Gå til innhold

Farmen 2023 - TV2 - Ingen spoiling!

Cid

Anbefalte innlegg

Uansett om jeg ikke er noe fan av Kathrine så håper jeg at folk ikke tar det til ekstreme høyder og sender henne trusler og oppsøker henne slik som blant annet Inger Cecilie fra 2020 sesongen opplevde. Det er aldri greit!

https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/farmen-ic-raser-jeg-er-forbanna/11780503/

Endret av Cid
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cid skrev (4 timer siden):

Hvordan har hun manipulert?

Gjennom grining hele tiden, så ingen kan angripe henne, det framstår veldig offermentalitet. I tillegg gjennom å støte ut folk som Martin fordi hun synes han er for blid, gjennom ikke å orke å bli kjent med Carl i det hele tatt. Hun skryter av seg selv så mye at jeg trodde det var selvironi i starten. 🙈 Framstår veldig  selvopptatt. Hun tåler ikke å bli snakket til (for eksempel lefsene) og går i offerrollen og snakker om mobbing. Det er en vesensforsjjell mellom mobbing og krangling. Katrine har aldri mobbet henne for tro, utseende, politisk tilhørighet, etnisitet osv . Erika har kun fått litt nordnorsk hundkjeft av noen som er kokforbanna. Kjeftinga har gått på sak og ikke person.

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Concert skrev (20 timer siden):

Det mest spesielle med alle disse reality seriene er jo at de fleste tror de er venner, en gjeng.

Du deltar i en konkurranse, første ukene skal folk være så hyggelig mot hverandre. Så blir man bedre kjent, ser forskjellene. Hvem som passer bedre sammen, som er naturlig.

Men uansett så er det jo et spill, som man ikke må ta personlig. Så den beste deltakeren er jo et voksent selvstendig mennesker som ikke trenger å støtte seg på noen, ikke en forvirret jente i 20-årene som må ha ei venninne der inne.

👍 Dette!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss Anthropy skrev (4 timer siden):

Gjennom grining hele tiden, så ingen kan angripe henne, det framstår veldig offermentalitet. I tillegg gjennom å støte ut folk som Martin fordi hun synes han er for blid, gjennom ikke å orke å bli kjent med Carl i det hele tatt. Hun skryter av seg selv så mye at jeg trodde det var selvironi i starten. 🙈 Framstår veldig  selvopptatt. Hun tåler ikke å bli snakket til (for eksempel lefsene) og går i offerrollen og snakker om mobbing. Det er en vesensforsjjell mellom mobbing og krangling. Katrine har aldri mobbet henne for tro, utseende, politisk tilhørighet, etnisitet osv . Erika har kun fått litt nordnorsk hundkjeft av noen som er kokforbanna. Kjeftinga har gått på sak og ikke person.

Der er jeg sterkt uenig, jeg synes Kathrine har vært jævlig mot Erika 😡

• Liker 11
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kathrine kontrollerer sauen Carla med flere. Jeg liker selvstendige mennesker som deltar på slike ting, som kjører sitt eget løp. Fordi det er jo ikke noe fellesskap, det er en konkurranse.

Men igjen, dette er jo en lek. Som blir blodig alvor for mange 😆🙈

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skremmende å se så mange voksne mennesker uten integritet. 
Jeg har hørt ordet mafia mange ganger i episodene - og det er nettopp det jeg får vibber om..et kartell hvor èn er boss og resten nikker og logrer hver gang mafiabossen kommer med en ordre om hva de skal gjøre, og hva de skal tenke. 

Å se en hel gruppe mennesker godta at en deltaker blir mobbet og fryst ut er skremmende. 
Og til de som hevder deltakeren har drevet med manipulering osv..hvor ser man klippene med denne påståtte oppførselen? Jeg har til gode å se at kamerateamet ikke fanger opp drama - og deltakere som lager drama..vi har sett svært lite til Erika, noe som tyder på (i mitt hode) at hun har prøvd å ligge litt lavt. 

Jeg hadde vært så flau om hun var min mor, og behandlet folk på den måten..folk som er halvparten hennes alder. Hun burde skamme seg. 

De andre deltakerne bør også skamme seg for å ikke bryte inn. 

Endret av Vera
  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det at Kathrine tar det i plenum som blir ufint. Hvorfor ikke bare snakke med Erika og ta det opp under fire øyne? Neida, Kathrine gjør det til en slags gisselaksjon der alle blir vitner og en slags taus og samtykkende mur, slik at Erika opplever at anklagene kommer fra dem alle. Kanskje det er hold i anklagene, men et er formen og måten de blir fremsatt på som er feil.

Så ønsker ikke Kathrine å snakke med Erika på tomannshånd etterpå, fordi hun er trøtt og ikke har sovet. Jeg føler det er feigt å avvise Erikas ønske om dialog. I en sånn samtale har ikke Kathrine den veggen av tause deltakere å støtte seg på og da dropper hun å delta. Det var derfor jeg kalte henne skolegårdsbølle tidligere. Klassisk hersketeknikk!

• Liker 16
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss Anthropy skrev (11 timer siden):

Oppfatter at Katrine er direkte og rett fram og veldig Finnmark i væremåte. Erika virker å ha forsura stemninga fta hun kom hos veldig mange. Sipping og surmuling og manipulering fra dag 1. Garantert trykkokereffekt hos mange. Heier på Katrine! 💪

Å være åpen og direkte er kanskje noe finnmarsk over seg. Men det å være respektløs og konfronterende er ikke det. 

Jeg synes Kathrine sminker seg med at hun liksom må få lov til å komme med utbrudd og konfrontasjoner fordi hun er fra Finnmark og liksom bare er slik av natur. Denne unnskyldningen bør hun legge ifra seg. At hun er fra Finnmark rettferdiggjør ikke uthenging, baksnakking og nedbrytende atferd mot en annen. Det er ikke slik folk i Finnmark holder på. Dette er Kathrine, og kun henne. Og det er ufint.

Så Kathrines oppførsel har ingenting med at hun er fra Finnmark å gjøre.

Ironien er at hun sier at hun liker å konfrontere for å få saken ut av verden, men det er ikke det som skjer. Hun irriterte seg lenge på forhånd istedenfor å prate med Erika om det, hun valgte å konfronterte Erika på en svært respektløs måte under uheldige omstendigheter, hun baksnakket Erika i ettertid og hun avviste Erika når Erika ønsket å snakke om det for å få saken ut av verden.

Jeg synes derfor Kathrine brukte Erika for å tøffe seg og markere seg. Hun blåste saken opp i dimensjoner. Saken om gårdsboka var en bagatell og var egentlig ute av verden, og ingenting Kathrine trengte å ta på seg offerkappe for. Men noe sier meg at Kathrine er mer skyldig i dette enn hun hevder, og at hun følte seg avslørt. Derfor slet hun med å få saken ut av verden, og måtte fremstå som en overkjørende trykkoker med hersketeknikker (noe som ikke er typisk finnmarsk) foran de andre for å klare å poengtere fram sin såkalte uskyld. Problemet var at alle andre bortsett fra Kathrine og Carla ga egentlig blaffen i hele saken, for den var som sagt en bagatell.

Hadde faktisk Kathrine og Carla vært uskyldige i dette så hadde de ikke reagert slik de gjorde. For det hadde vært en ikke-sak for de også.

Det var fint å se at Arvid reagerte litt. Han var den eneste som var voksen i situasjonen. Samt Erika, for at hun holdt fatningen og roen. Ellers var det tynn suppe rundt bordet, og det var bare trist at ingen andre tok ordet for å jekke ned Kathrine. De andre hadde ikke engang trengt å ta side i debatten, men bedt om matro og at de to skværet opp etter mat. Yassin og litt Mattis engasjerte seg til fordel for Erika etterpå, men det var mer i sync, og ikke foran Erika selv.

Et annet moment er at Kathrine er en voksen dame på 41 år, mens Erika er en ung kvinne på 23 år. Kathrine kunne vært moren til Erika. Det er en dysfunksjonell maktubalanse i alderen mellom disse to, som igjen viser at den kritikkverdige oppførselen til Kathrine ovenfor den oppkonstruerte saken ser enda dårligere ut. 

Jeg synes på mange måter at Kathrines oppførsel ovenfor Erika kan sammenlignes med Marias oppførsel ovenfor Arvid på Torpet, selv om anklagelsene til Maria var mange hakk mer alvorligere. Men handlingene fra Kathrine og Maria er like herskende, undertrykkende, svertende, nedbrytende og vanskelige å forsvare seg mot.
Selvfølgelig må Erika få trekke seg tilbake og slippe en tåre etter å ha opplevd dette.

Endret av Ctrl
  • Liker 14
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt morsomt at Kathrine mener Erika har baksnakket henne, da hun og Carla har baksnakket flere der inne selv. 🤔 Kathrine sier jo selv i intervjuet, at de snakket om alle som dro ut, og da også Erika. Så får hun høre at Erika har baksnakket HENNE, og DET er tydeligvis ikke greit? 

Jeg synes fremdeles seansen ved middagsbordet var helt unødvendig. Jeg vil ikke kalle det mobbing, men er form for hersketeknikk. Når du ser et menneske blir så ukomfortabel, men allikevel kjører på med kritikk og harde spørsmål, så sier det alt om deg som person. Da liker du å se andre mennesker føle seg små og ille til mote. Det er IKKE greit. Kall det direkte, jeg kaller det usympatisk og hersketeknikk. Det er også dårlig at alle bare sitter der, og ingen sier at dette ikke er greit. Der ser man tydelig at hersketeknikken til Kathrine fungerer, og at folk er redde for å si henne imot. 😡

• Liker 12
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virrum skrev (1 time siden):

Litt morsomt at Kathrine mener Erika har baksnakket henne, da hun og Carla har baksnakket flere der inne selv. 🤔 Kathrine sier jo selv i intervjuet, at de snakket om alle som dro ut, og da også Erika. Så får hun høre at Erika har baksnakket HENNE, og DET er tydeligvis ikke greit? 

Jeg synes fremdeles seansen ved middagsbordet var helt unødvendig. Jeg vil ikke kalle det mobbing, men er form for hersketeknikk. Når du ser et menneske blir så ukomfortabel, men allikevel kjører på med kritikk og harde spørsmål, så sier det alt om deg som person. Da liker du å se andre mennesker føle seg små og ille til mote. Det er IKKE greit. Kall det direkte, jeg kaller det usympatisk og hersketeknikk. Det er også dårlig at alle bare sitter der, og ingen sier at dette ikke er greit. Der ser man tydelig at hersketeknikken til Kathrine fungerer, og at folk er redde for å si henne imot. 😡

Enig, ekkelt. Hun skal liksom holde rettsak i plenum.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (21 timer siden):

Martin ass. Erika røk ut fordi gud ville det. Nå er hun tilbake fordi gud ville det da? 😅

Haha gøy 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså.. ansiktsuttrykket til Yassin når han akkurat hadde sakt at folk kan ta opp ting i plenum og Kathrine setter i gang 😂😂 Tror han angret i det han fullførte setningen 🙈

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neste sesong så burde en ny tvist være at i uke 8 så må de resterende deltakerne på Farmen sjekke inn på Torpet og derfra kjempe om å få komme inn på Torpet og så er de alle der til finaleuken. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (På 24.10.2023 den 18.23):

Dagens episode:

Skjul innhold

Mattis, Anders og Yassin ble lagledere for hvert sitt lag, og så måtte de plukke deltakere til laget sitt. Mye prat om ditt og datt hvordan lagsammensetningen skulle bli, helt til... 

Mattis klarer det kukstykket å kaste en glassflaske mot trynet på Bjørk, slik at fortanna knakk. Altså hva pokker. Skjønner jo at det er et uhell, og at Mattis blir helt i fra seg etterpå. Men hva skjer i hodet hans når han kaster den flaska rundt trynet hennes? Jaja... Det blir ny tann på Bjørk etter Farmen.

Lagene ble:
Mattis, Bård, Bjørk
Yassin, Kathrine, Martin
Anders, Carla

Torpet-gjengen sjekket inn som eget lag på slutten med Arvid, Erika og Kornelia, der Maria ligger an til å havne på laget til Anders og Carla.

Det har vært mye opp og ned med Bjørk denne episoden. Går ikke an å henge med hodet for å bli valgt på Mattis sitt lag når Mattis på forhånd av lagvelgelsen hadde gitt henne 100 sjanser til å velge Yassin, der hun ikke tok noen av disse sjansene.

Ellers skjedde det lite i dag, annet enn forberedelser og snikksnakk om hva som venter. Så litt skuffende episode sånn sett, men antar det eksploderer i neste episode og på søndag! For taperlaget må sjekke ut fra Farmen (og havner kanskje på Torpet?). Jeg liker denne tvisten. Den har noe for seg, og skaper drama og underholdning. Og har mye mer for seg enn det tullete opplegget Strix gjorde rundt Charlotte og Bent Inge. Ja, jeg er enda molefonken pga sistnevnte.

Altså : jeg synes synd på jenta . Hva f.... Hvem slenger en glassflaske mot noen ....og forventer at hun  mot sin vilje,  skal være på laget sitt ??? Og hun var 2.valget hans !!! 

Etter skaden han gjorde,burde han valgt henne FØRST . Men det gjorde han ikke. Han tenkte hva som gangnet HAM først,samtidig som han dreit i hva Bjørk tenkte gagnet henne best. Han spilte på alle hjertestrengene til alle rundt seg ...æsj ! Kun spillet opptar den gutten. Å kaste en flaske mot noen er intet hendig uhell. Da mangler viktige ting😡

Hun vinglet fordi hun faktisk ble skadet. Det ville hun ikke gjort ellers. Så psyken hennes ble påvirket. 

Og til eldste høna i flokken : ja ,du er god til mye...men taper deg om du adresserer 20-åringer  i plenum . Da blir det kun hersking og forsøk på noe et voksent menneske ikke bør nedlate seg til. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havspeil skrev (5 minutter siden):

Altså : jeg synes synd på jenta . Hva f.... Hvem slenger en glassflaske mot noen ....og forventer at hun  mot sin vilje,  skal være på laget sitt ??? Og hun var 2.valget hans !!! 

Etter skaden han gjorde,burde han valgt henne FØRST . Men det gjorde han ikke. Han tenkte hva som gangnet HAM først,samtidig som han dreit i hva Bjørk tenkte gagnet henne best. Han spilte på alle hjertestrengene til alle rundt seg ...æsj ! Kun spillet opptar den gutten. Å kaste en flaske mot noen er intet hendig uhell. Da mangler viktige ting😡

Hun vinglet fordi hun faktisk ble skadet. Det ville hun ikke gjort ellers. Så psyken hennes ble påvirket. 

Og til eldste høna i flokken : ja ,du er god til mye...men taper deg om du adresserer 20-åringer  i plenum . Da blir det kun hersking og forsøk på noe et voksent menneske ikke bør nedlate seg til. 

Jeg synes Mattis burde betalt for tannlegen osv siden det var han som forårsaker ulykken, tenker at man som voksen person burde klare å stå til ansvar for det man har gjort. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Adobyen
Havspeil skrev (7 minutter siden):

Jeg tror ikke at mattis kastet den flaska med vilje. Han kastet håndkleet, og flaska fulgte uheldigvis med. Det var et fælt uhell, stakkars begge to, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (Akkurat nå):

Jeg tror ikke at mattis kastet den flaska med vilje. Han kastet håndkleet, og flaska fulgte uheldigvis med. Det var et fælt uhell, stakkars begge to, synes jeg.

Gjorde han det ?? Første gang jeg hører et håndklede nevnt . Om så er ,så stiller det seg annerledes. Ifht faktisk mangel på impulskontroll.Unntatt at hun ikke var 1. Valget og hans offerrolle / manipulasjon i etterkant. Han  mistet min sympati der uansett. 

Ja han ble lei seg ( minstekravet hva empati gjelder),, men passet på å mele EGEN kake. Og han VISSTE hun ville på det andre laget. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grorudpalmen skrev (7 timer siden):

Det er det at Kathrine tar det i plenum som blir ufint. Hvorfor ikke bare snakke med Erika og ta det opp under fire øyne? Neida, Kathrine gjør det til en slags gisselaksjon der alle blir vitner og en slags taus og samtykkende mur, slik at Erika opplever at anklagene kommer fra dem alle. Kanskje det er hold i anklagene, men et er formen og måten de blir fremsatt på som er feil.

Så ønsker ikke Kathrine å snakke med Erika på tomannshånd etterpå, fordi hun er trøtt og ikke har sovet. Jeg føler det er feigt å avvise Erikas ønske om dialog. I en sånn samtale har ikke Kathrine den veggen av tause deltakere å støtte seg på og da dropper hun å delta. Det var derfor jeg kalte henne skolegårdsbølle tidligere. Klassisk hersketeknikk!

Første jeg tenkte når jeg så Kathrines "oppgjør" med Erika var hvor gammel er du, 14? Fikk så storefri på ungdomsskolen følelse, og det å være innenfor eller utenfor gjengen. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporing, persondebatt, personangrep, spekulasjoner, ryktespredninger, identifisering av privatpersoner, oppfordring til og forherligelse av brudd på norsk lov, hatefulle ytringer, spoiling, seksualisert innhold og svar til slettede innlegg.

Avstemningen om oppretting av tilsvarende emne slettes, da den medførte avsporinger. Spørsmål i forbindelse med moderering besvares i Spørsmål rundt bruker og moderering og Generelle henvendelser.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...