Gå til innhold

Angst/depresjon -endring i behandling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble utreder i vår og har ventet på behandling som ble noe utsatt pga sykdom og ferie. Ble først satt opp hos sykepleier men ble noen dager før timen endret til «Endring i behandlingen» og ble tildelt psykolog. Aldri vært hos psykolog tidligere. Noen som har vært bort i noe lignende eller har tanker om hvorfor endringen? 
Synes vel alt nytt og endringer er vanskelige. Da blir det fort tankekjør🙈

Men håper det blir godt å begynne behandlingen uansett. 
Planen bar i utgangspunkt samtaler men mulighet for medesinering. Men er redd/usikker på hvordan medisiner endrer meg.

Anonymkode: d1843...e32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor det er sånn i din behandlingssituasjon er vanskelig å uttale seg om. Dette spørsmålet må du nok rette til den instansen du får behandling hos :)

Sånn helt generelt sett, tenker jeg at de så vel behovet for at du snakker med en psykolog. 

Medisinering synes jeg er siste utvei, da angst/depresjon ofte er ett symptom på noe annet, og det å behandlet symptomet istedenfor selve problemet, er for mange bortkastet. men så har vi også de som trenger å få roet symptomet før man kan fokusere på selve problemet.

Dette er det psykologen og du som må finne ut av sammen. 

Anonymkode: fba18...958

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor det er sånn i din behandlingssituasjon er vanskelig å uttale seg om. Dette spørsmålet må du nok rette til den instansen du får behandling hos :)

Sånn helt generelt sett, tenker jeg at de så vel behovet for at du snakker med en psykolog. 

Medisinering synes jeg er siste utvei, da angst/depresjon ofte er ett symptom på noe annet, og det å behandlet symptomet istedenfor selve problemet, er for mange bortkastet. men så har vi også de som trenger å få roet symptomet før man kan fokusere på selve problemet.

Dette er det psykologen og du som må finne ut av sammen. 

Anonymkode: fba18...958

Tusen takk for svar. Hadde en fin samtale hos psykologen. Noen direkte grunn til endring i behandler fikk jeg ikke. Men fornøyd med behandleren jeg fikk. 

Behandlingen videre bli pr nå uten medisiner. Skal øve meg på å gjenkjenne  følelsene før jeg kommer helt i låsning. Kjenner jo når følelsene blir for tunge så lukker jeg  nok døra til de følelsene. Og «flykter» bort.

Anonymkode: d1843...e32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...