Gå til innhold

Farmen 2023 - TV2 - Ingen spoiling!

Cid

Anbefalte innlegg

Sebastian er en av de mer klysete som er storbonde. Men synes han er morsom og da. Kan forstå at han ønsker å ha tid for seg selv på storbondeloftet etter at Kornelia måtte dra. Drøyt at han løy om at tømming av utedoen var et ukesoppdrag, men var morsomt og, når han fikk utfordrerne til å gjøre det. Kan hende de slipper å ha det som ukesoppdrag senere, men det spørs. Tenker at han er litt for fokusert å få bort utfordrerne, det er flere enn dem som er hans konkurrenter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unødvendig å tømme utedoen var det vel ikke, det hadde nok vært noe de måtte ha gjort senere uansett. Utfordrerne sa altså ja, fordi de mente det var i deres interesse. De kunne jo bare ha nektet, ingen tvang dem. Det hadde ikke medført noen negative konsekvenser å nekte. Ellers er det ikke farlig å tømme en utedo.

Angående Sebastian, så gjorde han det meste riktig som storbonde. Fikk det som han ville, uten å skape misnøye. Med ett unntak,  for det var nok ikke lurt å forsøke å påvirke Maria (noe han også klarte). For det førte bare til at Mattis fikk antipatier mot Sebastian, pluss at det nok stilte Sebastian i litt dårlig lys også overfor de andre mtp. vilje til å manipulere, noe som øker sjansen for at han blir førstekjempe ved en senere anledning. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Tirsdag 

Spoiler

Lurer på hvordan det går med Sebastian. Kan vel ikke bare være forstoppelse dette? Stakkars gutt.  Det nytter ikke å heise flagget i mørket, men produksjonen får jo ringe etter hjelp.   Han må jo komme tilbake slik at jeg kan snakke stygt om ham 🤣hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (6 timer siden):
  Skjul innhold

Ble ikke Mattis som storbonde, håpte hun ville holde løftet til Mattis men viste det var lite sannsynlig.

Spoiler

Men Mattis sa jo at han håpet for Marias del at hun holdt løftet sitt. Nå vet vi at hun ikke gjorde det. Så da er jeg spent på hvilke konsekvenser dette vil få for Maria, siden Mattis uttalte seg slik han gjorde, siden Maria har forlatt gården.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode:

Spoiler

Mattis og Maria med avtale om at Mattis skulle bli storbonde om Maria røk ut. Mattis bare "Jeg håper for hennes del at hun holder avtalen"... Ellers hva? Hva slags trussel er dette, Mattis? 

Maria velger Martin som storbonde. Og røper til slutt at Erika hadde sagt til Arvid at han skulle velge Martin eller Carla til kamp. Maria kaster Erika under bussen i brevet sitt. Utrolig spesielt. Men Erika og Martin fikk skværet opp ganske fort. Martin er altså en god og trivelig fyr! Mattis derimot ble surken og bitter på Maria.

Sebastian har blitt dårlig, og mottar legetilsyn iløpet av dagen. Han ble enda verre over natta. Det ender vel med at han må trekke seg nå? Kan ikke skjønne annet.

Folk har blitt veldig intime der inne når de deler skje alle mann alle for litt honning. 

Dagens store underholdning var kattene som var i sitt ess. :) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (På 17.10.2023 den 18.20):

Dagens episode:

Vis skjult innhold

Spoiler

Spesielt at du omtaler Mattis som surken. Fyren har blitt forsøkt "ofret" i to omganger rett etter hverandre, først etter manipulasjon og overbevisning fra stammeflokken som han ønsker innpass i. Og deretter av "sine egne" (altså Maria) som han rådførte og ga tips til i forkant av andrekjempevalget hennes, uten at hun ga han noen heads up om at han lå på blokka hennes. Deretter har forræderen Maria talt med flere tunger og gitt sitt ord på at han skulle bli storbonde dersom hun røk, en avtale som ble ytterligere bindende da Mattis ga fra seg besøket. Når han da opplever at han for tredje gang blir forrådt av noen han håpte ville holde sitt ord og som han har trøstet, støttet og gitt råd til så tror jeg de fleste hadde reagert med å bli skuffa. Maria kom hvertfall veldig dårlig ut av det brevet. Hun fremstår for meg mindre intelligent med de valgene hun har gjort, at hun løper rundt og forteller alt hun tenker til flere folk som hun i grunn ikke bør stole på – og det gjerne før hun har tenkt seg ferdig. Inntrykket forsterkes ytterligere av de uttalelsene hun har kommet med ang krystaller, havfruer og all den griningen som oppstod når helt ordinære utfordringer måtte håndteres

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AntiBullshit skrev (På 17.10.2023 den 20.12):
  Vis skjult innhold
Spoiler

Jeg har stor sympati for at Mattis har hatt et tøft opphold hittil, og det har jeg nevnt i flere innlegg allerede. Synes han har blitt dårlig behandlet av flokken, og da særlig med Sebastian i spissen. Det han har vært igjennom denne uken burde være totalt unødvendig, og her tenker jeg at produksjonen burde gjøre endringer opp mot utfordrerne til neste sesong.

Men jeg ble fascinert at han la så mye i et simpelt håndtrykk mellom to stykker som knapt har kjent hverandre i 2 dager i et spill der håndtrykk har null verdi, ja. For hvor legitim kan hans bitterhet egentlig være oppi dette? Å kalle det "bindende" er vel å ta i. Og jeg reagerte særlig på denne tomme "Jeg håper for hennes del at hun holder avtalen"-trusselen.

For øvrig var Mattis surken, så jeg synes min bemerkning var riktig.
Heldigvis blåste det fort over da, så det var ikke det det stod i.

Jeg er enig i at Maria kommer meget dårlig ut av det. Hun brøt "avtalen" til Mattis, hun lot seg manipulere av Sebastian (for å velge Mattis som andrekjempe), hun lot seg manipulere av Bjørk for å velge Martin som storbonde OG hun kaster Erika under bussen i brevet. Hun har vel tråkket feil der det går an å tråkke feil.

Selv om jeg i innlegget kort bemerket at Mattis var surken, så var det ikke for å støtte Maria. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstoppelse kan gjøre fryktelig vondt hvis det går langt, så får håpe for Sebastian sin del at det bare er derfor😅 Ikke at jeg er noe kjempefan av fyren, men han rører litt i rekkene og lager god underholdning der inne- spesielt nå som det ikke bare er Kornelia-kliss klass lenger. Så håper han ikke må trekke seg!

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Mattis sin flåsete «Jeg håper for hennes del at hun holder avtalen"-trusselen var vel ikke nødvendigvis ment som noen trussel. Det virker mer som at hun burde skjerpe seg, for det sier mest om henne selv når hun oppfører seg så dårlig og bryter avtaler, og han håper for hennes del at hun er bedre enn dette. Det vil jo være bedre for henne selv.

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (7 minutter siden):

Hvem blir førstekjempe hvis Sebastian går ut?

Martin velger nok ikke Sebastian om han blir frisk.

Blir nok Mattis. Lett å ta den 'nye'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
tonebelinda skrev (24 minutter siden):

Martin velger nok ikke Sebastian om han blir frisk.

Blir nok Mattis. Lett å ta den 'nye'

Ja, kanskje for å få ut utfordrerne, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte også veldig på «den for hennes del» replikken, det hørtes ut som en trussel. Og å ta en katt i nakkeskinnet… Ikke bra. Sebastian tror jeg «bare» lider av ernæringstap, han så helt ulik ut omtrent fra en dag til den neste. Jeg tipper han må reise hjem, frivillig eller ei. Er ikke alle som tåler å endre kosthold på den måten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spoiler

Uff fikk så vondt av Sebastian :( håper ikke det er noe alvorlig!

Om Kornelia kommer tilbake fra Torpet så blir nok dette et ordentlig sjokk for henne å finne ut 😮 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært kult om man kunne se hvem alle deltakerne stemte på når de skulle stemme en av de utfordrerne til kamp, sånn at de telte opp og at det ikke bare ble sagt. De fleste om ikke alle stemte vel på Mattis.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
Galen King skrev (54 minutter siden):

Hadde vært kult om man kunne se hvem alle deltakerne stemte på når de skulle stemme en av de utfordrerne til kamp, sånn at de telte opp og at det ikke bare ble sagt. De fleste om ikke alle stemte vel på Mattis.

Det valget var nok mye dirigert av Sebastian, regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
sys64738 skrev (På 16.10.2023 den 21.30):

Hesteskokasting må vel være den største tilfeldighets-øvelsen i Farmens historie! Kan like gjerne trekke strå om hvem som skal gå ut! 🐎

Må si meg enig her, hele grenen minte meg mer om noe fra Mario Party 😂

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

En artig observasjon jeg har gjort i den uken som Sebastian har vært syk og måtte hvile på Farmen, er at de andre deltakerne reagerte på samme måte som både myndigheter og samfunnet forøvrig reagerer mot syke mennesker…. Sikkert bare lat, vondt i viljen…

Det kan leses på tv2, men ikke gjør det hvis dere ikke har sett onsdagens episode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (15 minutter siden):

En artig observasjon jeg har gjort i den uken som Sebastian har vært syk og måtte hvile på Farmen, er at de andre deltakerne reagerte på samme måte som både myndigheter og samfunnet forøvrig reagerer mot syke mennesker…. Sikkert bare lat, vondt i viljen…

Det kan leses på tv2, men ikke gjør det hvis dere ikke har sett onsdagens episode.

Jeg tolket det slik at enkelte deltakere tenkte det, men ikke alle. 

Ellers må jeg si at jeg er overasket over at noen tenkte det. Jeg synes det har virket som Sebastian har gjort en god innsats i alle ukesoppdragene, så jeg forstår ikke hvorfor de ikke skulle tro på han da han sa han følte seg dårlig og ikke orket å jobbe. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode:

Spoiler

Jeg kunne godt tenkt meg Sebastian spilt ut av Farmen, men ikke på denne måten. Å bli båret ut av ambulansepersonell var bare trist. Jeg har selv hatt blindtarmbetennelse, og vet hvor smertefullt det er. Men hans tilstand var betydelig verre enn min. Så ikke bra ut. Godt å lese på TV2.no at alt gikk bra tilslutt da.

Mattis og Yassin holder på å bygge sidetak på fjøsen for et hønsehus. Er kanskje ikke såå høyt, men synes de er dristige oppå taket. Tror ikke HMS'en er helt riktig ivaretatt.

Deltakerne skryter over harmonien og stemningen i gruppa, og virker å trives godt sammen. Men det er vel et spørsmål om tid før folk begynner å gå hverandre på nervene. Bård viste tegn til å irritere seg over Kathrine. For øvrig, hva er greia med den oransje lua til Bård? Sol, sommer, aktivitet, shorts, bar overkropp og tjukk oransj ullue liksom.

Førstekjempevalget ble Erika. Synes det er overraskende når det stod mellom henne, Bård og Kathrine. Med tanke på konkurranse burde Bård blitt valgt. Og ironisk nok, hadde Bård blitt valgt så hadde kanskje han valgt Kathrine til kamp.
Men at Erika hadde prøvd å få Martin i kamp tidligere, som Maria i brevet påpekte, gjorde vel valget til Martin enkelt å ta.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...