Gå til innhold

Farmen 2023 - TV2 - Ingen spoiling!

Cid

Anbefalte innlegg

Nusket skrev (3 minutter siden):

Se på Torpet

Helt sykt i så fall, det blir allerede mindre på finale uken enn vanlig.. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Cid said:

Helt sykt i så fall, det blir allerede mindre på finale uken enn vanlig.. 

Kanskje det kommer en tvist, kanskje Erika plutselig dukker opp :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nusket skrev (28 minutter siden):

Kanskje det kommer en tvist, kanskje Erika plutselig dukker opp :ler:

Så nå og det ble ikke nevnt at bare 1 får komme inn, så tipper det blir begge :)

Erika trakk jo seg så svært tvilsomt :P 

Endret av Cid
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nusket skrev (43 minutter siden):

Vinner Carla så blir Kathrine storbonde..

Det er vel visst Carla taper at Kathrine blir storbonde

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (Akkurat nå):

Så nå og det ble ikke nevnt at bare 1 får komme inn, så tipper det blir begge :)

Det stod vel noe om en liten konkurranse, kommende episode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tonebelinda skrev (1 minutt siden):

Det stod vel noe om en liten konkurranse, kommende episode?

Ser ikke noe om det på play. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på tv-guiden at Torpet kommer inn på tirsdag og er vel sånn det pleier å være? Håper alle kommer inn, kjedelig om det bare blir en.

Også lest i tv-guiden ang. valget av ny storbonde:

Spoiler

Ser også i tv-guiden at enkelte av deltakerne stiller seg kritiske til den nye storbonden. Tenk om Carla blir 2. kjempe og taper og velger hurpa til storbonde igjen? Håper virkelig ikke det! Håper Björk blir storbonde og at det er Kathrine som er kritisk til henne. Hadde vært deilig om Kathrine røk ut siste uka før finaleuka! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (30 minutter siden):

Ser ikke noe om det på play. 

Var i løpet av dagens episode det stod noe sånt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonebelinda skrev (Akkurat nå):

Var i løpet av dagens episode det stod noe sånt

Så på den men ingenting der :klo: jeg er ganske sikker på at alle 3 kommer inn igjen. Niklas sa jo at om de klarte å holde seg på Torpet de neste 2 ukene så ville de få komme inn igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (11 timer siden):

Her er to nøkkelord, klippes og limes.

Produksjonen kan ikke klippe eller lime inn noe som ikke har blitt sagt eller noe som ikke har skjedd. Uansett hvor mye noe klippes og limes, er det til syvende og sist klipp som gjenspeiler ting som er både sagt og gjort. Som vil si at uansett hvor mye produksjonen har klippet og limet, så vil det vi ser ha en sannhet i seg.

Noe annet hadde vært om produksjonen hadde manipulert det vi har sett, da kunne man brukt argumentet med at «slik er ikke Kathrine» eller «hun fremstilles feil».

Men manipulasjon er ikke tilfellet her.

Alt vi ser er klippet og limet fra faktiske hendelser, fra ting som er blitt sagt og gjort.

Derfor mener jeg at argumentet med at ting er «klippet og limet» faller på sin egen urimelighet. For uansett hvor mye noe er klippet og limet, så forandrer ikke det faktum at tingene er blitt sagt og gjort. 

Og de tingene Kathrine har sagt og gjort i de siste episodene gir mer enn tydelig nok bilde på hvordan hun er som person og hvilke verdier hun står for. Det er ikke noe som kan klippes og limes. Det er flere klipp som viser helt klart og tydelig hva Kathrine sier, mener og gjør.

Ingen fortjener hets, men at hun får sterke reaksjoner på det hun gjør, det er noe man faktisk må ta høyde for når man melder seg på et slikt program.

Sier du og gjør du ting som er moralsk forkastelig, så vil det få reaksjoner. Merk, jeg sier ikke at Kathrine er forkastelig, jeg kjenner ikke Kathrine personlig, men de tingene hun har sagt og gjort er forkastelige. Jeg tror det er håp for alle, men det forutsetter at man er villig til å kunne gå i seg selv, noe jeg håper for Kathrine sin del at hun kan etter at alt dette er over. For det som er vist på TV, det er ikke greit, uansett hvor mye det er klipt og limt.

Klippet og limt - ja, det som er sagt er sagt. MEN, ting kan tas ut fra en sammenheng og settes sammen med en annen. Da har du plutselig et annet budskap. Dette er mye brukt i humor, bl.a programmet "Nytt på nytt" pleier å ha endel slike eksempler der et utsagn besvares av noen annen enn den opprinnelige. Jeg tror ikke at produksjonen har særlig høy moral når det kommer til hva som kan redigeres for å få god tv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (27 minutter siden):

Så på den men ingenting der :klo: jeg er ganske sikker på at alle 3 kommer inn igjen. Niklas sa jo at om de klarte å holde seg på Torpet de neste 2 ukene så ville de få komme inn igjen. 

Måtte se igjen jeg

Etter 4 min ut i episoden står det. 2 dager før lille torpet finalen

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, tonebelinda said:

Det er vel visst Carla taper at Kathrine blir storbonde

Det ar jo akkurat det jeg skrev..

Derfor dumt å velge Carla som 2 kjempe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nusket skrev (11 minutter siden):

Det ar jo akkurat det jeg skrev..

Derfor dumt å velge Carla som 2 kjempe. 

Vinner Carla blir K storbonde skrev du

Men skjønner jo hva du mener. Ellers er jeg helt blind, om jeg har lest så feil

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nusket skrev (1 time siden):

Kathrine uttaler:

Det sitter mange rundt om i landet på nett med manglende sosial kompetanse som kommenterer og slenger dritt over en lav sko"

:klaske:

https://www.dagbladet.no/kjendis/bullshit-ble-ikke-vist-pa-tv/80473657

Så klart er det alle andre det er feil med, i hennes øyne. ;) Null anger, null selvkritikk og null selvinnsikt, det er andre det er feil med. Virker som om at hun faktisk er stolt over egen innsats og håndtering av oppholdet sitt, og hun prøver å forsvare og unnskylde sin egen oppførsel. Og det selv etter at Kathrine nå har fått innblikk i hva Bjørk, Yassin, Martin og Maria har sagt personlig i sync, som Kathrine i utgangspunktet ikke var bekjent av på selve oppholdet. 

Hun klarte altså å ødelegge stemningen og skape mistrivsel for alle deltakerne rundt seg, og har nå i ettertid fått deltakernes usminkede versjon av saken, men enda står hun på sitt. 

Beklager Kathrine, men denne selvinnsikten er av typen personlighetstrekk ingen bør være bekjent av. 

Jeg hadde faktisk forventet at selv hun forklarte sin egen væremåte med noe ala at den intense Farmen-bobla spilte henne et puss og at hun reagerte overilt, samt at hun la seg mer flat ovenfor de andre deltakerne. 

Men neida. Ikke snakk om. 

• Liker 13
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, Ctrl said:

Så klart er det alle andre det er feil med, i hennes øyne. ;) Null anger, null selvkritikk og null selvinnsikt, det er andre det er feil med. Virker som om at hun faktisk er stolt over egen innsats og håndtering av oppholdet sitt, og hun prøver å forsvare og unnskylde sin egen oppførsel. Og det selv etter at Kathrine nå har fått innblikk i hva Bjørk, Yassin, Martin og Maria har sagt personlig i sync, som Kathrine i utgangspunktet ikke var bekjent av på selve oppholdet. 

Hun klarte altså å ødelegge stemningen og skape mistrivsel for alle deltakerne rundt seg, og har nå i ettertid fått deltakernes usminkede versjon av saken, men enda står hun på sitt. 

Beklager Kathrine, men denne selvinnsikten er av typen personlighetstrekk ingen bør være bekjent av. 

Jeg hadde faktisk forventet at selv hun forklarte sin egen væremåte med noe ala at den intense Farmen-bobla spilte henne et puss og at hun reagerte overilt, samt at hun la seg mer flat ovenfor de andre deltakerne. 

Men neida. Ikke snakk om. 

Jeg håper Kathrine leser denne tråden :ler:

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Khloe P.T skrev (1 time siden):

Klippet og limt - ja, det som er sagt er sagt. MEN, ting kan tas ut fra en sammenheng og settes sammen med en annen. Da har du plutselig et annet budskap. Dette er mye brukt i humor, bl.a programmet "Nytt på nytt" pleier å ha endel slike eksempler der et utsagn besvares av noen annen enn den opprinnelige. Jeg tror ikke at produksjonen har særlig høy moral når det kommer til hva som kan redigeres for å få god tv.

Men de tingene ved Kathrine, som er sagt og gjort, ville ikke vært greit uavhengig av kontekst. Så det at ting er klippet og limet er ingen unnskyldning eller gjør det greit på noen måte.

Jeg mener det ikke finnes noen skjult kontekst som kan forsvare det som er vist fra Kathrine på TV.

Når et godt voksent menneske kan ydmyke, latterliggjør, mobber, og driver psykisk terror mot de andre deltagerne, da hjelper det ikke om det har skjedd andre ting vi ikke har sett. For den oppførselen er ikke grei uansett.

Så kontekst for meg har lite å si, når det vi ser på TVen er en godt voksen dame som bruker alle triksene i boken for å drive psykisk terror mot de andre deltagerne. Når man er så smålig at man nekter å ta imot unnskyldninger (når det er hun selv som burde bedt om unnskyldning) og kun prøver å gi de andre dårlig samvittighet og viser null respekt for andre, da er det ikke sånn at noen kontekst ville endret disse verdiene og holdningene.

De verdiene og holdningene Kathrine viser er uakseptable, uansett hvordan det måtte være klippet.

Derfor mener jeg kritikken mot den handlingene og kommentarene til Kathrine er berettighet. Ikke hat, det er ikke greit at man går på person eller legge Kathrine for hat, hun er også et menneske. Men kritikk mot oppførselen hun viser, det mener jeg er innenfor. Det er helt greit å reagere og ta avstand fra de handlingene og ordene som er blitt sagt fra Kathrine.

Nusket skrev (2 timer siden):

Kathrine uttaler:

Det sitter mange rundt om i landet på nett med manglende sosial kompetanse som kommenterer og slenger dritt over en lav sko"

:klaske:

https://www.dagbladet.no/kjendis/bullshit-ble-ikke-vist-pa-tv/80473657

Når Kathrine klarer å komme med et slik svar i et intervju, etter å selv ha vist det jeg vil kalle «særdeles dårlig sosial kompetanse» på tv, da får jeg et inntrykk av at man er blottet for selvinnsikt, dessverre. Da får jeg bare et ende sterkere inntrykk av at det vi så på farmen stemmer, og at det faktisk er slik dama er. Uheldig for henne kanskje, men når hun selv ikke tar avstand fra det hun har gjort på TV, vel da mener jeg at det sier ganske mye.

Hadde jeg vært Kathrine ville jeg lagt meg fullstendig flat etter dette. 

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonebelinda skrev (1 time siden):

Måtte se igjen jeg

Etter 4 min ut i episoden står det. 2 dager før lille torpet finalen

De tror sikkert at det blir det men nå når to trakk seg fra Torpet så får nok alle kommet inn ellers så ville det vært historisk få i finale uken. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (1 minutt siden):

De tror sikkert at det blir det men nå når to trakk seg fra Torpet så får nok alle kommet inn ellers så ville det vært historisk få i finale uken. 

Hvorfor finale om alle kommer inn på Farmen?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...