AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #1 Skrevet 22. august 2023 Ble utreder i vår og har ventet på behandling som ble noe utsatt pga sykdom og ferie. Ble først satt opp hos sykepleier men ble noen dager før timen endret til «Endring i behandlingen» og ble tildelt psykolog. Aldri vært hos psykolog tidligere. Noen som har vært bort i noe lignende eller har tanker om hvorfor endringen? Synes vel alt nytt og endringer er vanskelige. Da blir det fort tankekjør🙈 Men håper det blir godt å begynne behandlingen uansett. Planen bar i utgangspunkt samtaler men mulighet for medesinering. Men er redd/usikker på hvordan medisiner endrer meg. Anonymkode: d1843...e32
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #2 Skrevet 22. august 2023 Hvorfor det er sånn i din behandlingssituasjon er vanskelig å uttale seg om. Dette spørsmålet må du nok rette til den instansen du får behandling hos Sånn helt generelt sett, tenker jeg at de så vel behovet for at du snakker med en psykolog. Medisinering synes jeg er siste utvei, da angst/depresjon ofte er ett symptom på noe annet, og det å behandlet symptomet istedenfor selve problemet, er for mange bortkastet. men så har vi også de som trenger å få roet symptomet før man kan fokusere på selve problemet. Dette er det psykologen og du som må finne ut av sammen. Anonymkode: fba18...958
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #3 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor det er sånn i din behandlingssituasjon er vanskelig å uttale seg om. Dette spørsmålet må du nok rette til den instansen du får behandling hos Sånn helt generelt sett, tenker jeg at de så vel behovet for at du snakker med en psykolog. Medisinering synes jeg er siste utvei, da angst/depresjon ofte er ett symptom på noe annet, og det å behandlet symptomet istedenfor selve problemet, er for mange bortkastet. men så har vi også de som trenger å få roet symptomet før man kan fokusere på selve problemet. Dette er det psykologen og du som må finne ut av sammen. Anonymkode: fba18...958 Tusen takk for svar. Hadde en fin samtale hos psykologen. Noen direkte grunn til endring i behandler fikk jeg ikke. Men fornøyd med behandleren jeg fikk. Behandlingen videre bli pr nå uten medisiner. Skal øve meg på å gjenkjenne følelsene før jeg kommer helt i låsning. Kjenner jo når følelsene blir for tunge så lukker jeg nok døra til de følelsene. Og «flykter» bort. Anonymkode: d1843...e32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå