Gå til innhold

Betale megler når huset ikke blir solgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke så fornøyd med megleren min, han gikk veldig hardt ut på befaring og solgte seg inn hos meg, til tross for at jeg egentlig skulle velge ei som har solgt en tidligere bolig. Jeg har allerede satt ned prisen (selv om han insisterte på den første prisantydningen). Jeg skal nå flytte inn i den nye bollgen, og stresset fælt med at jeg måtte ha to boliglån. Jeg har nå fått lov å leie ut av banken. Men hvor mye kommer megler cirka til å kreve fra meg? 😕 jeg ville gjerne selge, men han fikk det ikke til…

Anonymkode: 191ea...80c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står i kontrakten din. Han skal nok ha dekket alle utgifter han har hatt  samt noe timelønn.

Anonymkode: 831df...f50

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Tror ikke du skal betale om han ikke har holdt sin del av avtalen - som er å få solgt boligen. 

Anonymkode: 066ad...d9e

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror ikke du skal betale om han ikke har holdt sin del av avtalen - som er å få solgt boligen. 

Anonymkode: 066ad...d9e

Det står i kontrakten, og ikke noe KG kan tro noe om.

TS: les kontrakten og slutt å tenke at det er meglers feil at du valgte han fremfor en annen. Ditt valg, ditt ansvar og det må du ta følgene av.

Fra egen erfaring: vurderte å trekke et salg da megler ikke gjorde en jobb jeg var fornøyd med. Megler skulle ha for annonsepakke og innhenting av offentlig informasjon. Altså direkte utlegg. Ville den gang ha kostet meg ca kr 15 000. Valgte å selge, men kommer aldri til å velge den megleren igjen.

Anonymkode: 6197a...ffc

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Det spørs! Noen har jo en «hvis du ikke selger, betaler du heller ingenting». Sjekk kontrakten😊

Anonymkode: 62e85...ea1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det spørs! Noen har jo en «hvis du ikke selger, betaler du heller ingenting». Sjekk kontrakten😊

Anonymkode: 62e85...ea1

I gen har «ingenting» de har jo hatt utgifter på salget selv om fet ikke ble solgt. 

ts, dette handler om pris, hvis du hadde vært mer realistisk på pris i forhold til marked, ville du fått solgt.

Anonymkode: eb043...00f

• Liker 2
Skrevet

Om du hadde planer om å bruke en annen megler, burde du jo ikke inngått noen avtaler med denne megleren.
Det hadde jo bare vært å sagt "nei".

Anonymkode: c9d7f...605

• Liker 1
Skrevet

Sannsynligvis er det honoraret du slipper å betale, alt av timelønn for arbeid utført, kostnader til innhenting av diverse informasjon, fotografering, takstmann osv må du nok betale.

Dette står det som flere har nevnt i kontrakten din med megler.

Anonymkode: 7034b...fb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...