Gå til innhold

Farmen 2023 - TV2 - Ingen spoiling!

Cid

Anbefalte innlegg

Vera skrev (5 minutter siden):

Samtidig som jeg har til gode å se en Farmen deltaker spille et så høyt psykisk spill i tidligere sesonger..jeg tror ikke de fleste av oss hadde vært i stand til noe slikt. Heldigvis.

Neida. Jeg sier ikke at jeg ville oppført meg som Kathrine. Bare viktig å ha i bakhodet hvor sinnsyk denne bobla må være å leve i såpass lenge.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irja skrev (Akkurat nå):

Neida. Jeg sier ikke at jeg ville oppført meg som Kathrine. Bare viktig å ha i bakhodet hvor sinnsyk denne bobla må være å leve i såpass lenge.

Det er jeg helt enig i. Min største utfordring hadde vært å være sosial 24 timer i døgnet..der hadde jeg gått på en smell. I tillegg til det sosiale spillet og dramaet enkelte deltakere elsker..jeg vil ha det rolig og smooth 😬😬

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (40 minutter siden):

Word 🙏🙏🙏 utnevner dette til trådens beste innlegg . Dette er virkelig et studie på hvordan ett menneske kan bryte ned og ødelegge et helt arbeidsmiljø / familie . Tipper at mange kjenner seg igjen i hvordan det er å jobbe med,  eller bo med en manipulator . Det er nesten som man skulle ønske produksjonen grep inn , og fjernet denne giften . 

Jeg tror nok det er noe av grunnen til at produksjonen valgte å la mentor fortelle gruppen at ukesoppdraget ble underkjent - fordi de var oppriktig bekymret for hva storbonden var i stand til å gjøre med resultatet. 
Jeg tror ikke de kan fjerne en deltaker basert på deltakernes oppførsel? Har det noensinne skjedd? 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (Akkurat nå):

Jeg tror nok det er noe av grunnen til at produksjonen valgte å la mentor fortelle gruppen at ukesoppdraget ble underkjent - fordi de var oppriktig bekymret for hva storbonden var i stand til å gjøre med resultatet. 
Jeg tror ikke de kan fjerne en deltaker basert på deltakernes oppførsel? Har det noensinne skjedd? 

Har ikke sett alt av farmen , så jeg vet ikke . Men dette er jo psykisk terror i beste sendetid . Hadde man ikke visst det var reality , hadde man tenkt det var rigget . 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om Bjørk er utdannet psykolog (6-årig studie ved universitet, beskyttet tittel), eller om hun har en bachelor i psykologi fra høyskole?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carla er nok så dypt manipulert av K at hun vil ikke se det tror jeg, men innerst inne skjønner hun det nok. Mennesker som Kathrine er giftig, og jeg blir nesten uvel av og se på hvordan hun behandler mennesker rundt seg.

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er selvfølgelig sant at de er i en "boble" der inne, og at ting blir veldig intenst. Men jeg tror allikevel at personlighetene kommer frem på godt og vondt. Jeg har spøkt med at hvis jeg hadde vært med, ville jeg vært den første som røyk ut. 😄Men jeg ville nok vært den som trakk meg en del vekk fra felleskapet for å få være i fred. Hadde noen herset med meg, slik som Kathrine gjør, hadde jeg blitt rasende. Men det hadde sikkert vært "god TV" det også... 🤪

Men, jeg tror ikke jeg har noe på TV å gjøre. Men det burde Kathrine ha skjønt også. Men så var det dette med selvinnsikt da... 

Det er så mye fokus på utenforskap, og at man skal behandle hverandre bra, og være inkluderende. Spesielt når det kommer til skole og barn. Man skal også si ifra hvis noe ikke er greit, eller man ser at andre ikke har det bra.  Så kommer det et voksent menneske som Kathrine på Farmen, og gir et lysende eksempel på hvordan man IKKE skal behandle hverandre. 

Hadde det vært meg, hadde jeg gått ut i media og sagt unnskyld for egen oppførsel.

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til min kommentar igår, med at jeg håper at Kathrine er klippet litt kvass, eller er i bobla der inne.. Er fordi jeg ser at det blir slengt ut diagnoser og ganske ekstreme meninger her inne og på kommentarfelt. 

Det er faktisk helt sykt at voksene mennesker sitter og slenger ut diagnoser og ganske stygge gloser av noe man ser på TV. Det er jo ikke rart at barn og unge blir reality deltagere og mobber hverandre på TV (Les: Ex on the beach, Paradise Hotel etc)

Husk at ingen av oss kjenner Kathrine personlig, og ja, jeg er enig i at mye av oppførselen hennes er uspiselig. Men nå er det flere her som begynner å synke ned på samme nivå :)

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det faktisk folk som heier på  Kathrine?

Hun har så stygg oppførsel mot de andre

Helt greit at man ikke skal bli venner med alle, og det er en konkurranse. MEn synes hun har sunket så dypt at det må være vanskelig å komme opp derfra igjen. 

Håper hun er neste som ryker, men dessvere så er jo Torpet der fortsatt

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg
  • Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonebelinda skrev (På 6.11.2023 den 10.50):

Finnes det faktisk folk som heier på  Kathrine?

Mange av oss, men siden vi har mobben etter oss, som karakteriserer og setter diagnoser på mennesker de aldri har møtt, er det nok et fåtall som tør å innrømme det......

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (1 time siden):

Noen som vet om Bjørk er utdannet psykolog (6-årig studie ved universitet, beskyttet tittel), eller om hun har en bachelor i psykologi fra høyskole?

Hun er ikke en autorisert psykolog. Har lest to forskjellige ting, det ene er at hun har en bachleor i psykologi fra Danmark. I samme artikkel sto det at det var en master. Uansett- ikke profesjons studiet. 
edit: hun har en master i psykologi. 

Endret av Zenhouse
Tillegg
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hadde lenge sansen for Kathrine. Likte at hun sto på og jobbet og at det ikke var så mye «tjating» på henne. Setter og pris på at folk er direkte.

Nå tenker jeg at det har bikket fullstendig over. Situasjonen med Erika synes jeg var helt i grenseland, men atferden på og etter tinget synes jeg er helt uakseptabel. 

Jeg tror ikke Kathrine vil bli værende på Farmen. Tror produksjonen vil ta et eller annet grep for å få henne ut. Hun er til skade både for seg selv og for andre der inne.

Håper Anders drar seieren i land.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Man kan ikke bare skylde på klippingen når omtrent alle der inne er redd for henne. Man kan heller ikke bruke det at hun er nordlenning/ finnmarking da de aller fleste fra den landsdelen er hyggelige oppegående mennesker, de er som vi er i resten av landet.

Etter Farmen så kan jeg ikke skjønne at hun kan ha tillitt i jobben sin. I Farmen så bryter hun mennesker ned, og jeg synes at noen av de der inne ser veldig nedbrutt ut nå. Ja, skjønner at alle sikkert er slitne etter tiden der, men noen ser mer nedbrutt der enn andre. 

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg
  • Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thywjyr skrev (1 minutt siden):

Jeg har hadde lenge sansen for Kathrine. Likte at hun sto på og jobbet og at det ikke var så mye «tjating» på henne. Setter og pris på at folk er direkte.

Nå tenker jeg at det har bikket fullstendig over. Situasjonen med Erika synes jeg var helt i grenseland, men atferden på og etter tinget synes jeg er helt uakseptabel. 

Jeg tror ikke Kathrine vil bli værende på Farmen. Tror produksjonen vil ta et eller annet grep for å få henne ut. Hun er til skade både for seg selv og for andre der inne.

Produksjonen skal fjerne henne fordi hun er seg selv mener du? Eller fordi du ikke liker henne? Tviler på det gitt..... 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Knitalong said:

Enig. Man kan ikke bare skylde på klippingen når omtrent alle der inne er redd for henne. Man kan heller ikke bruke det at hun er nordlenning/ finnmarking da de aller fleste fra den landsdelen er hyggelige oppegående mennesker, de er som vi er i resten av landet.

Etter Farmen så kan jeg ikke skjønne at hun kan ha tillitt i jobben sin. I Farmen så bryter hun mennesker ned, og jeg synes at noen av de der inne ser veldig nedbrutt ut nå. Ja, skjønner at alle sikkert er slitne etter tiden der, men noen ser mer nedbrutt der enn andre. 

Sant. Jeg har mange venner fra nord, alle sympatiske og "nedpå" folk. Bjørk er jo også nordlending. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thywjyr skrev (2 minutter siden):

Jeg heiet på Kathrine lenge der inne jeg også. Likte henne og måten hun var på i starten. Var flink til å jobbe og stå på.

Men nå har det tatt helt av, gått helt av skaftet. 

Ja, det er tydelig at produksjonen har reagert på noe, altså, ellers hadde det ikke vært mentor som ga beskjed ang ukesoppdraget. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, mammamia1 said:

Produksjonen skal fjerne henne fordi hun er seg selv mener du? Eller fordi du ikke liker henne? Tviler på det gitt..... 

Ikke vet jeg om produksjonen skal fjerne henne, men i såfall så handler det om hvordan hun psykisk bryter ned folk. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonebelinda skrev (2 minutter siden):

Jeg heiet på Kathrine lenge der inne jeg også. Likte henne og måten hun var på i starten. Var flink til å jobbe og stå på.

Men nå har det tatt helt av, gått helt av skaftet. 

Ja, det er tydelig at produksjonen har reagert på noe, altså, ellers hadde det ikke vært mentor som ga beskjed ang ukesoppdraget. 

Det har vel aldri skjedd på Farmen før, at mentor gir resultatet av ukesoppdraget i fellesskap. Ellers så er jo mentor så opptatt av at alle de andre deltagerne er inne sånn at mentor og storbonden får gå igjennom ukesoppdraget sammen. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Knitalong said:

Det har vel aldri skjedd på Farmen før, at mentor gir resultatet av ukesoppdraget i fellesskap. Ellers så er jo mentor så opptatt av at alle de andre deltagerne er inne sånn at mentor og storbonden får gå igjennom ukesoppdraget sammen. 

Og veldig spesielt hvor morsk han var under gjennomgangen med Kathrine, og veldig trivelig og glad i alle de andre ukene.  

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtt på Kathrine-typer i arbeidslivet som ledere, det er riktig så gøy. De tåler ikke motstand eller å bli snakket til 😅. Noen reagerer med sinne, rakker ned på deg. Men selv reagerer jeg ikke med sinne tilbake, men spør heller hvorfor. Da kan det eskalere seg enda mer....de fryser deg helt ut. Da kan det være enda mer gøy å strekke det enda videre...

At voksne mennesker på farmen skal føle seg utrygge pga en deltaker er jo barnslig da, man er jo i en liten bobble der inne. Men bør uansett ikke ta det så personlig at man føler seg utrygg og redd, da er det jo inni ditt eget hodet du må starte å jobbe.

Men jeg personlig ville aldri brukt noe privat tid på Kathrine-typer.

Endret av Concert
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...