Gå til innhold

Farmen 2023 - TV2 - Ingen spoiling!

Cid

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Havspeil said:

Ja. Men tilstede under fødsel er ikke nok. Da det er uerfarne som river og drar. 

Ville du gjennomført en slik fødsel. ? Jordmor i rommet , men elektriker som tar imot 😬

Fikk ikke inntrykk at noen var tilstede da Fagros døde den natten. Deltakerne kom jo inn om morgen og fant henne. 

Jeg tror bonden som eide henne hadde for stor tiltro til produksjonen . Så hvordan det gikk. 

Pluss på et titalls mennesker som ligger/står rundt deg, tett i tett, noen ler høyt, noen tuller og fjaser, og noen snakker. Og som i tillegg driver å tar på deg, så du på et tidspunkt har 14-16 hender overalt på kroppen din.

Aldri vært så provosert over et tv-program noen sinne før, noen sinne. Syntes så synd på kua under fødselen, så da vi fikk se morgenen etter at "KUA ER DØD", så tenkte jeg bare "åh herregud, og den influenserfødselen ble det siste den opplevde", før jeg skrudde av farmen for godt. Drittfolk.

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Citha skrev (10 minutter siden):

Pluss på et titalls mennesker som ligger/står rundt deg, tett i tett, noen ler høyt, noen tuller og fjaser, og noen snakker. Og som i tillegg driver å tar på deg, så du på et tidspunkt har 14-16 hender overalt på kroppen din.

Aldri vært så provosert over et tv-program noen sinne før, noen sinne. Syntes så synd på kua under fødselen, så da vi fikk se morgenen etter at "KUA ER DØD", så tenkte jeg bare "åh herregud, og den influenserfødselen ble det siste den opplevde", før jeg skrudde av farmen for godt. Drittfolk.

Ja,det var vondt å se på . Tenk på det stresset rundt kua under fødselen. 😢 

Jeg tenkte det samme da de fant Fagros om morgenen. Ble ordentlig lei meg og sint. Fordi jeg i utgangspunktet ble urolig da uerfarne dro ut kalven.  Er DET vanlig liksom ???

Endret av Havspeil
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havspeil skrev (11 minutter siden):

Ja,det var vondt å se på . Tenk på det stresset rundt kua under fødselen. 😢 

Jeg tenkte det samme da de fant Fagros om morgenen. Ble ordentlig lei meg og sint. Fordi jeg i utgangspunktet ble urolig da uerfarne dro ut kalven.  Er DET vanlig liksom ???

Synes det er galt å sette deltakerne i den situasjonen hvor de må gjøre sånt og så får de døden av kua på samvittigheten sin.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem håper dere blir valgt som andrekjempe? Jeg håper på Carla og at hun ryker, er godt lei henne nå.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strix har vært sløve mange ganger. Flere konkurranser de har hatt er jo helt på trynet, med tanke på rekkefølge og greier. Bortsett fra finalen er det alt for få oppgaver i kunnskapskampene!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Ctrl for at du oppsummerer og forklarer episodene så bra! :) må alltid innom tråden og lese hva du skriver, følger med på så mange andre serier at jeg ser farmen litt sporadisk på play. 

Synd at Seb ble dårlig, samtidig er jeg veldig glad for at han er ute av spillet, likte han ikke i det hele tatt. Får meg ikke helt til å like Carla heller, føler det er noe dobbeltmoralsk over henne, mulig det er spillet som tar henne litt. 

• Liker 12
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det ikke en som fikk en vridning i kneet et år også? 

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

------- skrev (10 minutter siden):

Var det ikke en som fikk en vridning i kneet et år også? 

En i tautrekking, husker ikke hvem men det ble ganske dramatisk 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (1 time siden):

Synes det er galt å sette deltakerne i den situasjonen hvor de må gjøre sånt og så får de døden av kua på samvittigheten sin.

De hadde ingenting i fjøset å gjøre " hands on" 

At kua ikke fikk tilsyn i etterkant den natta er rart. Særlig om den var " gammel " ...🧐  Om så var tilfellet burde produksjonen i samråd med eier gitt beskjed til deltakerne om at noen skulle fulgt med ...just in case . 

Og helst noen med kunnskap. Og hvem hadde det ? ....

Nei, det er bare trist. Og så unødvendig . 

Ifht samvittigheten til deltakerne,så er jeg like tvilende...så opptatt på egne vegne at de ikke stiller spørmål om det de nettopp var med på ? 🤷‍♀️ ( ikke tenkte ansvar om ) 

Mulig det bare er meg.  Men jeg tenker bare hodeløse høns....over hele fjøla. Produksjonen i særdeleshet. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havspeil skrev (3 minutter siden):

De hadde ingenting i fjøset å gjøre " hands on" 

At kua ikke fikk tilsyn i etterkant den natta er rart. Særlig om den var " gammel " ...🧐  Om så var tilfellet burde produksjonen i samråd med eier gitt beskjed til deltakerne om at noen skulle fulgt med ...just in case . 

Og helst noen med kunnskap. Og hvem hadde det ? ....

Nei, det er bare trist. Og så unødvendig . 

Ifht samvittigheten til deltakerne,så er jeg like tvilende...så opptatt på egne vegne at de ikke stiller spørmål om det de nettopp var med på ? 🤷‍♀️ ( ikke tenkte ansvar om ) 

Mulig det bare er meg.  Men jeg tenker bare hodeløse høns....over hele fjøla. Produksjonen i særdeleshet. 

Neste sesonger så burde produksjonen ta seg av sånt istedenfor å la deltakerne prøve seg bare så TV2 kan skape et tv øyeblikk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så provosert og lei meg over det med Fagros :gråter: Jeg syns ikke drektige dyr har noe på farmen å gjøre i det hele tatt. Greit at det er koselig og søtt med kalver, lam og andre dyreunger, men det er faen ikke underholdning! Dyrevelferden bør være det aller viktigste og det er helt sykt at skuelystne influensere og andre amatører skal ta seg av drektige dyr! Det krever kunnskap, kyndighet og erfaring. Og sette kalv på en gammel ku, hvorfor? Det må jo være risikabelt. Og tenk så stresset hun må ha vært med en hel haug av skrålende folk rundt seg :trist: Burde vært Max 2, eieren og en til og helst en veterinær også. 

Endret av jukkapalme
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (2 timer siden):

Hvem håper dere blir valgt som andrekjempe? Jeg håper på Carla og at hun ryker, er godt lei henne nå.

Jeg håper Erika ryker uansett hvem hun velge pga dramaet som kommer til å bli på Torpet når hun møter Maria igjen :popcorn:  Jeg tror ikke Erika er redd for å konfrontere Maria heller og det fortjener hun sånn som hun har oppført seg. Liker Carla jeg, selv om hun kanskje er litt "kjedelig". Parodien hennes var råmorsom da. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (9 minutter siden):

Jeg håper Erika ryker uansett hvem hun velge pga dramaet som kommer til å bli på Torpet når hun møter Maria igjen :popcorn:  Jeg tror ikke Erika er redd for å konfrontere Maria heller og det fortjener hun sånn som hun har oppført seg. Liker Carla jeg, selv om hun kanskje er litt "kjedelig". Parodien hennes var råmorsom da. 

At jeg vil ha henne ut har ikke noe med å være kjedelig men at jeg ikke har hatt sansen for måten hun har vært siste tiden som når hun desperat prøvde å påvirke Maria sitt andrekjempe valg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Missmischief skrev (3 timer siden):

Takk @Ctrl for at du oppsummerer og forklarer episodene så bra! :) må alltid innom tråden og lese hva du skriver, følger med på så mange andre serier at jeg ser farmen litt sporadisk på play. 

Synd at Seb ble dårlig, samtidig er jeg veldig glad for at han er ute av spillet, likte han ikke i det hele tatt. Får meg ikke helt til å like Carla heller, føler det er noe dobbeltmoralsk over henne, mulig det er spillet som tar henne litt. 

Tusen takk for det, Missmischief :D Jeg setter veldig pris på at du liker det jeg skriver!

Jeg skriver samtidig som jeg ser på, så det blir litt kunstig "referat"-aktig til tider. Er klar over det, og det er sikkert ikke alle som finner det interessant. Men det har vært lettere å få fram meningene mine når jeg også har med konteksten på hva som skjedde. Og så har jeg tidvis altfor mye på hjertet som vil ut 😜 

Enig angående Sebbe. Jeg ønsket han ut, men måten det skjedde på var bare trist. Angående Carla så er noe ved henne som jeg ikke får helt tak på. Men skal sies at jeg synes hun har fått lite TV-tid, og når hun først har fått det så er det gjerne noe negativt eller oppfarende som har skjedd. Utifra dette stand-up-showet hun holdt og at andre omtaler henne som artig og humoristisk å være med, så tyder på at de beste sidene ved henne får vi ikke se særlig til. Er klassisk Strix det. Tragedie og surking er mer attraktiv enn humor og glede.

Det er litt synd å si det, for jeg har egentlig lyst til å like henne, men jeg synes Bjørk har vært mest dobbeltmoralsk der inne. Hun har liksom en fot innenfor alle, ei som alle ser ut til å åpne seg opp for, og så setter hun folk opp mot hverandre mens hun selv snur ryggen til. Forsåvidt tidvis bra spilt, men en dag kommer hun til å lide for det. Og da er det fortjent.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at den hesteskokastingen funker ganske bra. Mye som kan minne om øksekast, men er en fin måte å vise sin teknikk og presisjon på. Virker som de fleste ville at Mattis skulle vinne den utfordrerkampen mot Arvid. Mattis vant jo ganske klart. Hvordan hadde stemningen blitt på gården hvis Arvid hadde vunnet? Kan tenke meg det kunne blitt en del bråk da, med Maria der og sånt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (På 19.10.2023 den 15.06):

Hvorfor synes du hun er falsk?

Har du sett noe mer falskt enn da hun satt i førstekjempehytta med Maria (? ) , og håpet hun skulle ryke ut, men spilte venninne for og bestemme hvem hun skulle velge som storbonde ? Altså, ÆSJ 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Spitzy skrev (1 minutt siden):

Har du sett noe mer falskt enn da hun satt i førstekjempehytta med Maria (? ) , og håpet hun skulle ryke ut, men spilte venninne for og bestemme hvem hun skulle velge som storbonde ? Altså, ÆSJ 

Ja var kleint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (20 timer siden):

Tusen takk for det, Missmischief :D Jeg setter veldig pris på at du liker det jeg skriver!

Jeg skriver samtidig som jeg ser på, så det blir litt kunstig "referat"-aktig til tider. Er klar over det, og det er sikkert ikke alle som finner det interessant. Men det har vært lettere å få fram meningene mine når jeg også har med konteksten på hva som skjedde. Og så har jeg tidvis altfor mye på hjertet som vil ut 😜 

Enig angående Sebbe. Jeg ønsket han ut, men måten det skjedde på var bare trist. Angående Carla så er noe ved henne som jeg ikke får helt tak på. Men skal sies at jeg synes hun har fått lite TV-tid, og når hun først har fått det så er det gjerne noe negativt eller oppfarende som har skjedd. Utifra dette stand-up-showet hun holdt og at andre omtaler henne som artig og humoristisk å være med, så tyder på at de beste sidene ved henne får vi ikke se særlig til. Er klassisk Strix det. Tragedie og surking er mer attraktiv enn humor og glede.

Det er litt synd å si det, for jeg har egentlig lyst til å like henne, men jeg synes Bjørk har vært mest dobbeltmoralsk der inne. Hun har liksom en fot innenfor alle, ei som alle ser ut til å åpne seg opp for, og så setter hun folk opp mot hverandre mens hun selv snur ryggen til. Forsåvidt tidvis bra spilt, men en dag kommer hun til å lide for det. Og da er det fortjent.

Enig. Jeg tror ikke jeg var klar over at hun var med før i tredje episode eller noe. Da satt hun plutselig ved bordet og jeg og mannen så på hverandre lurte på "hvem i alle dager er det?" Ingen av oss hadde fått med seg at hun var der. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode, spoiling av tvekamp:

Spoiler

Mye styr rundt den vandrende gårdsboka og den rømte Mozzarellaen i starten. Tydelig at gården inneholder noen snik bak fasaden.

Nok engang et ukesoppdrag med masse rusk i seg, og nok engang får deltakerne det godkjent. Mentor er altfor snill i år.

Erikas andrekjempevalg stod mellom Carla og overraskende Bård, men valget falt tilslutt på Carla, Kathrines lille spetakkel. Tja, et enkelt og greit valg av Erika, og kanskje hennes beste mulighet til å komme tilbake.

Vi fikk se lite av markedet denne gang også, fordi Baarlis "kunnskaps"show igjen overtok. Det spolte jeg forbi. Men deltakerne kom tilbake med kake, og da er visst alt bare velstand.

Carla velger kunnskap, tross lærevansker. Men vant over Erika. Kanskje litt flaks på slutten, men det er gyldig det også.

Erika fikk overraskende nok ikke velge storbonde, men måtte velge 3 lagledere med en rangering. Baarli lanserer i klipp for neste uke at uken kom til å bli kamp for tilværelsen. Og Torpet-gjengen fikk også en veldig god nyhet. Okei, dette blir spennende å se hva er. Kjenner jo faktisk på at jeg gleder meg til neste episode nå. Neste uke kan bli bra!

Endret av Ctrl
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...