Gå til innhold

Ekkelt å ta på badetøy før dusj?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært i flere ulike svømmehaller og badeland i det siste. 

Ser at de fleste tar på seg badetøyet i garderoben, før de går inn i dusjen. I dusjen dusjer noen med badetøyet på, mens andre tar det av der, dusjer, og tar det på igjen. 

Jeg selv kler av meg i garderoben, dekker med et håndkle, dusjer uten badetøy, og tar dette på etter dusjen. 

Jeg synes det er ekkelt at folk tar på seg badetøyet på forhånd. Selv om de eventuelt vasker seg uten i dusjen, har de jo faktisk hatt på seg badetøyet på en potensielt «skitten» kropp. Det er jo mange som skal bade i bassenget, og jeg tenker det er respektløst ovenfor andre at man ikke vasker seg ordentlig, og tar på helt rent badetøy!

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 0f76a...68d

• Liker 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk foretrekker å oppføre seg som uhygieniske griser fordi det er blitt såååååå farlig å være naken idag.

Hjelpe meg for en utvikling vi er vitne til.

Anonymkode: 0b02b...e92

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet

Å legge ut halvnakne bilder på some er greit for da får man likes, men å dusje uten er katastrofe!

Anonymkode: e3310...e11

• Liker 2
Skrevet

Skal være ærlig på at det aldri har falt meg inn å tenke på hverken hvordan andre eller jeg selv ( er i basseng en gang i skuddåret) gjør dette. 

Men min første tanke er at det jo er vanvittig kronglete å få på tøy på en våt eller fuktig kropp, slik at det gir mening å ha på badedrakt når man går inn i dusjen. Jeg ser ikke helt poenget med at det skulle vært så uhygenisk? Du klarer jo fint å vaske deg med såpe både i skritte og under armer, i nakken osv selv med badedrakten på. Så lenge badedrakten er ren er vell de færreste voksne så skitten at det utgjør noe forskjell i ihjel kloret vann. 

Tenker også det er greit at badedrakten blir våt/skyllet av slik at evt vaskemiddel/fargestoffer osv havner i dusjen og ikke i vannet.

Forskjell man kan irritere seg over med dette tenker jeg er en ikkesak, evt vis meg en sak fra Norge hvor noen daua/ble syke i bassenget grunnet feil vask av kropp/badetøy før bassenget 😜

Anonymkode: 649de...f62

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg dusjer med badetøy, men jeg dusjer alltid hjemme rett før jeg drar i svømmehallen. Ble grovt seksuelt misbrukt som barn, så liker ikke å være naken foran andre.

Anonymkode: eb517...82c

• Hjerte 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Skal være ærlig på at det aldri har falt meg inn å tenke på hverken hvordan andre eller jeg selv ( er i basseng en gang i skuddåret) gjør dette. 

Men min første tanke er at det jo er vanvittig kronglete å få på tøy på en våt eller fuktig kropp, slik at det gir mening å ha på badedrakt når man går inn i dusjen. Jeg ser ikke helt poenget med at det skulle vært så uhygenisk? Du klarer jo fint å vaske deg med såpe både i skritte og under armer, i nakken osv selv med badedrakten på. Så lenge badedrakten er ren er vell de færreste voksne så skitten at det utgjør noe forskjell i ihjel kloret vann. 

Tenker også det er greit at badedrakten blir våt/skyllet av slik at evt vaskemiddel/fargestoffer osv havner i dusjen og ikke i vannet.

Forskjell man kan irritere seg over med dette tenker jeg er en ikkesak, evt vis meg en sak fra Norge hvor noen daua/ble syke i bassenget grunnet feil vask av kropp/badetøy før bassenget 😜

Anonymkode: 649de...f62

Er helt utrolig at man må forklare dette igjen og igjen for voksne folk. 

Alle skal dusje UTEN badetøy før man går i basseng. Det er pga renslighet, og for å unngå såperester i badetøy. Alt dette gjør at klormengden i bassenget holdes på et lavt nivå. Jo mer drit og såpe i vannet, jo mer klor i bassenget. Klor er lite trivelig i høye styrker, både for hud og innpust. Enda verre for de som har ømfintlig hud og lungesykdom.

Foreslår at du bader i sjøen fra nå av sammen med alle andre som ikke klarer å følge reglene i så godt som ALLE offentlige svømmehaller. 

Anonymkode: d5a6b...888

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Er helt utrolig at man må forklare dette igjen og igjen for voksne folk. 

Alle skal dusje UTEN badetøy før man går i basseng. Det er pga renslighet, og for å unngå såperester i badetøy. Alt dette gjør at klormengden i bassenget holdes på et lavt nivå. Jo mer drit og såpe i vannet, jo mer klor i bassenget. Klor er lite trivelig i høye styrker, både for hud og innpust. Enda verre for de som har ømfintlig hud og lungesykdom.

Foreslår at du bader i sjøen fra nå av sammen med alle andre som ikke klarer å følge reglene i så godt som ALLE offentlige svømmehaller. 

Anonymkode: d5a6b...888

Ja da, men så er det sånn at du aldri kommer til å kunne få alle til å dusje FØR man tar på seg badetøy i samfunnet vi har idag.

Anonymkode: 68a79...206

• Liker 2
Skrevet

Men altså.. hvor skitne folk er, tror du? For jeg lever i troen at de fleste dusjer hver eneste dag. De som dusjer nå i basseng, de har med stor sannsynlighet dusjet mindre enn 24 timer før det. Hva tror du skal kunne skje med de på de 24 timene.. Ble de dekket av møkk og bakterier tidligere ikke kjente til menneskeheten? Som tåler klorvann? 

Uansett, "alle" basseng har sånn toppdusj, som gjør det nærmest umulig å få vasket tissen og rumpa godt nok, uten å også bli våt på håret, noe de færreste kvinner vil. Så jeg dusjer alltid hjemme før bassegn. 

Anonymkode: 2953e...433

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men altså.. hvor skitne folk er, tror du? For jeg lever i troen at de fleste dusjer hver eneste dag. De som dusjer nå i basseng, de har med stor sannsynlighet dusjet mindre enn 24 timer før det. Hva tror du skal kunne skje med de på de 24 timene.. Ble de dekket av møkk og bakterier tidligere ikke kjente til menneskeheten? Som tåler klorvann? 

Uansett, "alle" basseng har sånn toppdusj, som gjør det nærmest umulig å få vasket tissen og rumpa godt nok, uten å også bli våt på håret, noe de færreste kvinner vil. Så jeg dusjer alltid hjemme før bassegn. 

Jeg dusjer ikke hver dag. Og det tror jeg ikke jeg er alene om. 
Uansett svetter man, man går på do osv. 

Du dusjer hjemme. Betyr det at du ikke dusjer i svømmehallen i det hele tatt?

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg dusjer ikke hver dag. Og det tror jeg ikke jeg er alene om. 
Uansett svetter man, man går på do osv. 

Du dusjer hjemme. Betyr det at du ikke dusjer i svømmehallen i det hele tatt?

går bare inn i dusjen for å skyller meg litt, og går ut. Det er sånn liten garderobe med dusj, det er uansett ingen som ser meg der, det er ikke andre folk der. Men uansett, er dette også fryktelig ekkelt? hva skal kunne skje med meg, nydusjet og i rene klær, på fem minutter i bilen på vei til basseng, tror du?  

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

går bare inn i dusjen for å skyller meg litt, og går ut. Det er sånn liten garderobe med dusj, det er uansett ingen som ser meg der, det er ikke andre folk der. Men uansett, er dette også fryktelig ekkelt? hva skal kunne skje med meg, nydusjet og i rene klær, på fem minutter i bilen på vei til basseng, tror du?  

Synes det handler litt om prinsippet også. Dessverre ser de fleste hva andre gjør. Dersom ingen dusjer, er det fort at den ene som hadde tenkt å dusje også dropper det. Mange sosiale eksperiment viser jo at folk ikke vil skille seg ut, ved å feks ikke gå ut dersom brannalarmen går og ingen andre går ut. 

Jeg tenker det handler like mye om å vise at man faktisk dusjer. Så lenge man skal bruke offentlige svømmebasseng kan man følge reglene ved å dusje uten badetøy, og vaske seg med såpe i svømmehallen!

• Nyttig 1
Skrevet

Det er jo ikke rart at barn og unge ikke tørr å dusje nakne på skolen i forbindelse med gym og svømming, når ikke en gang voksne mennesker kan gjøre dette i svømmehallen. 

• Nyttig 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Synes det handler litt om prinsippet også. Dessverre ser de fleste hva andre gjør. Dersom ingen dusjer, er det fort at den ene som hadde tenkt å dusje også dropper det. Mange sosiale eksperiment viser jo at folk ikke vil skille seg ut, ved å feks ikke gå ut dersom brannalarmen går og ingen andre går ut. 

Jeg tenker det handler like mye om å vise at man faktisk dusjer. Så lenge man skal bruke offentlige svømmebasseng kan man følge reglene ved å dusje uten badetøy, og vaske seg med såpe i svømmehallen!

og du skrev det også at du leste at jeg sa at det er ikke felles dusj, og jeg er alltid alene der? 

Skrevet

Jeg har bare hatt på badetrusa en gang før jeg dusjet, fordi jeg ville ikke at tampongtråden skulle vises og henge ut av høna. Vasket meg inne på doen først da vel og merke, men ja

Anonymkode: 69e67...b5c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har vært i flere ulike svømmehaller og badeland i det siste. 

Ser at de fleste tar på seg badetøyet i garderoben, før de går inn i dusjen. I dusjen dusjer noen med badetøyet på, mens andre tar det av der, dusjer, og tar det på igjen. 

Jeg selv kler av meg i garderoben, dekker med et håndkle, dusjer uten badetøy, og tar dette på etter dusjen. 

Jeg synes det er ekkelt at folk tar på seg badetøyet på forhånd. Selv om de eventuelt vasker seg uten i dusjen, har de jo faktisk hatt på seg badetøyet på en potensielt «skitten» kropp. Det er jo mange som skal bade i bassenget, og jeg tenker det er respektløst ovenfor andre at man ikke vasker seg ordentlig, og tar på helt rent badetøy!

Hva tenker dere? 

Kroppen er jo også "skitten" før dusj, så da blir jo både kropp og badetøy vasket, så så veldig ille er det ikke, at de har hatt badedrakten på i 2 minutter... 

Anonymkode: cf93e...dfc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg dusjer med badetøy, men jeg dusjer alltid hjemme rett før jeg drar i svømmehallen. Ble grovt seksuelt misbrukt som barn, så liker ikke å være naken foran andre.

Anonymkode: eb517...82c

Spiller ingen rolle. Badetøyet skal av samme f. 

Anonymkode: fc2a3...8de

• Liker 1
Skrevet

Vi er da skapt ganske like? I damegarderoben så ser jeg da at andre ser ut som meg. Samme antall pupper, armer og ben. Har til gode å se et menneske med tre pupper, to hoder eller noe som på annen måte kan betegnes som en kuriositet. 

Ironisk nok så flyr folk på stranda i de minste bikinier. Med den bikinimoten som er nå så er det knapt mulig å få en bikiniunderdel som dekker noe som helst av baken. 

Anonymkode: 08ac3...770

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Vil ikke du bli våt i håret når du skal i svømmehallen? Hvordan unngår du det? Vasker du ikke håret før du går hjem heller da?

Anonymkode: 53f71...23f

• Liker 1
Skrevet

Det finns ingen annen måte å løse dette på enn å ha båser der man er alene og dusjer. Du får ikke folk med liten selvfølelse til å vise seg naken i fellesdusj samme hvor mye du skjeller dem ut  og hva du sier. 

Anonymkode: 0f67c...254

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...