Pust Skrevet 24. november 2023 #1501 Del Skrevet 24. november 2023 (endret) Cid skrev (15 minutter siden): Er enig men tviler på at de gjør noe så lenge ikke seertallene synker, nå er det jo bekreftet en ny sesong med. Håper det nytter med tilbakemeldinger om bekymring for de andre deltakerne. Det er jo flere der som er underholdende å følge med på, så for min del velger jeg å se på de andre og se vekk når vedkommende er på skjermen. Seertallene ville nok blitt påvirket dersom det kun hadde vært den ene deltakeren på skjermen, men med så mange andre som gjør en god jobb til tross for at det er som det er, vil vi fortsette å følge dem. Heia Björk! Endret 24. november 2023 av Pust 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonebelinda Skrevet 24. november 2023 #1502 Del Skrevet 24. november 2023 Cid skrev (55 minutter siden): Har folk sluttet å se på da? Jeg har Holder meg oppdatert om hva som skjer her jeg 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusket Skrevet 24. november 2023 #1503 Del Skrevet 24. november 2023 Kathrine hevder hun ikke er på Farmen for å bli sett, men i dag så jeg vel intervju/artikkel nr 3 om henne på kort tid. 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 24. november 2023 #1504 Del Skrevet 24. november 2023 Kathrine sier hun er på Farmen for barnas skyld. Oj Oj. Stakkars bar som må se moren sin slik. 7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jonette Skrevet 24. november 2023 #1505 Del Skrevet 24. november 2023 LiseTV skrev (1 time siden): Kathrine sier hun er på Farmen for barnas skyld. Oj Oj. Stakkars bar som må se moren sin slik. De er sikkert stolte av henne 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dårligbrukernavn Skrevet 24. november 2023 #1506 Del Skrevet 24. november 2023 (endret) Pust skrev (6 timer siden): Håper det nytter med tilbakemeldinger om bekymring for de andre deltakerne. Det er jo flere der som er underholdende å følge med på, så for min del velger jeg å se på de andre og se vekk når vedkommende er på skjermen. Seertallene ville nok blitt påvirket dersom det kun hadde vært den ene deltakeren på skjermen, men med så mange andre som gjør en god jobb til tross for at det er som det er, vil vi fortsette å følge dem. Heia Björk! Jeg også. Å avgjøre det alene basert på seertall blir for grunt, da det kan finnes mange grunner til at man ser på tross at det er en slik figur der inne. F. eks.: Ønske om ny sesong (vanligste konsekvens av lave seertall er vanligvis ikke endring i casting/reaksjon på oppførselen til en deltaker, men at programmet blir tatt av luften - som nesten er argument godt nok i seg selv for hvorfor ikke seertall bør være avgjørende), mangeårig forhold til programmet (klart det har sentimental verdi for mange, og for en del er Farmen barndomsnostalgi etter rundt 20 år (?) eller noe sånt på skjermen), nettopp for å kunne skrive begrunnede klager på vedkommendes oppførsel (har man ikke sett på er det jo mindre å skrive om i en eventuell klage), ønske om å delta selv/research i den forbindelse, at noen man kjenner/vet hvem er deltar, noen ønsker sikkert å se hvordan det går med "ofrene" til tross for at det kan være ubehagelig å se vedkommende man reagerer på, noen ønsker å støtte opp om/heie på de andre som er med og selvfølgelig: Det finnes jo de som underholdes av at andre har det vondt/oppfører seg dårlig/uholdbart også, dessverre. Bare så det er sagt: Det er mulig jeg skriver en klage, har ikke bestemt meg enda, men jeg ønsket likevel å nevne noen mulige argumenter for hvorfor seertallene ikke nødvendigvis trenger å ha falt i stil med avsmak for vedkommende/oppførsel. Om noen vil kan de, om ikke annet, bruke noe av det jeg har skrevet om de vil bruke det som argument i sine klager. Jeg syns altså det er forståelig/rimelig at det kommer klager ettersom oppførselen hennes åpenbart påvirker de andre negativt, samtidig er det som gjør meg usikker på om jeg vil dra det så langt som å sende klage at man har meldt seg på frivillig, har mulighet til å trekke seg, få ut/prøve å få ut personen det gjelder, vi blir iallefall fortalt at de skal ha tilgang på psykolog og oppfølging (samt i utgangspunktet at de har gjennomgått visse "tester"/intervjuer i forkant ifht om de egner seg til å delta, men jeg vet også at prosessen har vært kritisert ifbm flere reality-programmer tidligere) og de kan melde seg som førstekjempe/tape med vilje etc. Det som samtidig gjør at jeg likevel vurderer det er at man ser tydelig at påvirkningen gjerne er utover det som er greit når de lever så isolert, "inne i en boble", avskåret fra venner og familie, de har ofret inntekt for å være med og at de kjemper om en premie (som sikkert noen av de også trenger mer enn andre/har mer motiv for å ønske å vinne, og derfor kanskje også strekker seg lenger enn hva som egentlig føles ok). Jeg antar det, som på andre reality-programmer, er deltakeransvarlige/produksjon involvert som egentlig er der for å ivareta de, men som vi vet fra andre programmer ihvertfall, at også presser de til å bli værende, påvirker deltagerne/regisserer til en viss grad (som kan være litt skummelt når man legger til fraværet av kjente relasjoner, trygge omsorgspersoner eller støtte fra noen som kjenner deg. JA, de blir kjent med hverandre og glade i hverandre av å leve så tett, men de er alle i den samme "boblen" og de mangler alle sammen noen rundt seg som har kjent de over tid og vet hvor grensene deres går). Det går over en begrenset tidsperiode, de vet hva de er med på, Farmen er et velkjent program, men samtidig har man vel ikke/sjelden sett den type dominerende påvirkning som Kathrine her har hatt denne sesongen. Det er jo ikke alltid man selv klarer å se når det er i ferd med å gå for langt heller før det er for sent, og det er jo noe man ellers er vant med at man kan få hjelp til av sine nærmeste. Inne på Farmen har du i tillegg aspektet med at de som er blitt nærmest og mest glade i hverandre gjerne ønsker å nettopp komme langt sammen/komme til finale sammen/se hverandre vinne etc, derfor mener jeg noe av den tryggheten man ellers finner i gode relasjoner utenfor ikke kan finnes på samme måte der inne. Det er i tillegg et spill, og man vet aldri helt hvem man kan stole på/når. Spill-aspektet er jo også noe som de selv kan bruke for å undergrave hvor tøft de har det, altså at de tenker "jaja, det er jo bare et spill, det blir bra så fort det er ferdig" osv, og dermed undervurdere hvilken effekt det kan ha på de videre. Det aller største argumentet er vel for alle oss som har levd i destruktive relasjoner, f. eks. med narsissister, psykopater, sosiopater eller generelt ugreie folk, og vet hvilken skade det kan gjøre, hvor langt det kan gå før man i det hele tatt begynner å innse at noe er galt, hvor kraftig manipulert det er mulig å bli (til tross for at man kan tenke at man er en person som ikke lar seg manipulere til og med) eller har sett det skje med noen man er glad i, for den del. For oss som sitter og ser det på skjerm er det nok også mye enklere og mer åpenbart enn det er for de som lever avskåret fra omverden, er følelsesmessig involvert på så mange plan, jobber mye, spiser lite, er så ekstremt mye oppi hverandre, ikke ser hverandres syncer eller vet hva som er spill/foregår bak ryggene deres etc. Shit, hadde virkelig ikke planer om å detonere i dette omfanget her, men som jeg har nevnt tidligere er jeg veldig engasjert i tematikken og alt som har med mennesker/psykologi/sosiologi/atferd etcetcetc. Beklager! Hvis jeg skal sende klage er det jo godt mulig jeg kan bruke en del av dette i den, i det minste. Ehe. Godt mulig det blir en fra meg også, faktisk. Jeg har selv vært i flere ekstremt skadelige relasjoner, så jeg har vel egentlig ingen gode unnskyldninger for å ikke gjøre det. Hmm. Endret 24. november 2023 av dårligbrukernavn 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 24. november 2023 Forfatter #1507 Del Skrevet 24. november 2023 Pust skrev (6 timer siden): Håper det nytter med tilbakemeldinger om bekymring for de andre deltakerne. Det er jo flere der som er underholdende å følge med på, så for min del velger jeg å se på de andre og se vekk når vedkommende er på skjermen. Seertallene ville nok blitt påvirket dersom det kun hadde vært den ene deltakeren på skjermen, men med så mange andre som gjør en god jobb til tross for at det er som det er, vil vi fortsette å følge dem. Heia Björk! Blir jeg med så lover jeg å oppføre meg i hvert fall 😁 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peggy-Lovise Skrevet 24. november 2023 #1508 Del Skrevet 24. november 2023 Jeg skal søke neste år. Jeg skal bli den nye irriterende 40+ bitchen. Med en plagsom dialekt (for noen), og mange meninger om ting 😆😆 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 24. november 2023 Forfatter #1509 Del Skrevet 24. november 2023 Peggy-Lovise skrev (9 minutter siden): Jeg skal søke neste år. Jeg skal bli den nye irriterende 40+ bitchen. Med en plagsom dialekt (for noen), og mange meninger om ting 😆😆 Jeg skal bli den som representerer Sunnmøringer, en ung mann i 30 åra som er født og oppvoskt i Ålesund. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 24. november 2023 #1510 Del Skrevet 24. november 2023 Peggy-Lovise skrev (2 timer siden): Jeg skal søke neste år. Jeg skal bli den nye irriterende 40+ bitchen. Med en plagsom dialekt (for noen), og mange meninger om ting 😆😆 Cid skrev (2 timer siden): Jeg skal bli den som representerer Sunnmøringer, en ung mann i 30 åra som er født og oppvoskt i Ålesund. Gleder meg allerede! Dere to kommer sikkert til å danne allianse med en gang. Björk og Mattis var Team Sloth, dere blir Team Kåge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 24. november 2023 Forfatter #1511 Del Skrevet 24. november 2023 jukkapalme skrev (Akkurat nå): Gleder meg allerede! Dere to kommer sikkert til å danne allianse med en gang. Björk og Mattis var Team Sloth, dere blir Team Kåge! Med deg blir vi en Trio 😁 og så drar vi på markedet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 24. november 2023 #1512 Del Skrevet 24. november 2023 Cid skrev (Akkurat nå): Med deg blir vi en Trio 😁 og så drar vi på markedet. Hahah, jeg skakke på farmen jeg ass Ikke har jeg helse til det og ikke har jeg psyke til det. Men hadde jeg vært frisk kunne jeg kanskje meldt meg på. Selv om jeg sikkert hadde blitt skikkelig hangry med lite mat, hehe. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 25. november 2023 #1513 Del Skrevet 25. november 2023 Peggy-Lovise skrev (3 timer siden): Jeg skal søke neste år. Jeg skal bli den nye irriterende 40+ bitchen. Med en plagsom dialekt (for noen), og mange meninger om ting 😆😆 Høres bra ut. Meninger og dialekt er bra! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 25. november 2023 #1514 Del Skrevet 25. november 2023 Jonette skrev (Akkurat nå): De er sikkert stolte av henne Kan dem ikke bli slik som hun oppførte seg, men barna er kanskje av same sort? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jonette Skrevet 25. november 2023 #1515 Del Skrevet 25. november 2023 LiseTV skrev (2 timer siden): Kan dem ikke bli slik som hun oppførte seg, men barna er kanskje av same sort? Det var det jeg mente, egget triller ikke langt ifra høna..😄 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 25. november 2023 #1516 Del Skrevet 25. november 2023 Katrine må ha følt seg ekstremt lurt da de rett før kampen mellom Mattis og Yassin fikk vite hvilken rævva premie det er i år. Hun har hele tiden sagt at dette er for barna hennes, at hun vil vinne for å gi de en bedre hverdag. Hun har 4 (eller var der 5?) barn og er alene med de (de to eldste er dog myndige, men som mor til myndig barn som studerer så er det vanlig å hjelpe også studentbarna sine litt da det ikke er så mye igjen av det de får fra Lånekassen når husleie og strøm er betalt), og mtp at hun er tillitsvalgt i kommunen innen helse og omsorg+ hjemmetjenesten så jobber hun mest sannsynlig på sykehjem eller i hjemmetjenesten. Jeg tviler på at hun er sykepleier, da ville det ha vært opplyst om (typ sykepleier og har som verv hovedtllitsvalgt for sin sektor i kommunen), ergo er hun også lavtlønnet som er vanlig for hjelpepleiere, helsefagarbeidere eller ufaglærte i kommunen. Hadde hun vunnet og solgt bil og hytte så hadde hun sittet igjen med en god fortjeneste. Nå er det et gavekort på oppussing til 350 000kr+leasingbil i 1 år (Katrine er 41 år og har garantert bil fra før). I tillegg må vel vinneren skatte av premien. Katrine var ifg henne selv nær ved å trekke seg etter den første uka der hun ikke fikk bestått ukesoppdraget, og ifg henne selv så overtalte produksjonen henne til å bli+de andre på gården godsnakket og strøk henne med hårene i et par dager for å få henne blid igjen sånn at stemningen på gården ble bedre. Og da tenkte hun på hva hun hadde lovet ungene sine og ble værende… Så å få vite endring i premie rett før finaleuka må ha kommet som et sjokk. Dumt at tv2 valgte å ikke filme og publisere reaksjonene. Alle følte seg nok snytt, men vil tro at enkelte, typ Katrine, ikke holdt igjen om hva de mente om det Når det er sagt så synes jeg dette er skikkelig bedritent av tv2; deltagerne burde vært opplyst om det på forhånd og fått tatt et valg om det er verdt å være så lenge inne på denne gården for en leasingbil og et gavekort. De fryktet nok betydelig nedgang i antall søkere hadde dette blitt kjent, eller/og at lista for deltagerne hadde blitt betydelig lavere når det kommer til å holde ut på Torpet for å kjempe seg inn på gården igjen, eller at de som skal i tvekamp er slitne og lite motiverte når de vet hva premien er. Kornelia sa jo opp jobben for å være med på Farmen. Tv2 sier at selv om premien ikke er den samme så er den likevel helt i topp når det kommer til premier. Men det stemmer jo ikke helt. I Sommerhytta kan man vinne ei hytte+alle deltagere beholder det de vinner underveis+det de handler inn for gavekort og innreder hyttene med. 71 grader nord så vinner man en helt ny bil til odel og eie som man kan beholde selv eller velge å selge. For min del så ville leasingbil i ett år vært en vits da jeg ikke kjører bil. Og det er nok mange unge deltagere som ikke har tatt førerkort enda da førerkort er dyrt og de bor feks midt i Oslo og har ikke behov for førerkort eller leasingbil. Ville vært gøy å vite hvor stor nedgang det er i antall søkere til neste års Farmen nå som den nye premien er kjent. Er det neste uke som er finaleuka? Og hvor mange uker pågår Farmen tilsammen? I Altaposten så var det ett intervju med Katrine der hun uttalte hvor godt det var å komme hjem til ungene etter 11 uker borte. Innbilte meg at Farmen pågår i 12 uker…håper det, for da betyr det at Katrine ikke vinner. For er det noen som ikke er en verdig vinner så er det Katrine. Når man skaper en fryktkultur der de andre må smiske og stryke henne med hårene og skryte henne til værs for at hun ikke skal gå full mayhem-modus der ingen blir spart (selv bestisen Carla måtte legge seg flat og be om unnskyld for noe hun ikke hadde behøvd å si unnskyld for…..pga Katrine mente at Carla burde støttet henne da Katrine fikk rettmessig kritikk på tinget) så er man ikke en verdig vinner. Så jo bare hvor Mattis slikket henne oppover ryggen og skrøt henne i skyene pga han var redd reaksjonen da hun ble førstekjempe. Så jeg håper Bjørk eller Maria gruser henne i morgen. Falske- Maria fortjener heller ikke å vinne, så jeg håper Bjørk tar kampen. Maria imponerte i saging, men jeg tror Bjørk har større potensiale til å slå ut Katrine. Og mtp at Katrine tidlig la Bjørk for hat (Maria er bare irriterende for Katrine, med Bjørk så sitter det dypere) så ville det vært så bra om nettopp Katrines hat-objekt nr 1 slår henne ut. Det ville virkelig vært en knekk på eget storhetssyn. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 25. november 2023 Forfatter #1517 Del Skrevet 25. november 2023 skruf skrev (58 minutter siden): Katrine må ha følt seg ekstremt lurt da de rett før kampen mellom Mattis og Yassin fikk vite hvilken rævva premie det er i år. Hun har hele tiden sagt at dette er for barna hennes, at hun vil vinne for å gi de en bedre hverdag. Hun har 4 (eller var der 5?) barn og er alene med de (de to eldste er dog myndige, men som mor til myndig barn som studerer så er det vanlig å hjelpe også studentbarna sine litt da det ikke er så mye igjen av det de får fra Lånekassen når husleie og strøm er betalt), og mtp at hun er tillitsvalgt i kommunen innen helse og omsorg+ hjemmetjenesten så jobber hun mest sannsynlig på sykehjem eller i hjemmetjenesten. Jeg tviler på at hun er sykepleier, da ville det ha vært opplyst om (typ sykepleier og har som verv hovedtllitsvalgt for sin sektor i kommunen), ergo er hun også lavtlønnet som er vanlig for hjelpepleiere, helsefagarbeidere eller ufaglærte i kommunen. Hadde hun vunnet og solgt bil og hytte så hadde hun sittet igjen med en god fortjeneste. Nå er det et gavekort på oppussing til 350 000kr+leasingbil i 1 år (Katrine er 41 år og har garantert bil fra før). I tillegg må vel vinneren skatte av premien. Katrine var ifg henne selv nær ved å trekke seg etter den første uka der hun ikke fikk bestått ukesoppdraget, og ifg henne selv så overtalte produksjonen henne til å bli+de andre på gården godsnakket og strøk henne med hårene i et par dager for å få henne blid igjen sånn at stemningen på gården ble bedre. Og da tenkte hun på hva hun hadde lovet ungene sine og ble værende… Så å få vite endring i premie rett før finaleuka må ha kommet som et sjokk. Dumt at tv2 valgte å ikke filme og publisere reaksjonene. Alle følte seg nok snytt, men vil tro at enkelte, typ Katrine, ikke holdt igjen om hva de mente om det Når det er sagt så synes jeg dette er skikkelig bedritent av tv2; deltagerne burde vært opplyst om det på forhånd og fått tatt et valg om det er verdt å være så lenge inne på denne gården for en leasingbil og et gavekort. De fryktet nok betydelig nedgang i antall søkere hadde dette blitt kjent, eller/og at lista for deltagerne hadde blitt betydelig lavere når det kommer til å holde ut på Torpet for å kjempe seg inn på gården igjen, eller at de som skal i tvekamp er slitne og lite motiverte når de vet hva premien er. Kornelia sa jo opp jobben for å være med på Farmen. Tv2 sier at selv om premien ikke er den samme så er den likevel helt i topp når det kommer til premier. Men det stemmer jo ikke helt. I Sommerhytta kan man vinne ei hytte+alle deltagere beholder det de vinner underveis+det de handler inn for gavekort og innreder hyttene med. 71 grader nord så vinner man en helt ny bil til odel og eie som man kan beholde selv eller velge å selge. For min del så ville leasingbil i ett år vært en vits da jeg ikke kjører bil. Og det er nok mange unge deltagere som ikke har tatt førerkort enda da førerkort er dyrt og de bor feks midt i Oslo og har ikke behov for førerkort eller leasingbil. Ville vært gøy å vite hvor stor nedgang det er i antall søkere til neste års Farmen nå som den nye premien er kjent. Er det neste uke som er finaleuka? Og hvor mange uker pågår Farmen tilsammen? I Altaposten så var det ett intervju med Katrine der hun uttalte hvor godt det var å komme hjem til ungene etter 11 uker borte. Innbilte meg at Farmen pågår i 12 uker…håper det, for da betyr det at Katrine ikke vinner. For er det noen som ikke er en verdig vinner så er det Katrine. Når man skaper en fryktkultur der de andre må smiske og stryke henne med hårene og skryte henne til værs for at hun ikke skal gå full mayhem-modus der ingen blir spart (selv bestisen Carla måtte legge seg flat og be om unnskyld for noe hun ikke hadde behøvd å si unnskyld for…..pga Katrine mente at Carla burde støttet henne da Katrine fikk rettmessig kritikk på tinget) så er man ikke en verdig vinner. Så jo bare hvor Mattis slikket henne oppover ryggen og skrøt henne i skyene pga han var redd reaksjonen da hun ble førstekjempe. Så jeg håper Bjørk eller Maria gruser henne i morgen. Falske- Maria fortjener heller ikke å vinne, så jeg håper Bjørk tar kampen. Maria imponerte i saging, men jeg tror Bjørk har større potensiale til å slå ut Katrine. Og mtp at Katrine tidlig la Bjørk for hat (Maria er bare irriterende for Katrine, med Bjørk så sitter det dypere) så ville det vært så bra om nettopp Katrines hat-objekt nr 1 slår henne ut. Det ville virkelig vært en knekk på eget storhetssyn. Noen sa at en uke der er 4 dager men etter å ha søkt litt rundt så fant jeg ut at det er ikke sånn, en uke der er en ekte uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 25. november 2023 #1518 Del Skrevet 25. november 2023 Cid skrev (På 7.11.2023 den 20.18): Hvis jeg skriver en spoiler uten spoilertagg så risikerer jeg å bli rapportert, og det vil jeg virkelig ikke. Det endrer jo ikke det den du siterer skriver.. reglene er 2003, og gjør tråden vanskelig og lese. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 25. november 2023 #1519 Del Skrevet 25. november 2023 Blekkulfina skrev (På 20.11.2023 den 0.04): Trist med Yassin idag, nå er alle favorittene mine ute..😩 Men Mattis er en kul kar, så håper han blir storbonde nå, får seg en velfortjent kniv og kicker en viss queen K ut derfra før finalen!! Men hva skjedde med de sosiale antennene til Maria på slutten der, komme inn på låven når Bjørk hadde planlagt date og greier, bare for å sitte der og tjatre meningsløst… jaja neidaså😅 Hadde hun noen gang sosiale antenner? 😅 synes det var helt typisk henne. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 25. november 2023 Forfatter #1520 Del Skrevet 25. november 2023 Spitzy skrev (3 minutter siden): Det endrer jo ikke det den du siterer skriver.. reglene er 2003, og gjør tråden vanskelig og lese. Så lag din egen tråd da 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå