Apis Skrevet 8. november 2023 #941 Del Skrevet 8. november 2023 Kathrine er et studium. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookiesandcream Skrevet 8. november 2023 #942 Del Skrevet 8. november 2023 ARGH. Dagens episode. Jeg river meg i håret! Og jeg trekker tilbake sympatien for Carla også. 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 8. november 2023 #943 Del Skrevet 8. november 2023 Ang Carla så tror jeg egentlig ikke hun er veik og helt uten egne meninger, men jeg tror at hun som mange andre har sin bagasje og er sårbar. Og nettopp sånne sårbare mennesker peiler de med en personlighet som Katrine seg inn mot. Minner meg litt om klassens queenbee på ungdomsskolen som velger seg ut ei av de svakere jentene, gjerne ei som har vært mobbet, som er i nesegrus beundring over å få innpass og ender opp med Queenbeen sin lakei….en nyttig idiot Ser Carla var en helt annen da hun snakket med mannen sin i telefonen, likedan da hun snakket alene foran kamera etter at Katrine gikk full mayhem på alle, også hun som har gjort alt for Katrine siden de kom inn på gården Katrine som «varmt» har snakket om at de er en familie… vet ikke helt jeg, men i min familie så behandler man ikke familien sånn som hun gjør. Det er ingen som er diktator i familien min og som fryser ut alle. I min familie er det rom for feilskjær Tenker stakkars kollegaer av Katrine. Kan se for meg hvordan arbeidsdagen blir hvis hun har en dårlig dag eller hvis hun ikke får det som hun vil. Siden hun har vervet som hovedtillitsvalgt innen helse og omsorg, samt turnustjeneste så jobber hun innen helsevesenet. Hun er mest sannsynlig ikke sykepleier, hjelpepleier eller helsefagarbeider, for da ville det vært opplyst om, sånn som feks psykolog til Bjørk eller advokat til Charlotte. Eller Carla som er kokk. Har man jobbet lenge nok i bransjen så behøver man ikke utdanning for å påta seg et verv. Alternativ er at hun feks er hjelpepleier (Katrine er 41 år, helsefagarbeider var ikke ei utdanning da hun var ung, det var sykepleier eller hjelpepleier. Ikke sånn som nå med 2 år på Vgs og 2 år lærling+fagprøve så er man helsefagarbeider) men har oppgitt hovedtillitsvalgt pga det høres gjevere ut. Katrine har et veldig storhetssyn på seg selv: det er my way or the highway. Tydelig opptatt av fasade og det ytre. Null selvinnsikt og har ingen følere ute for hvordan andre har det (hun kunne jo ikke fatte at det var så fæl uke, de hadde jo faktisk hatt en kjekk låvefest), hun mangler rett og slett empati. Nekter å snakke med Bjørk, og da Bjørk sa at hun følte seg som den nye Erika så svarte Katrine at det var jo lenge siden. Og ville ikke høre da Bjørk påpekte at det var uka før Sitter på tinget og sier at hun håper Martin kommer tilbake sånn at hun får konfrontert han, men da Martin faktisk kom tilbake igjen og rolig ville snakke, så hadde hun ikke noe å si til han. Helt i vrang. Og ang det med å krype; da de kom tilbake igjen etter tvekampen så vil jeg egentlig ikke kalle det å krype, men de prøvde å møte Katrine på det Katrine mente de hadde gjort henne urett med. Man får ikke rensket luften hvis man ikke gir litt av seg selv og svelger noen kameler for å imøtekomme den ene som har gått i vranglås. Dette er en voksen måte å løse en konflikt på; som de yngste voksne på gården som er halvparten av Katrine sin alder har forstått. Er det en fastlåst konflikt så er det den med det største hjertet som legger egen stolthet til side for å få den andre på glid. De andre tenker nok at de skal tross alt leve sammen i flere uker til, og de makter ikke flere uker som den som har vært. Og Katrine som skjelte ut Erika over noen cherrytomater og ett egg og at Erika ikke tenkte på fellesskapet; hva med de to kronene Katrine og Carla tjente? De er helt tomme for bygg, og for 2kr så hadde de fått litt bygg. I steder ble det boller og saft rett i egen kjeft. Synes forsåvidt at Katrine var litt ufin mot kjøpmannen….var ikke mye ydmykhet (ordet ydmyk tror jeg ikke står i ordlisten til Katrine…) over den prutingen der. Der var «jeg har ei krone, og jeg skal ha en sånn bolle» med rak rygg, brystkassen ut, haka høyt og sinne som fortsatt hang igjen i blikket. Og etter å ha fått den bollen; «ser du har saft og, du spanderer vel et glass?» og forsynte seg uten at han rakk å si noe særlig, også gikk hun bare ut Kjøpmannen som tidligere har vært streng når det kommer til pruting kunne man se ble usikker og overkjørt. Og man kunne se endringen i både kroppsholdning og mimikk da han smilte til søte Carla som etter hurricane-Katrine hadde forsynt seg med saft, sto foran disken med sin krone i hånden sa at hun hadde også lyst på likedan bolle. Prøvde seg litt på at den kostet jo egentlig to kroner, men ga seg fort Lurer forresten på om deltagerene får psykologhjelp etter oppholdet. Maria ser jo helt knust ut nå. Bjørk har det heller ikke godt. Men Bjørk tror jeg er av mere solid kaliber enn Maria 18 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 8. november 2023 #944 Del Skrevet 8. november 2023 Det må jo være en form for projeksjon? Når Kathrine blir intervjuet så leser hun sine egne feil hos Bjørk. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 8. november 2023 #945 Del Skrevet 8. november 2023 Stakkers familien og venner til Kathrine. For meg er 3 verdige vinnere: Anders-Martin og Bjørk. 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrum Skrevet 8. november 2023 #946 Del Skrevet 8. november 2023 Thywjyr skrev (På 25.10.2023 den 22.50): Synes Kathrine har stått på og jobba hele tiden, og hun er direkte med alle. Selvfølgelig kommer hun bedre ut av det med noen på Farmen, enn med andre - men det gjør alle der inne. Det er menneskelig. Kunne jeg ha valgt meg 1 venn av alle de som er inne på Farmen i dag, så måtte det bli Kathrine. Hun hadde fortalt meg rett ut om noe var galt, og hun hadde tålt at jeg gjorde det samme. Men så er jeg ikke sp begeistret for folk som må pakkes inn i bomull. Virrum skrev (På 25.10.2023 den 22.57): Jeg tror ikke du skal være så sikker på at hun hadde tålt det samme tilbake. Jeg synes ofte det er en gjenganger at folk som er "direkte" ikke tåler en dritt. Jeg tror vi kan konkludere med at Kathrine ikke tåler noe tilbake.... 19 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 8. november 2023 #947 Del Skrevet 8. november 2023 (endret) LiseTV skrev (1 time siden): Stakkers familien og venner til Kathrine. Har tenkt tanken jeg også. Men spørsmålet er om Kathrine er slik privat også, eller om det er Farmen-bobla som har formet henne slik. I utgangspunktet er jeg veldig for å gi folk personlighetstvil tilgode når de blir så revet inn i en boble som Farmen, men tilfellet Kathrine så klarer jeg ikke gjøre det. For det er virkelig noe usunt rundt den brautende måten Kathrine er på, hvordan hun forsvarer seg selv og sine handlinger, manglende selvinnsikt og ikke minst antallet hersketeknikker hun har i verktøykassa, hvor alt dette ser ut til å komme helt naturlig for henne. Slik hun er på Farmen kan da ikke skyldes at hun lever i en boble, for dette har hun garantert gjort før. Og det er litt rart at hun er så herskete og høy innpå der. For det er egentlig lite motstand i gjengen. For gruppa er ganske sympatisk av seg, særlig Anders, Martin og Carla. Bjørk, Maria og Mattis har visstnok meninger, men de er ikke særlig høylytte og vanskelige å håndtere. Det er ingen vits i å bedrive "maktovergrep" og kjøre over denne gjengen slik Kathrine har holdt på, så det henger ikke på greip at hun gjør det. Så må være fælt for familien og vennene hennes å se på dette. Med mindre de forsvarer henne da... Endret 8. november 2023 av Ctrl 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookiesandcream Skrevet 8. november 2023 #948 Del Skrevet 8. november 2023 Ctrl skrev (2 minutter siden): Har tenkt tanken jeg også. Men spørsmålet er om Kathrine er slik privat også, eller om det er Farmen-bobla som har formet henne slik. I utgangspunktet er jeg veldig for å gi folk personlighetstvil tilgode når de blir så revet inn i en boble som Farmen, men tilfellet Kathrine så klarer jeg ikke gjøre det. For det er virkelig noe usunt rundt den brautende måten Kathrine er på, hvordan hun forsvarer seg selv og sine handlinger, manglende selvinnsikt og ikke minst antallet hersketeknikker hun har i verktøykassa, hvor alt dette ser ut til å komme helt naturlig for henne. Slik hun er på Farmen kan da ikke skyldes at hun lever i en boble, for dette har hun garantert gjort før. Og det er litt rart at hun er så herskete og høy innpå der. For det er egentlig lite motstand i gjengen. For gruppa er ganske sympatisk av seg, særlig Anders, Martin og Carla. Bjørk og Mattis har visstnok meninger, men de er ikke særlig høylytte og vanskelige å håndtere heller. Det er ingen vits i å kjøre over denne gjengen slik Kathrine har holdt på, så det henger ikke på greip at hun gjør det. Enig med deg. Klarer bare ikke å tro at dette bare er Farmen-personligheten hennes… Jeg vet at selv om jeg er en stille, rolig og sjenert person til vanlig, så kunne jeg nok eksplodert der inne med dårlig søvn, hardt arbeid, folk innpå meg hele tida og lite mat. Men jeg hadde nok blitt mer emosjonell og følsom. Og jeg hadde garantert bedt om unnskyldning etterpå. At man oppfører seg litt annerledes der inne, er helt naturlig. Men det virker som det faller så naturlig for henne å bruke denne type oppførsel og det er så gjennomgående. Og ikke tegn til hverken selvinnsikt eller anger etterpå… 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusket Skrevet 8. november 2023 #949 Del Skrevet 8. november 2023 Jeg spyyyrr av offerrollen Kathrine inntok i gårsdagens episode, det er så forbanna provoserende å se på. Det er jo også helt fantastisk å se de begge omtale mentor som psykopat (med glimt i øyet, men dog) på tv2 sine sider i dag. Aldri sett noen med så lite selvinnsikt som henne. Gleder meg til at Arvid og/eller Yassin kommer tilbake på Farmen, også håper jeg Mattis blir storbonde neste uke. 15 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 8. november 2023 Forfatter #950 Del Skrevet 8. november 2023 Spoiler Jøss, Kathrine blir jo aldri fornøyd med noe 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 8. november 2023 Forfatter #951 Del Skrevet 8. november 2023 Spoiler Så feig Anders er som ikke turte å velge Kathrine, mistet all sans for han nå… Eneste igjen som jeg liker nå er Arvid, Yassin, Björk og Mattis. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 8. november 2023 Forfatter #952 Del Skrevet 8. november 2023 Spoiler Gud så lei jeg er av Kathrine og Carla! 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concert Skrevet 8. november 2023 #953 Del Skrevet 8. november 2023 Anders er for feig, ville aldri valgt Kathrine som førstekjempe. Han skal ha hyggelig konfliktsky koseklubb vet du. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 8. november 2023 Forfatter #954 Del Skrevet 8. november 2023 Jeg håper at noen saboterer ukesoppdraget slik at Anders ikke får en kniv! 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grorudpalmen Skrevet 8. november 2023 #955 Del Skrevet 8. november 2023 (endret) Spoiler Det gjør vondt se at Bjørk blir så flat når Carla og Kathrine konspirerer og skal fremstille Bjørk som falsk ovenfor Maria. Det er virkelig som å se en scene fra en skolegård på ungdomsskolen. Bjørk har motivert Maria til å bli værende, tenke positivt. Sikkert ikke uten baktanker, hun er jo smart og det er et spill, men det Bjørk og Mattis har forstått, er at det mest konstruktive er å holde gruppa motivert og konfliktnivået lavt mens de fortsatt har ukesoppdrag. Carla og Kathrine er jo direkte kontraproduktive! Jeg ble skikkelig rørt av Matthis da han hadde pep talk med Maria etter alle skitne knep hun har utsatt han for. For en voksen handling! Kathrine kunne satt seg ned og lært av de unge her, og sikkert fått med seg noen tips i rollen som hovedtillitsvalgt. Det sagt, irriterer det meg at Maria fortsatt er her, med alt babbel, mat hun ikke liker, sutring etc. Hun kommer ikke til å klare noen fysiske konkurranser om hun kommer til finaleuka. Etter å ha sett Arvid ta seg av Yassin på Torpet, er jeg også blitt Arvid-fan. Så heia Arvid, Yassin, Bjørk, Anders og Matthis! Alle andre enn Maria, Carla og Kathrine! Endret 8. november 2023 av Grorudpalmen 9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 8. november 2023 #956 Del Skrevet 8. november 2023 Cid skrev (4 minutter siden): Jeg håper at noen saboterer ukesoppdraget slik at Anders ikke får en kniv! Enig,nå driver han jo bare med tull, huff. Har du sett dagens episode? Spoiler Du hadde rett.Han valgte minste motstands vei og valgte Maria til førstekjempe. Da får de fortsette å luske rundt for å please Kathrine. Huff. Maria kan kanskje velge henne som andrekjempe og kan vel kanskje slå henne fysisk, men antakelig sjanseløs i kunnskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 8. november 2023 Forfatter #957 Del Skrevet 8. november 2023 Adobyen skrev (1 minutt siden): Enig,nå driver han jo bare med tull, huff. Har du sett dagens episode? Skjul innhold Du hadde rett.Han valgte minste motstands vei og valgte Maria til førstekjempe. Da får de fortsette å luske rundt for å please Kathrine. Huff. Maria kan kanskje velge henne som andrekjempe og kan vel kanskje slå henne fysisk, men antakelig sjanseløs i kunnskap. Spoiler Jepp så den i stad, feigt valg… Men ikke overraskende heller. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrum Skrevet 8. november 2023 #958 Del Skrevet 8. november 2023 Nusket skrev (2 timer siden): Jeg spyyyrr av offerrollen Kathrine inntok i gårsdagens episode, det er så forbanna provoserende å se på. Det er jo også helt fantastisk å se de begge omtale mentor som psykopat (med glimt i øyet, men dog) på tv2 sine sider i dag. Aldri sett noen med så lite selvinnsikt som henne. Gleder meg til at Arvid og/eller Yassin kommer tilbake på Farmen, også håper jeg Mattis blir storbonde neste uke. Jeg ble også grådig provosert når jeg så hvordan hun velvet seg rundt i selvmedlidenhet i går. Alle gikk på "tå-hev" og prøvde å innynde seg på henne. Men hun gråt krokodilletårer, og synes sååå synd på seg selv å ville dra hjem. Jeg hadde spurt om jeg skulle hjelpe henne å pakke sekken! 😡 21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusket Skrevet 8. november 2023 #959 Del Skrevet 8. november 2023 4 minutter siden, Virrum said: Jeg ble også grådig provosert når jeg så hvordan hun velvet seg rundt i selvmedlidenhet i går. Alle gikk på "tå-hev" og prøvde å innynde seg på henne. Men hun gråt krokodilletårer, og synes sååå synd på seg selv å ville dra hjem. Jeg hadde spurt om jeg skulle hjelpe henne å pakke sekken! 😡 Men det er mer underholdende for oss som tv-seere at hun er der Håper Torpet-gutta kommer neste uke, og setter kjerringa på plass. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrum Skrevet 8. november 2023 #960 Del Skrevet 8. november 2023 Nusket skrev (1 minutt siden): Men det er mer underholdende for oss som tv-seere at hun er der Håper Torpet-gutta kommer neste uke, og setter kjerringa på plass. Det er sant. 😅 Jeg håper bare av hele mitt hjerte at hun ikke vinner. 🤞 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå