Gå til innhold

Farmen 2023 - TV2 - Ingen spoiling!

Cid

Anbefalte innlegg

To ting å si-

Yassin for president! Ny favoritt hos meg, måten han takler alle disse dumme intrigene, og generelt jobber godt med oppdrag osv. 

Høyball-konkurransen synes jeg ikke var riktig vinner, de hadde masse høyballer igjen oppå tralla, og hadde ikke hatt sjans til å få dem plassert ut før tida (og selvsagt stort minus at Kathrine går videre, det unner jeg henne ikke etter all drittoppførselen hennes mot Erika)🥵

• Liker 16
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kathrine tror jeg er et enten/eller-menneske.  Kommer man inn i varmen, vil hun gå langt for deg (man ser jo hvordan hun beskytter sine der inne, Kornelia og Carla, blant annet), men faller man utenfor, da tar hun ikke fem øre for å snakke rett fra levra og bryr seg ikke om den andre blir lei seg.  Jeg er ikke superbegeistra for Erika heller, men personlig synes jeg Kathrine gikk alt for langt der.

Gult lag tror jeg dessverre ryker på søndag.  På papiret er de svakest; Anders er ikke den mest hendige, Carla er ikke den med best fysisk form og Maria?  Tja.  Jeg skulle også ønsket Anders og Yassin på samme lag, de er per nå mine favoritter til å vinne.  Spenningen ligger i om det tapende laget er helt ute, eller om de skal til Torpet.  Uansett er ikke Torpet ferdig, tror jeg, nå er sesongen kun halvveis.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Khloe P.T skrev (1 time siden):

Jeg klarer ikke å se alt det forferdelige dere ser i Katrine. Ja, jeg ser at hun er direkte og ikke nøler med å ta opp ting, men i all hovedsak er det ting det er greit å komme til bunns i. At hun tok den oppvasken med Erika i plenum var i følge henne selv at det handlet om ting som gjaldt alle på gården. Det var vel i all hovedsak Erikas beskyldninger om at Katrine hadde gjemt gårdsboka  noe Katrine nekter for. Her må jeg bare føye til at jeg også ville reagert kraftig om noen spredte falske rykter om meg.

MEN, det skjer så mye mer på gården enn det lille vi ser. Og det vi ser er klippet og limt på en måte som kan gi et resultat ganske annerledes enn hva som var realiteten.

Men føler Erika var ganske direkte med Kathrine også, hun sa jo i plenum at boken var vekke osv. 

Men føler ikke Kathrine tåler sin egen medisin i det hele tatt! Gjelder liksom andre regler for henne og noen få utvalgte enn for alle andre. Synes Carla også begynner å fremstå litt ufyselig. Greit nok at man kommer bedre overens med noen enn med andre, men det er ikke nødvendig å rotte seg sammen fordi om!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Khloe P.T skrev (2 timer siden):

Jeg klarer ikke å se alt det forferdelige dere ser i Katrine. Ja, jeg ser at hun er direkte og ikke nøler med å ta opp ting, men i all hovedsak er det ting det er greit å komme til bunns i. At hun tok den oppvasken med Erika i plenum var i følge henne selv at det handlet om ting som gjaldt alle på gården. Det var vel i all hovedsak Erikas beskyldninger om at Katrine hadde gjemt gårdsboka  noe Katrine nekter for. Her må jeg bare føye til at jeg også ville reagert kraftig om noen spredte falske rykter om meg.

MEN, det skjer så mye mer på gården enn det lille vi ser. Og det vi ser er klippet og limt på en måte som kan gi et resultat ganske annerledes enn hva som var realiteten.

Helt enig, jeg liker Katrine godt. Men synes det var dårlig gjort av henne å avvise Erika da hun ville prate med henne dagen derpå.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er greit at Kathrine viser hvem hun er, og kan oppføre seg, dama er til å spy av, sånn gjør ikke normale voksne folk.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LivLaga skrev (13 minutter siden):

Men føler Erika var ganske direkte med Kathrine også, hun sa jo i plenum at boken var vekke osv. 

Men føler ikke Kathrine tåler sin egen medisin i det hele tatt! Gjelder liksom andre regler for henne og noen få utvalgte enn for alle andre. Synes Carla også begynner å fremstå litt ufyselig. Greit nok at man kommer bedre overens med noen enn med andre, men det er ikke nødvendig å rotte seg sammen fordi om!

Synes Kathrine har stått på og jobba hele tiden, og hun er direkte med alle. Selvfølgelig kommer hun bedre ut av det med noen på Farmen, enn med andre - men det gjør alle der inne. Det er menneskelig.

Kunne jeg ha valgt meg 1 venn av alle de som er inne på Farmen i dag, så måtte det bli Kathrine. Hun hadde fortalt meg rett ut om noe var galt, og hun hadde tålt at jeg gjorde det samme. Men så er jeg ikke sp begeistret for folk som må pakkes inn i bomull.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thywjyr skrev (2 minutter siden):

Synes Kathrine har stått på og jobba hele tiden, og hun er direkte med alle. Selvfølgelig kommer hun bedre ut av det med noen på Farmen, enn med andre - men det gjør alle der inne. Det er menneskelig.

Kunne jeg ha valgt meg 1 venn av alle de som er inne på Farmen i dag, så måtte det bli Kathrine. Hun hadde fortalt meg rett ut om noe var galt, og hun hadde tålt at jeg gjorde det samme. Men så er jeg ikke sp begeistret for folk som må pakkes inn i bomull.

Jeg synes hun fremstår som en mobber.

• Liker 21
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så provosert over at et voksent menneske som Kathrine, sitter å henger ut og kjefter på Erika under middagen. Hun ser jo tydelig hvor ukomfortabel hun blir, og legger til at Erika inntar offerrollen når hun går ut av rommet. Uspiselig oppførsel av en voksen person å utøve slik hersketeknikk.  Lurer på hva hun hadde sagt hvis en av døtrene hennes hadde blitt behandlet slik av en voksen person. Håper hun ryker på huet og r**a ut! 

• Liker 22
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thywjyr skrev (5 minutter siden):

Jeg tror ikke du skal være så sikker på at hun hadde tålt det samme tilbake. Jeg synes ofte det er en gjenganger at folk som er "direkte" ikke tåler en dritt. 

• Liker 19
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (2 minutter siden):

Jeg synes hun fremstår som en mobber.

På hvilken måte mener du hun mobber? Atferden hennes treffer såvidt jeg vet ikke innenfor noen definisjoner av begrepet mobbing.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virrum skrev (2 minutter siden):

Jeg tror ikke du skal være så sikker på at hun hadde tålt det samme tilbake. Jeg synes ofte det er en gjenganger at folk som er "direkte" ikke tåler en dritt. 

Da har vi veldig ulike erfaringer. De som klarer å være direkte uten å være «direkte ufin» er som regel enkle å ha med å gjøre.

Noen folk er direkte fordi de er «ustabile» og har dårlig impulskontroll - de tåler generelt ingenting uansett hvordan budskapet serveres.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfatter at Katrine er direkte og rett fram og veldig Finnmark i væremåte. Erika virker å ha forsura stemninga fta hun kom hos veldig mange. Sipping og surmuling og manipulering fra dag 1. Garantert trykkokereffekt hos mange. Heier på Katrine! 💪

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thywjyr skrev (2 minutter siden):

På hvilken måte mener du hun mobber? Atferden hennes treffer såvidt jeg vet ikke innenfor noen definisjoner av begrepet mobbing.

Måten hun er mot Erika. Jeg ble mobbet som barn så jeg kjenner meg godt igjen på måten Erika blir behandlet på, jeg kjente på en uhyggelig følelse når Kathrine begynte å konfrontere Erika foran alle :( 

• Liker 2
  • Hjerte 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss Anthropy skrev (Akkurat nå):

Oppfatter at Katrine er direkte og rett fram og veldig Finnmark i væremåte. Erika virker å ha forsura stemninga fta hun kom hos veldig mange. Sipping og surmuling og manipulering fra dag 1. Garantert trykkokereffekt hos mange. Heier på Katrine! 💪

Hvordan har hun manipulert?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (1 minutt siden):

Måten hun er mot Erika. Jeg ble mobbet som barn så jeg kjenner meg godt igjen på måten Erika blir behandlet på, jeg kjente på en uhyggelig følelse når Kathrine begynte å konfrontere Erika foran alle :( 

Så leit at du har blitt mobbet❤️❤️❤️. Mobbing er totalt uakseptabelt. Jeg tror nok ikke at Kathrines utblåsning mot Erika er det samme, selv om det nok kan føles sånn.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og der var han suveren.  Men for meg veide det ikke opp den ekstremt barnslige episoden med Finn.

Jeg er absolutt ingen fan av Maria, men hun sa da unnskyld til Arvid og tok ansvar for egen oppførsel. 

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grorudpalmen skrev (Akkurat nå):

Ja, og der var han suveren.  Men for meg veide det ikke opp den ekstremt barnslige episoden med Finn.

Jeg er absolutt ingen fan av Maria, men hun sa da unnskyld til Arvid og tok ansvar for egen oppførsel. 

Jeg liker Finn godt men jeg må innrømme at jeg synes han ble litt barnslig mot slutten 🙊 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (2 minutter siden):

Jeg liker Finn godt men jeg må innrømme at jeg synes han ble litt barnslig mot slutten 🙊 

Jo, men man blir jo gjerne litt barnslig når man blir provosert, sånn som han ble av Arvids ekstremt breiale stil. Skjønner han godt jeg!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes for det første at det var dårlig gjort av Niklas å presse Erika til å svare rett før konkurransen. 

Katrine viser sitt sanne jeg. Håper Triana kommer inn med en pekefinger til henne. Carla er så stusselig, skikkelig uggen rævadilter. Men - jeg er faktisk skuffet over at ingen andre reagerte på utbruddet til Katrine. Jeg skjønner at det er et taktisk spill, men hjertet mitt blør når én blir angrepet så drøyt og alle bare ser på. Ære være Arvid! Jeg smelter helt, og tror jeg er på nippet til å tilgi at han ikke slukket lysene. Nei, det gjør jeg ikke, men jeg heier på han nå likevel, til tross for at han er litt selvgod og kan terge på seg en stein. 

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...