Gå til innhold

Farmen 2023 - TV2 - Ingen spoiling!

Cid

Anbefalte innlegg

Rett og slett komisk hvordan de først påpeker til Katrine at stemninga på hele gården avhenger av hvordan hun har det, og så går hun hen og skaper sur stemning for alt og alle rett etterpå (samtidig som hun selvfølgelig ikke kjenner seg igjen i den personbeskrivelsen).

• Liker 25
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har visst telt helt feil angående antall deltakere igjen :P

(Spoiler for de som ikke ser på Torpet)

Spoiler

Med de som er der nå i tillegg til at alle fra Torpet vil komme inn igjen så vil de være 7 stykker i finale uken, det er en grei mengde det egentlig.

Endret av Cid
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varte ikke lenge før det ble splittelse mellom de som var i storbondeloftet når Martin var storbonde, med Kathrine og Björk. Men føler det var bra det skjedde, så blir det mer av spillet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (4 minutter siden):

Da fikk de avkledd Kathrine, nå er det bare å ta fra hun makten hun har på det sosiale inne på gården.

Og nå kommer alle utenom Carla til å velge henne som førstekjempe fremover 😄

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den var ganske bra den tvekampen som var mellom Erika og Carla i kunnskap. Kunne kanskje vært flere spørsmål. Det var kule oppgaver da. Det var ikke bra at Erika svarte Sonja på det spørsmålet om hun som kong Haakon VII var gift med. Da var det fort gjort for Carla å vinne når hun svarte Maud. De fleste heiet på Carla virker det som. Ganske kult at så langt har det bare vært forskjellige tvekampgrener som har blitt brukt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det er rimelig tydelig at Kathrine driver hele stemningen på gården.

Til og med Carla så ut som hun var svært ubekvem når Kathrine var sur og ikke ville på markedet.

Håper virkelig for Kathrine sin del at hun er klippet litt kvass/eller at hun var i "bobla" der inne, for jeg hadde ikke orket å forholde meg til en slik personlighet som tillitsvalgt på jobb.

• Liker 26
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sh999 skrev (4 minutter siden):

Oh lord 🙄😂 og denne dama snakker om at Bjørk må ha «baller nok til å stå for det hun sier «?? Orker ikke … 

Kan tenke meg at Kathrine (så sagt hun ikke vinner) angrer dypt på at hun var med slik hun fremstår 😅

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Bare meg som syns det var dårlig gjort å bruke  pengene de fikk for 10 min med vasking gikk til de bollene?  

Endret av Djungelvrål
  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (4 minutter siden):
  Skjul innhold

Bare meg som syns det var dårlig gjort å bruke  pengene de fikk for 10 min med vasking gikk til de bollene?  

Absolutt ikke. Hadde gjort det samme selv. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peggy-Lovise skrev (Akkurat nå):

Absolutt ikke. Hadde gjort det samme selv. 

Spoiler

Ja vi er forskjellige, jeg ville heller spist grøt enn potet i noen dager enn en bolle i 10 min.   Jeg hadde også unnet de andre på gården det. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, anon01 said:

Tenker at det er rimelig tydelig at Kathrine driver hele stemningen på gården.

Til og med Carla så ut som hun var svært ubekvem når Kathrine var sur og ikke ville på markedet.

Håper virkelig for Kathrine sin del at hun er klippet litt kvass/eller at hun var i "bobla" der inne, for jeg hadde ikke orket å forholde meg til en slik personlighet som tillitsvalgt på jobb.

Mtp at de fleste gir uttrykk for ubehag rundt Kathrine, så er det nok ikke bare at ting er klippet ihvertfall. 

Alle er jo i Farmen-bobla der inne, man må ikke være kjærring av den grunn :ler: 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode, inkludert tvekamp:

Spoiler

Hahaha. :D Ukesoppdraget gikk ad undas pga konsistensen på brunosten. Snille mentor var plutselig blitt svært streng, og det i riktig uke siden Kathrine er storbonde. Artig at mentor overleverte tilbakemeldinger og resultatet selv. Men nå har vel slakten av Stjerne så og si vært forgjeves? 

Bjørk og Yassin konfronterer Kathrine på tinget, og Kathrine går rett i forsvarsposisjon. Det ble ikke rare bataljen, for Niklas var snar med å avbryte og gå videre med kosesnakk. Dette er 2. gangen en disputt på tinget blir avbrutt av Niklas. Kosesnakken endte ironisk nok til at Bjørk og Yassin tok for seg Kathrine på nytt, og igjen avbrøt Niklas for å gå videre. Hva er dette slags programledelse!? Her har deltakerne et tydelig behov for å snakke ut, og da må en programleder legge til rette for det!!

Andrekjempen ble Yassin. Utrolig dårlig valg av Martin. Yassin er den o'store faktoren som prøver å stabilisere gruppa i møte med Kathrine, og da på vegne av Martin som er underkuet og feig som ikke tar kampen mot Kathrine, og så finner Martin på å ta Yassin vekk fra gården og ut i kamp. Her skulle Martin valgt tafatte Carla, Maria, Anders eller Mattis på vegne av fellesskapet, konkurranse og seg selv. For de er så underkuet Kathrine og er så konfliktskye at jeg kjenner at jeg blir mektig lei av å se på. 

Med Yassin ute så ble Bjørk stående alene mot Kathrine, og da ble Bjørk overkjørt av en Kathrine som opptrer som en høvding med skylapper og temperament. Kathrine svarer for seg med å sende anklagelser motsatt vei, og det er ikke snakk om å prøve å legge seg flat for å inngå kompromiss. Det er alle andre det er feil med, ikke Kathrine. Kathrine har bestemt seg å kjøre egoløp videre, og drite i vennskap, men det er ikke noe nytt akkurat. ;) 

Kathrine er dramaqueen med å nekte å gå på marked, før Carla tilslutt får henne med. Selv bakeren ble underkuet Kathrine rundt disse sukkerbollene til halv pris og den gratise safta som de stakk av med. Han ble stående rundlurt igjen å se på, så hun har det visst seg! :D 

Martin og Yassin i øksekast. Kathrine ønsket ingen av de tilbake. Det var ufint rett fra levra. 
Martin vinner på 2. kastet. Kjedelig å se tøffe Yassin sjekke ut på bekostning av beskjedne og snille Martin, da i betraktning kampen mot Kathrine. Et stort tap for programmet.

Kathrine kaster helt til slutt alle rundt seg under bussen, og viser ingen nåde. Her kommer den sanne henne tydelig fram. Nå fremstår hun mot alle slik hun holdt på mot Erika, bare at hun overkjørte Erika totalt. Skal bli noen vonde uker framover på gården nå. Mye Kathrine nå, men noe sier meg at dette bare er staten på holloiet som kommer. 

• Liker 15
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (3 minutter siden):

Dagens episode, inkludert tvekamp:

Skjul innhold

Hahaha. :D Ukesoppdraget gikk ad undas pga konsistensen på brunosten. Snille mentor var plutselig blitt svært streng, og det i riktig uke siden Kathrine er storbonde. Artig at mentor overleverte tilbakemeldinger og resultatet selv. Men nå har vel slakten av Stjerne så og si vært forgjeves? 

Bjørk og Yassin konfronterer Kathrine på tinget, og Kathrine går rett i forsvarsposisjon. Det ble ikke rare bataljen, for Niklas var snar med å avbryte og gå videre med kosesnakk. Dette er 2. gangen en disputt på tinget blir avbrutt av Niklas. Kosesnakken endte ironisk nok til at Bjørk og Yassin tok for seg Kathrine på nytt, og igjen avbrøt Niklas for å gå videre. Hva er dette slags programledelse!? Her har deltakerne et tydelig behov for å snakke ut, og da må en programleder legge til rette for det!!

Andrekjempen ble Yassin. Utrolig dårlig valg av Martin. Yassin er den o'store faktoren som prøver å stabilisere gruppa i møte med Kathrine, og da på vegne av Martin som er underkuet og feig som ikke tar kampen mot Kathrine, og så finner Martin på å ta Yassin vekk fra gården og ut i kamp. Her skulle Martin valgt tafatte Carla, Maria, Anders eller Mattis på vegne av fellesskapet, konkurranse og seg selv. For de er så underkuet Kathrine og er så konfliktskye at jeg kjenner at jeg blir mektig lei av å se på. 

Med Yassin ute så ble Bjørk stående alene mot Kathrine, og da ble Bjørk overkjørt av en Kathrine som opptrer som en høvding med skylapper og temperament. Kathrine svarer for seg med å sende anklagelser motsatt vei, og det er ikke snakk om å prøve å legge seg flat for å inngå kompromiss. Det er alle andre det er feil med, ikke Kathrine. Kathrine har bestemt seg å kjøre egoløp videre, og drite i vennskap, men det er ikke noe nytt akkurat. ;) 

Kathrine er dramaqueen med å nekte å gå på marked, før Carla tilslutt får henne med. Selv bakeren ble underkuet Kathrine rundt disse sukkerbollene til halv pris og den gratise safta som de stakk av med. Han ble stående rundlurt igjen å se på, så hun har det visst seg! :D 

Martin og Yassin i øksekast. Kathrine ønsket ingen av de tilbake. Det var ufint rett fra levra. 
Martin vinner på 2. kastet. Kjedelig å se tøffe Yassin sjekke ut på bekostning av beskjedne og snille Martin, da i betraktning kampen mot Kathrine. Et stort tap for programmet.

Kathrine kaster helt til slutt alle rundt seg under bussen, og viser ingen nåde. Her kommer den sanne henne tydelig fram. Nå fremstår hun mot alle slik hun holdt på mot Erika, bare at hun overkjørte Erika totalt. Skal bli noen vonde uker framover på gården nå. Mye Kathrine nå, men noe sier meg at dette bare er staten på holloiet som kommer. 

Spoiler

Håper Martin blir storbonde og velger Katrine som førstekjempe.   Blir han førstekjempe tipper jeg hun kommer til å smiske seg inn på han igjen.  Håper ikke han biter på. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Spoiler

Tenker Kathrine at det kun er hun selv som har lov til å spille spillet der inne?  Hun reagerer voldsomt på andres taktikkeri, og skryter på seg at hun lager frokost til alle hver eneste dag.  Gjorde ikke Bård også det?  Carla ser voldsomt ulykkelig ut store deler av tida, mulig har hun innsett for seint at hun har satset på feil allianse.  

Det vil ikke overraske meg om det blir Kathrine mot Maria neste tvekamp.  Maria har hatt en nesten smiskende tone til Kathrine et par ganger nå, hun innser vel nå at det er fånyttes å hylle sistnevnte mer. Disse kjønnsnøytrale kampene ble for øvrig hauset voldsomt opp i starten, men når det kommer til stykket, velger folk tradisjonelt likevel.

Jeg håper snart de på Torpet får beskjed om at nå er det bare å holde ut, så er de garantert (?) inn på Farmen igjen, for Yassin virket noe umotivert.  Han trengs der inne.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (Akkurat nå):

Hvem tror dere blir neste storbonde? Anders? Hmmm...   :(

Det nærmer seg vel fort finaleuke også.

3 uker til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...