Gå til innhold

Farmen 2023 - TV2 - Ingen spoiling!

Cid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spoiler

Hva faen? Martin lagde jo ikke ferdig potetlefsene sine en gang og så vant han over Björk 🙄

Nå er Farmen over for min del i hvert fall, Björk er årets vinner i mine øyne uansett hvem som vinner! 👏🏻

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Cid said:
  Hide contents

Hva faen? Martin lagde jo ikke ferdig potetlefsene sine en gang og så vant han over Björk 🙄

Nå er Farmen over for min del i hvert fall, Björk er årets vinner i mine øyne uansett hvem som vinner! 👏🏻

Spoiler

Men det gjorde ikke Bjørk heller (de var ikke spiselige fordi de var rå), og smaken til fiskekakene var uslåelig hos Martin. Derfor vant han den konkurransen. 

Syns forøvrig det er urettferdig å ha slike konkurranser hvor en av deltakerne er utdannet kokk. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nusket skrev (4 minutter siden):
  Skjul innhold

Men det gjorde ikke Bjørk heller (de var ikke spiselige fordi de var rå), og smaken til fiskekakene var uslåelig hos Martin. Derfor vant han den konkurransen. 

Syns forøvrig det er urettferdig å ha slike konkurranser hvor en av deltakerne er utdannet kokk. 

Spoiler

Nå blir det å lese her for oppdateringer fremover i hvert fall 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (1 minutt siden):
  Skjul innhold

Nå blir det å lese her for oppdateringer fremover i hvert fall 😛 

Spoiler

Jeg er tilbake der jeg og. Flere uker nå jeg ikke har sett, men oppdatert meg her. Sett dagens og da er jeg ferdig. Barnslig? Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonebelinda skrev (4 minutter siden):
  Skjul innhold

Jeg er tilbake der jeg og. Flere uker nå jeg ikke har sett, men oppdatert meg her. Sett dagens og da er jeg ferdig. Barnslig? Ja

Spoiler

Håper Björk, Mattis, Yassin, Arvid eller Bård havner på neste års Torpet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spoiler

Faaaaen at Björk og Mattis røk. Nå er det nesten bare folk jeg ikke liker igjen. Får heie på Anders nå da. 

Synes Maria er litt søt da. Hun imponerte meg litt i første konkurranse. Men heier ikke på henne. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Budsom said:
  Hide contents

Faaaaen at Björk og Mattis røk. Nå er det nesten bare folk jeg ikke liker igjen. Får heie på Anders nå da. 

Synes Maria er litt søt da. Hun imponerte meg litt i første konkurranse. Men heier ikke på henne. 

Spoiler

Jeg er der at jeg bryr meg ikke lenger :ler: 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nusket skrev (1 minutt siden):
  Skjul innhold

Jeg er der at jeg bryr meg ikke lenger :ler: 

Spoiler

Håper egentlig at Maria vinner bare på pur f bare for å irritere Kathrine :ler:

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Cid said:
  Hide contents

Håper egentlig at Maria vinner bare på pur f bare for å irritere Kathrine :ler:

Spoiler

Ja ikke sant 😜 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matkonkurransen var enkel, lage fiskekaker og potetlefse, det var 2 oppgaver.

Når en deltager kun leverer en av to oppgaver, da burde man ikke få andreplass, uansett hvor gode de fiskekakene var.

Nå når mine to favoritter er ute, har jeg kun en igjen å heie på.

Åpenbart ikke Carla. Martin synes jeg er litt dobbeltmoralsk, litt samme med Anders med måten de har sympatiserer med Katrine, samtidig som de liksom skal ta avstand. Synes begge er altfor feige.

Så eneste å heie på nå for min del er Maria. Hun har gjort en feil, med MeToo, men hun var stor nok, og raus nok til å si unnskyld.

Er det en som har måtte tåle enormt mye dritt og blitt kuet denne sesongen er det Maria. Så nå håper jeg hun overrasker og på en eller annen måte vinner hele greia! :)

Sier bare heia Maria nå, beste som er igjen etter min mening :) 

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode:

Spoiler

Vi er vel på sesong 25 totalt med Farmen, og deltakerne blir som alltid like overrasket over beskjeden "finaleuken starter NÅ!". 🥴

Presisjonskonkurranse:
En enkel og ganske så spennende konkurranse alle mot alle.
Det endte med at Maria og Anders traff best med spikern, og gikk videre.
Martin ble irritert over jublingen til Maria for at hun gikk videre. Jeg synes Maria må få lov til å juble. Det blir litt sånn, hvem skal vise hensyn til hvem, egentlig? Skal vinnerne vise hensyn til taperne, eller skal taperne vise hensyn til vinnerne? Sistnevnte gir mest mening, ettersom det er en konkurranse. I konkurranser så er det vinnerne som glinser, ikke taperne.

Matlagingskonkurranse: 
En veldig uheldig favorisering å ha en matlagingskonkurranse når èn av konkurrentene er kokk. Så her får Carla utlevert et fripass videre i finaleuken. Farmen har liksom anstrengt seg for å få kjønnslike konkurranse på like vilkår, og så ser dem mellom fingrene på deltakernes profesjoner. Denne favoriseringen skjer hvert bidige år, og er like irriterende hver gang. Det blir så tullete at det kan sammenlignes med at Maria og Mattis skulle ha møttes i konkurransen "sekken".

Carlas favorisering forsterkes ytterligere når deltakerne må lage fiskekaker og potetlefser på 1 time. Et avansert måltid for nybegynnere, så i dag ble det en kamp mellom Bjørk, Martin og Mattis i å gjøre det minst dårlig for å få 2. plassen.
Carla vant selvfølgelig. Hun hadde strengt tatt ikke trengt å delta engang, men fått "walkover". Og Martin kom som nr 2, tross for bare å ha fullført halve oppgaven siden han ikke leverte i nærheten av noe som ligner potetlefser. Bjørk fikk det i det minste til, men lefsene var visst for rå inni. Streng bedømming.

Mattis og Bjørk måtte altså dra hjem. Utrolig dumt at Bjørk måtte reise hjem. 

Så da sitter vi igjen med Maria, Anders, Carla og Martin. Det var et tørt utvalg å finne noen å heie på... Så kanskje likegreit at årets premie er knapper og glansbilder. 

Endret av Ctrl
  • Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (47 minutter siden):

Dagens episode:

Skjul innhold

Vi er vel på sesong 25 totalt med Farmen, og deltakerne blir som alltid like overrasket over beskjeden "finaleuken starter NÅ!". 🥴

Presisjonskonkurranse:
En enkel og ganske så spennende konkurranse alle mot alle.
Det endte med at Maria og Anders traff best med spikern, og gikk videre.
Martin ble irritert over jublingen til Maria for at hun gikk videre. Jeg synes Maria må få lov til å juble. Det blir litt sånn, hvem skal vise hensyn til hvem, egentlig? Skal vinnerne vise hensyn til taperne, eller skal taperne vise hensyn til vinnerne? Sistnevnte gir mest mening, ettersom det er en konkurranse. I konkurranser så er det vinnerne som glinser, ikke taperne.

Matlagingskonkurranse: 
En veldig uheldig favorisering å ha en matlagingskonkurranse når èn av konkurrentene er kokk. Så her får Carla utlevert et fripass videre i finaleuken. Farmen har liksom anstrengt seg for å få kjønnslike konkurranse på like vilkår, og så ser dem mellom fingrene på deltakernes profesjoner. Denne favoriseringen skjer hvert bidige år, og er like irriterende hver gang. Det blir så tullete at det kan sammenlignes med at Maria og Mattis skulle ha møttes i konkurransen "sekken".

Carlas favorisering forsterkes ytterligere når deltakerne må lage fiskekaker og potetlefser på 1 time. Et avansert måltid for nybegynnere, så i dag ble det en kamp mellom Bjørk, Martin og Mattis i å gjøre det minst dårlig for å få 2. plassen.
Carla vant selvfølgelig. Hun hadde strengt tatt ikke trengt å delta engang, men fått "walkover". Og Martin kom som nr 2, tross for bare å ha fullført halve oppgaven siden han ikke leverte i nærheten av noe som ligner potetlefser. Bjørk fikk det i det minste til, men lefsene var visst for rå inni. Streng bedømming.

Mattis og Bjørk måtte altså dra hjem. Utrolig dumt at Bjørk måtte reise hjem. 

Så da sitter vi igjen med Maria, Anders, Carla og Martin. Det var et tørt utvalg å finne noen å heie på... Så kanskje likegreit at årets premie er knapper og glansbilder. 

Spoiler

Syns bedømmingen på Martin og Bjørk var urettferdig.  Bjørg sine lefser så ihvertfall ut som lefser.   Martin sine så ut som om de var spist og kasta opp igjen.

Hvordan er det mulig å ha så lite kunnskap om mat som Mattis??   Putte nesten hele pepperkorn i deigen og koke brokkoli i en evighet?   Han har vel laga mat på skolen som andre?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cid skrev (6 timer siden):
  Skjul innhold

Sier meg fullstendig enig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Fryktelig synd at Björk og Mattis røk. Hadde håpet på de to i finalen med Björk som vinner. Æsj og dobbelt-æsj! Dumt med matlagingskonkurranse i finaleuken når en av deltakerne er utdannet kokk, det favoriserte jo Carla veldig og selvfølgelig vant hun. De burde heller hatt noe som de hadde mer lik sjanse i og som ikke favoriserte én deltaker.

Vet ikke hvem jeg heier på nå jeg. Ikke Carla, i hvert fall. Vinner Martin kommer han til å gnåle om at det var guds vilje og blablabla. Martin virker egentlig som en hyggelig fyr, men jeg orker ikke de jesusgreiene hans. Maria er ufattelig slitsom selv om jeg liker henne bedre nå enn før. Anders virker hyggelig og god, men har vært Kathrines nikkedukke gjennom hele sesongen. Ikke noe galt i å være konfliktsky, men han der er FOR konfliktsky. Skulle ønske Bård og Arvid hadde stått i finaleuken i stedet for Carla og Martin. Men er i hvert fall utrolig glad Kathrine røk før finaleuken :bolledeig: Det var det beste som kunne skje :danse2:

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Blueberrymuffin said:
  Hide contents

Matkonkurransen var enkel, lage fiskekaker og potetlefse, det var 2 oppgaver.

Når en deltager kun leverer en av to oppgaver, da burde man ikke få andreplass, uansett hvor gode de fiskekakene var.

Nå når mine to favoritter er ute, har jeg kun en igjen å heie på.

Åpenbart ikke Carla. Martin synes jeg er litt dobbeltmoralsk, litt samme med Anders med måten de har sympatiserer med Katrine, samtidig som de liksom skal ta avstand. Synes begge er altfor feige.

Så eneste å heie på nå for min del er Maria. Hun har gjort en feil, med MeToo, men hun var stor nok, og raus nok til å si unnskyld.

Er det en som har måtte tåle enormt mye dritt og blitt kuet denne sesongen er det Maria. Så nå håper jeg hun overrasker og på en eller annen måte vinner hele greia! :)

Sier bare heia Maria nå, beste som er igjen etter min mening :) 

Spoiler

Maria har ikke gjort èn feil. Hun har gått vekk fra avtaler, kastet Erika under bussen i brevet da hun forlot Farmen første gang. Falsk som få, og heier virkelig ikke på henne. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De seks som er igjen må være fornøyd med å ha fått plass i finaleuken, men det må være litt stressende hvis den skal stadig vekk starte samme dag som siste tvekamp. Lurer på hvorfor det er sånn de gjør det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nusket skrev (1 time siden):
  Skjul innhold

Maria har ikke gjort èn feil. Hun har gått vekk fra avtaler, kastet Erika under bussen i brevet da hun forlot Farmen første gang. Falsk som få, og heier virkelig ikke på henne. 

Spoiler

Jeg heier i utgangspunktet ikke på noen nå men Maria som vinner hadde irritert Kathrine mest så da håper jeg på henne.

Endret av Cid
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (13 minutter siden):
  Skjul innhold

Jeg eier i utgangspunktet ikke på noen nå men Maria som vinner hadde irritert Kathrine mest så da håper jeg på henne.

Det er samme konklusjon jeg har gjort meg, heia Maria!

Et svar fra Kathrine har avslørt om vi får ønsket vårt oppfylt eller ikke, så spenningen i om det blir oppfylt eller ikke er ødelagt for min del.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (2 minutter siden):

Det er samme konklusjon jeg har gjort meg, heia Maria!

Et svar fra Kathrine har avslørt om vi får ønsket vårt oppfylt eller ikke, så spenningen i om det blir oppfylt eller ikke er ødelagt for min del.

Svar fra Kathrine om hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...