Cid Skrevet 31. oktober 2023 Forfatter #581 Del Skrevet 31. oktober 2023 Cambria skrev (23 minutter siden): Det vi har fått sett av det er jo heller ikke mobbing, så jeg tenker vel heller at Erika er av de som har forståelse for hva mobbing er. Alt som er ufint og stygt gjort er ikke mobbing. Slik Kathrine har holdt på så vil jeg kalle det for mobbing.. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 31. oktober 2023 #582 Del Skrevet 31. oktober 2023 Cid skrev (3 minutter siden): Slik Kathrine har holdt på så vil jeg kalle det for mobbing.. Jeg har vært forsiktig med bruken av ordet mobbing i dette tilfellet, men har latt meg rive med å bruke ordet mobbing en eller to ganger hittil. Grunnen er definisjonen av mobbing/trakassering, herav "ondsinnet eller negativ atferd over tid der det er ubalanse i maktforholdet mellom partene". Jeg synes det Kathrine gjorde mot Erika på mange måter er definisjonen av mobbing, så jeg skjønner at folk kaller det det. Herav meg selv. Men så har vi momentent "over tid". Her tenker jeg at tidshorisonten egentlig ikke er lang nok for å kalle det mobbing. Og kanskje viktigst, jamfør tolkning av AML rundt mobbing, så er kriteriet for mobbing at offeret må føle seg mobbet. Hvis ikke Erika følte det så er det heller ikke riktig å kalle det mobbing. Hadde Erika selv syntes det var mobbing, da hadde bruken av ordet vært mer på sin plass. Men ikke nå, når hun har avkreftet det. Likevel er det underforstått at den atferden Kathrine gjorde mot Erika absolutt er kritikkverdig på alle mulige måter, ref. definisjonen av mobbing/trakassering. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 31. oktober 2023 Forfatter #583 Del Skrevet 31. oktober 2023 Ctrl skrev (3 minutter siden): Jeg har vært forsiktig med bruken av ordet mobbing i dette tilfellet, men har latt meg rive med å bruke ordet mobbing en eller to ganger hittil. Grunnen er definisjonen av mobbing/trakassering, herav "ondsinnet eller negativ atferd over tid der det er ubalanse i maktforholdet mellom partene". Jeg synes det Kathrine gjorde mot Erika på mange måter er definisjonen av mobbing, så jeg skjønner at folk kaller det det. Herav meg selv. Men så har vi momentent "over tid". Her tenker jeg at tidshorisonten egentlig ikke er lang nok for å kalle det mobbing. Og kanskje viktigst, jamfør tolkning av AML rundt mobbing, så er kriteriet for mobbing at offeret må føle seg mobbet. Hvis ikke Erika følte det så er det heller ikke riktig å kalle det mobbing. Hadde Erika selv syntes det var mobbing, da hadde bruken av ordet vært mer på sin plass. Men ikke nå, når hun har avkreftet det. Likevel er det underforstått at den atferden Kathrine gjorde mot Erika absolutt er kritikkverdig på alle mulige måter, ref. definisjonen av mobbing/trakassering. Jeg synes hun godt kan beklage for oppførselen sin i hvert fall. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 31. oktober 2023 #584 Del Skrevet 31. oktober 2023 Cid skrev (7 minutter siden): Jeg synes hun godt kan beklage for oppførselen sin i hvert fall. Dèt er jeg helt enig i 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 31. oktober 2023 Forfatter #585 Del Skrevet 31. oktober 2023 Ctrl skrev (7 minutter siden): Dèt er jeg helt enig i Hadde hun lagt seg paddeflat og beklaget oppførselen sin ovenfor Erika så kunne jeg likt henne igjen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 31. oktober 2023 #586 Del Skrevet 31. oktober 2023 Cid skrev (11 minutter siden): Hadde hun lagt seg paddeflat og beklaget oppførselen sin ovenfor Erika så kunne jeg likt henne igjen Det kunne ikke jeg. For jeg har ikke sansen for henne. Så så artig skal vi ikke ha det 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 31. oktober 2023 Forfatter #587 Del Skrevet 31. oktober 2023 Ctrl skrev (Akkurat nå): Det kunne ikke jeg. For jeg har ikke sansen for henne. Så så artig skal vi ikke ha det Eller ikke jeg egentlig heller når jeg tenker over det, er vanskelig å gjemme hvordan hun var. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 31. oktober 2023 #588 Del Skrevet 31. oktober 2023 (endret) Han Yassin hadde vært ute og klaget på slaktinga leste jeg Så alle andre skulle spist religiøst tilbered mat i stedet for at alle spiser nøytral mat... Det er vel egentlig essensen i alt fra islam Hvis alt er islamsk så er alle inkludert 🤡 Endret 31. oktober 2023 av Maskinfører 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 31. oktober 2023 Forfatter #589 Del Skrevet 31. oktober 2023 Maskinfører skrev (Akkurat nå): Han Yassin hadde vært ute og klager på slaktinga leste jeg Så alle andre skulle spist religiøst tilbered mat i stedet for at alle spiser nøytral mat... Det er vel egentlig essensen i alt fra islam. Hvis alt er islamsk så er alle inkludert 🤡 Blir for dumt ja. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 31. oktober 2023 #590 Del Skrevet 31. oktober 2023 Cid skrev (3 minutter siden): Blir for dumt ja. Ja det gjør det 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niff Skrevet 31. oktober 2023 #591 Del Skrevet 31. oktober 2023 NB, dette er en spoiler utenom det som er vist på TV. Altså ikke trykk om dere vil vite (litt) om utfallet fremover Spoiler Mattis hadde et intervju med Yassin på TikTok, der Yassin skulle forklare hva det fineste minnet han hadde var. Det fineste han hadde opplevd var når han hadde vært på torpet. Ikke godt å si hvem han har tapt mot, men siden torpet snart er ferdig er det nå eller neste uke. Klippet er allerede fjernet, så dere får ta mitt ord på det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 31. oktober 2023 Forfatter #592 Del Skrevet 31. oktober 2023 Niff skrev (1 minutt siden): NB, dette er en spoiler utenom det som er vist på TV. Altså ikke trykk om dere vil vite (litt) om utfallet fremover Skjul innhold Mattis hadde et intervju med Yassin på TikTok, der Yassin skulle forklare hva det fineste minnet han hadde var. Det fineste han hadde opplevd var når han hadde vært på torpet. Ikke godt å si hvem han har tapt mot, men siden torpet snart er ferdig er det nå eller neste uke. Klippet er allerede fjernet, så dere får ta mitt ord på det. Spoiler Overrasker ikke meg om Yassin blir førstekjempe nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 31. oktober 2023 #593 Del Skrevet 31. oktober 2023 Tråden er ryddet for personangrep, persondebatt, brukerdebatt, avsporing og svar til slettede innlegg. Et feilpostet innlegg ble splittet fra emnet ''Jakten på kjærligheten 2023''. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 31. oktober 2023 #594 Del Skrevet 31. oktober 2023 Dagens episode: Spoiler Hehe. Kathrine sier hun har inntatt en morsrolle, og at de andre deltakerne ser på henne som en trygghet som de kan snakke både positivt og negativt med, uten at hun glefser hodet av de for det. For hun tar det liksom pent. Hehe. Er det èn ting Kathrine ikke har, så er det selvinnsikt. Hun har skapt en fryktkultur der deltakerne går på tå hev med en fasade rundt henne, og så tror hun at hun er mor jomfru Maria som er så koselig og god. Det sagt, så tror jeg at hun har blitt litt mildere i kantene nå etter at Erika og Bård dro. Men så er spørsmålet om noen "tør" å starte et spill snart for å få henne eller Carla ut... Da ble det slakt av kalven Stjerne. Det gikk fort fra å være et friskt og levende liv, til å ende opp dødt i biter. Fjasete og iscenesatt "detektiv"-show for å finne ut av hva som skjedde med mozzarellaen. Ble bare tull av det. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zidji Skrevet 31. oktober 2023 #595 Del Skrevet 31. oktober 2023 Håper noen saboterer. Unner Kathrine ingenting. Skulle nesten ønske Sebastian, PG og Bent Inge var med fortsatt, tipper noen av de hadde tørt å sparke hun av tronen sin. Kjenner jeg er så lei hun at jeg også vurderer og slutte å se på. Synd. Det har vært flere deltakere opp gjennom Farmen som jeg har "elsket å hate" og som har vært gøy å følge med på til tross for en vanskelig personlighet. Kathrine er ikke en av de. Hun orker jeg bare ikke mer av. Og jeg ser ikke for meg at hun forsvinner med det første. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 1. november 2023 Forfatter #596 Del Skrevet 1. november 2023 (endret) Spoiler Makten går til hodet til Kathrine ser jeg, hadde jeg vært der inne så skulle jeg ha kommet med tidenes tirade etter førstekjempe valget 🤪 Kjekt å se at se andre utenom Carla begynner å bli lei av Kathrine med, jeg merker jeg liker spesielt Björk, håper hun klarer å felle Kathrine (vinne over henne i en tvekamp) Tror dere at der vil oppstå romanse mellom Mattis og Björk forresten? Virker som at de har fått et ganske nært og fint forhold Endret 1. november 2023 av Cid 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 1. november 2023 Forfatter #597 Del Skrevet 1. november 2023 (endret) Spoiler Synes det var idiotisk å ikke ha Carla sitt navn når hun skulle trekke lodd, det er ikke rettferdig at alle utenom Carla skal være i fare… Edit: Ser hun rigget valget, er det mulig?! Gud så lei jeg er av henne, og like mye Carla som henger etter henne som en fjortis 🙄 Endret 1. november 2023 av Cid 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 1. november 2023 Forfatter #598 Del Skrevet 1. november 2023 Har noen her tatt den farmen testen for å finne ut hvem av deltakerne man er mest lik? Jeg var mest lik Sebastian og hadde minst til felles med Carla. Det siste kunne ikke vært mer sant! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peggy-Lovise Skrevet 1. november 2023 #599 Del Skrevet 1. november 2023 Rhodiola skrev (12 timer siden): Tråden er ryddet for personangrep, persondebatt, brukerdebatt, avsporing og svar til slettede innlegg. Et feilpostet innlegg ble splittet fra emnet ''Jakten på kjærligheten 2023''. Rhodiola, adm. 👏🏻👏🏻👏🏻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peggy-Lovise Skrevet 1. november 2023 #600 Del Skrevet 1. november 2023 Cid skrev (2 timer siden): Har noen her tatt den farmen testen for å finne ut hvem av deltakerne man er mest lik? Jeg var mest lik Sebastian og hadde minst til felles med Carla. Det siste kunne ikke vært mer sant! Har du link til den? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå