vest bruker du? 

Jeg bruker refleksvest fra Jula når jeg løper ute i mørket, ellers bruker jeg aldri vest av noe som helst slag, nei. 

Anonymkode: 5ac3a...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker refleksvest på vinteren, løpevest med plass til vann og gel på langtur og redningsvest hele høsten (bor i Bergen). 

Anonymkode: c229a...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osprey drikkevest

en vindvest fra Dæhlie som er knalloransje med refleks til høst/vår

ellers går jeg fort over til en luftig lettvekts skalljakke med lufting under armene og reflekssele over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...