AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #1 Skrevet 22. august 2023 Det var han som spurte om venner med fordeler. Jeg sa ja for jeg liker mannen. Men det har for det meste handlet om sex. Vi var mer venner før enn nå. Så når jeg skrev en sjelden gang så fikk jeg bare sånne treige veldig korte svar tilbake. Altså jeg prater mye mer med en ukjent mann på nett enn jeg har hatt sex med i flere år. Så rant begret over da for meg og jeg skrev han ei melding der jeg sa i klartekst hva jeg syntes om opplegget. Jeg nevnte dette med at jeg aldri fikk noe tilbakemelding på om jeg var bra nok? Stille etter sex? at jeg fikk følelsen av at han ikke likte meg til tider, og at det var han som spurte men at jeg nå føler det er bare sex ..og hvor ble det av vennebiten? Og om jeg var en nødløsning. Altså det var rett frem og rett fra hjertet. Altså når han kan tømme seg i meg så fant jeg ut ta skal faan meg jeg og tømme meg emosjonellt i han. Det er fair. Tenkte at etter en sånn melding er vi garantert ferdig men fy søren det var godt å få sagt ting akkurat som jeg føler det. Mulig fwb ikke er noe for meg men følt det har vært noe spesielt med han fra dag 1. I går så kom navnet hans opp på displayet i bilen at han ringte. For det første han pleier aldri å ringe meg. Og det er en uke siden jeg skrev den meldinga. Så la han på med en gang. Da jeg åpna meldinga senere da jeg var på jobb så sto det før anropet at han ville ringes og prate litt og at han hadde mye og fortelle. Så kom anropet og så kom det: sorry kom borti tlf i lomma. Jeg svarte at fint det. Og ikke noe mer. Så jeg fatter ikke mannfolk at de gidder, kan de ikke bare drite å dra når de ikke liker en uansett? Eller var det bevisst for å få meg nyskjerrig på hva det han skulle fortelle? Jeg tenker at uansett hva han skal fortelle så vil det ikke være noe positivt for min del så tenker jeg kan leve med å ikke vite det og. Jeg er litt naiv da og en som følger hjertet før fornuften og det gjør at jeg roter det til noen ganger. Tror på den store kjærligheten som jeg aldri har opplevd osv.... Måtte bare få lufta tankene litt. Anonymkode: c5c52...521 4
remix2020 Skrevet 22. august 2023 #2 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det var han som spurte om venner med fordeler. Jeg sa ja for jeg liker mannen. Men det har for det meste handlet om sex. Vi var mer venner før enn nå. Så når jeg skrev en sjelden gang så fikk jeg bare sånne treige veldig korte svar tilbake. Altså jeg prater mye mer med en ukjent mann på nett enn jeg har hatt sex med i flere år. Så rant begret over da for meg og jeg skrev han ei melding der jeg sa i klartekst hva jeg syntes om opplegget. Jeg nevnte dette med at jeg aldri fikk noe tilbakemelding på om jeg var bra nok? Stille etter sex? at jeg fikk følelsen av at han ikke likte meg til tider, og at det var han som spurte men at jeg nå føler det er bare sex ..og hvor ble det av vennebiten? Og om jeg var en nødløsning. Altså det var rett frem og rett fra hjertet. Altså når han kan tømme seg i meg så fant jeg ut ta skal faan meg jeg og tømme meg emosjonellt i han. Det er fair. Tenkte at etter en sånn melding er vi garantert ferdig men fy søren det var godt å få sagt ting akkurat som jeg føler det. Mulig fwb ikke er noe for meg men følt det har vært noe spesielt med han fra dag 1. I går så kom navnet hans opp på displayet i bilen at han ringte. For det første han pleier aldri å ringe meg. Og det er en uke siden jeg skrev den meldinga. Så la han på med en gang. Da jeg åpna meldinga senere da jeg var på jobb så sto det før anropet at han ville ringes og prate litt og at han hadde mye og fortelle. Så kom anropet og så kom det: sorry kom borti tlf i lomma. Jeg svarte at fint det. Og ikke noe mer. Så jeg fatter ikke mannfolk at de gidder, kan de ikke bare drite å dra når de ikke liker en uansett? Eller var det bevisst for å få meg nyskjerrig på hva det han skulle fortelle? Jeg tenker at uansett hva han skal fortelle så vil det ikke være noe positivt for min del så tenker jeg kan leve med å ikke vite det og. Jeg er litt naiv da og en som følger hjertet før fornuften og det gjør at jeg roter det til noen ganger. Tror på den store kjærligheten som jeg aldri har opplevd osv.... Måtte bare få lufta tankene litt. Anonymkode: c5c52...521 Godt å lufte tankene og det er viktig å være ærlig med seg selv. Mange vil ha sex, men ikke kjæreste. Mange vil ha kjæreste, men syns det er vanskelig å finne. FWB er ok så lenge det er ok for begge. Sånn er det bare. Jeg er selv singel og har et ønske om å finne kjærligheten, men kunne nok hatt en FWB også om hun dukket opp.
Hulderen Skrevet 22. august 2023 #3 Skrevet 22. august 2023 Jeg trodde at Friend With Benefits var det samme som Knullevenn. Det er vel det din venn også har trodd, TS. Jeg tipper dere har hatt dårlig kommunikasjon i utgangspunktet, slik at dere har hatt ulike forventninger. Han ville ha noen han kunne ha sex med uten forpliktelser. Du ville ha en god venn som du i tillegg har sex med. Dermed pålegger du ham forpliktelser. Det er nok best at dere begge finner en ny FWB eller knullevenn som klarer å møte forpliktelsene og mangelen på forpliktelser som dere ønsker. 9 7
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #4 Skrevet 22. august 2023 22 minutter siden, Hulderen said: Jeg trodde at Friend With Benefits var det samme som Knullevenn. Det er vel det din venn også har trodd, TS. Jeg tipper dere har hatt dårlig kommunikasjon i utgangspunktet, slik at dere har hatt ulike forventninger. Han ville ha noen han kunne ha sex med uten forpliktelser. Du ville ha en god venn som du i tillegg har sex med. Dermed pålegger du ham forpliktelser. Det er nok best at dere begge finner en ny FWB eller knullevenn som klarer å møte forpliktelsene og mangelen på forpliktelser som dere ønsker. Du tror rett. Her har TS trodd hun kan ha kjæreste uten å faktisk ha kjæreste. Anonymkode: 20db4...d3d 10
Rosalilje84 Skrevet 22. august 2023 #5 Skrevet 22. august 2023 Hulderen skrev (26 minutter siden): Jeg trodde at Friend With Benefits var det samme som Knullevenn. Det er vel det din venn også har trodd, TS. Jeg tipper dere har hatt dårlig kommunikasjon i utgangspunktet, slik at dere har hatt ulike forventninger. Han ville ha noen han kunne ha sex med uten forpliktelser. Du ville ha en god venn som du i tillegg har sex med. Dermed pålegger du ham forpliktelser. Det er nok best at dere begge finner en ny FWB eller knullevenn som klarer å møte forpliktelsene og mangelen på forpliktelser som dere ønsker. Nei. Venner med fordeler er mennesker som i utgangspunktet er venner, men som også ligger sammen av og til. Hoveddelen av relasjonen er vennskap. TS klager på at de nesten ikke gjør noen vennegreier lenger. Da er de ikke venner, men utelukkende sexpartnere. 5
Rosalilje84 Skrevet 22. august 2023 #6 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du tror rett. Her har TS trodd hun kan ha kjæreste uten å faktisk ha kjæreste. Anonymkode: 20db4...d3d Hun er jo ikke ute etter kjæreste? Hun vil ha vennen sin tilbake og gjøre vennegreier med ham, ikke være nedgradert til et hull. De var venner i begynnelsen, nå har relasjonen endret seg. Ut fra at han plutselig svarer og ønsker å prate med henne, så betyr hun noe for ham. Hva hun betyr derimot, kan være alt mulig. 3
herzeleid Skrevet 22. august 2023 #7 Skrevet 22. august 2023 I likhet med andre tenker også jeg at betegnelsene i overskriften er mer eller mindre ekvivalente, og jeg tror nok generelt ikke en kan forvente så veldig mye fra en relasjon som baserer seg på at en "tømmer seg" (som TS skriver) i hverandre men fra begynnelsen er helt klare på at det ikke er sterke varme følelser involvert. 6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #8 Skrevet 22. august 2023 Ts som har misforstått og krever mer. Så her kan du bare klandre deg selv. Anonymkode: 4fab9...2ca 5
Mt3 Skrevet 22. august 2023 #9 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ts som har misforstått og krever mer. Så her kan du bare klandre deg selv. Anonymkode: 4fab9...2ca Men TS skriver jo at de var venner før, er det ikke da normalt å kunne snakke litt som venner selv om de har blitt enige om å være FF. Kan skjønne at hun reagerer om de tidligere kunne prate og ha det kjekt sammen, mens det nå kun er sex. 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #10 Skrevet 22. august 2023 Mt3 skrev (15 minutter siden): Men TS skriver jo at de var venner før Det var vel en av disse "vennene" da, som hovret rundt i håp om å få seg noe. 94,8 % av mannlige venner, er enten skjult forelsket, eller håper på en mulighet for sex. Anonymkode: ae1fd...842 1
Mt3 Skrevet 22. august 2023 #11 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var vel en av disse "vennene" da, som hovret rundt i håp om å få seg noe. 94,8 % av mannlige venner, er enten skjult forelsket, eller håper på en mulighet for sex. Anonymkode: ae1fd...842 Det er nok godt mulig, men da har han jo gitt TS falske forhåpninger, og om han da vil beholde 'hullet' så får han værsågod fortsette å prate, i hvertfall litt.
anon01 Skrevet 22. august 2023 #12 Skrevet 22. august 2023 Friends with benefits/knullevenner fungerer KUN om man har en god kommunikasjon i bånn. Jeg forstår frustrasjonen din TS, men her tror jeg dere gikk inn med forskjellige forventninger, og menn blir ofte litt sånn kort med ord om vi kvinner gir beskjed hvor skapet står. 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #13 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Altså det var rett frem og rett fra hjertet. Altså når han kan tømme seg i meg så fant jeg ut ta skal faan meg jeg og tømme meg emosjonellt i han. Det er fair. Dette du beskriver er kjærlighetsforhold. Ikke venner med fordeler eller er kanskje venner med fordeler egentlig kjærester? Anonymkode: d7d90...917 1
Cuntzilla Skrevet 22. august 2023 #14 Skrevet 22. august 2023 Friends with benefits og knullevenn er akkurat det samme. Men det er jo forskjeller på hvordan disse relasjonene kan være, for eksempel det om man bare møtes for sex en gang iblant og omtrent ikke snakker sammen ellers, eller om man i praksis nesten oppfører seg som et kjærestepar bare uten den helt store romantiske kjærligheten. Man må jo være på samme bølgelengde her. Det virker ikke som det er helt for deg, kanskje du er litt forelsket, eller? Det funker dårlig om ene parten vil mer og andre ikke. 3
Carrot Skrevet 22. august 2023 #15 Skrevet 22. august 2023 Mt3 skrev (37 minutter siden): Men TS skriver jo at de var venner før, er det ikke da normalt å kunne snakke litt som venner selv om de har blitt enige om å være FF. Kan skjønne at hun reagerer om de tidligere kunne prate og ha det kjekt sammen, mens det nå kun er sex. Nei hun skriver at han spurte om dealen sex uten forpliktelser / venner med fordeler - jeg tror TS har misforstått vennedelen.. At man ligger sammen betyr ikke at man er venner som deler alt - da er det forhold og ikke fordeler.. 2
remix2020 Skrevet 22. august 2023 #16 Skrevet 22. august 2023 Cuntzilla skrev (Akkurat nå): Friends with benefits og knullevenn er akkurat det samme. Men det er jo forskjeller på hvordan disse relasjonene kan være, for eksempel det om man bare møtes for sex en gang iblant og omtrent ikke snakker sammen ellers, eller om man i praksis nesten oppfører seg som et kjærestepar bare uten den helt store romantiske kjærligheten. Man må jo være på samme bølgelengde her. Det virker ikke som det er helt for deg, kanskje du er litt forelsket, eller? Det funker dårlig om ene parten vil mer og andre ikke. For noen er FWB det samme som å ha en elsker/elskerinne. I utgangspunktet er det en venn som man også har sex med av og til. Hvis det kun handler om sex er det ikke FWB i mine øyne. Ut ifra det TS skriver kan det virke som at hun i utgangspunktet ønsket at de skulle være kjærester og at det kan være årsaken til reaksjonen. God kommunikasjon er uansett viktig og om han nå ikke er interessert etter at hun tømte seg emosjonelt, viser han klart og tydelig hva hun var for han; nemlig en elskerinne og ikke noe mer enn det. FWB fungerer fint helt til en part ønsker noe annet.
Cuntzilla Skrevet 22. august 2023 #17 Skrevet 22. august 2023 remix2020 skrev (1 minutt siden): For noen er FWB det samme som å ha en elsker/elskerinne. I utgangspunktet er det en venn som man også har sex med av og til. Hvis det kun handler om sex er det ikke FWB i mine øyne. Ut ifra det TS skriver kan det virke som at hun i utgangspunktet ønsket at de skulle være kjærester og at det kan være årsaken til reaksjonen. God kommunikasjon er uansett viktig og om han nå ikke er interessert etter at hun tømte seg emosjonelt, viser han klart og tydelig hva hun var for han; nemlig en elskerinne og ikke noe mer enn det. FWB fungerer fint helt til en part ønsker noe annet. Knullevenn kan jo også være en venn.. Bare fordi jeg bruker det norske begrepet pulevenn i stedet for engelske ord for det, så betyr ikke det at jeg aldri har vært venn med dem likevel. Og den eldre generasjonen eller en med penere ordbruk enn meg vil sikkert kalle det jeg kaller for en pulevenn for en elsker. Alt dette kan være akkurat det samme. Uansett engelsk eller norsk så har disse begrepene så vage og udefinerte regler og rammer at man selv må passe på å definere og kommunisere det i hver enkelt relasjon. TS sine forventninger rundt kontakt og vennskap blir ikke automatisk formidlet til han fordi hun kaller det friends with benefits i stedet for knullevenn. 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #18 Skrevet 22. august 2023 Hulderen skrev (1 time siden): Jeg trodde at Friend With Benefits var det samme som Knullevenn. Det er vel det din venn også har trodd, TS. Jeg tipper dere har hatt dårlig kommunikasjon i utgangspunktet, slik at dere har hatt ulike forventninger. Han ville ha noen han kunne ha sex med uten forpliktelser. Du ville ha en god venn som du i tillegg har sex med. Dermed pålegger du ham forpliktelser. Det er nok best at dere begge finner en ny FWB eller knullevenn som klarer å møte forpliktelsene og mangelen på forpliktelser som dere ønsker. Han legger sånne forpliktelser på seg selv når han spør om venner med fordeler. Knullevenn er totalt uinteressant for meg og vi har kjent hverandre lenge. Men nå burde han si takk for seg og gå når vennebiten er uaktuell. Anonymkode: c5c52...521
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #19 Skrevet 22. august 2023 Mt3 skrev (1 time siden): Men TS skriver jo at de var venner før, er det ikke da normalt å kunne snakke litt som venner selv om de har blitt enige om å være FF. Kan skjønne at hun reagerer om de tidligere kunne prate og ha det kjekt sammen, mens det nå kun er sex. Ja det er dette jeg reagerte på. Ts men på kg er d bestandig vi damer som skal ta hensyn til mannen og ikke omvendt. Tør å si i fra når du ikke er fornøyd. Da kan de ta valget.. stikke eller ordne opp i floka. ts Anonymkode: c5c52...521
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #20 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts som har misforstått og krever mer. Så her kan du bare klandre deg selv. Anonymkode: 4fab9...2ca Hun krever jo ikke "mer". Hun krever det som var. Før de begynte å ha sex. Da var de venner og omgikkes som venner. Etter at sexen kom inn i bildet, har han bare sex, og har droppet "omgås som venner" biten og lar ikke høre fra seg annet enn når han vil ha sex. Det hun (ts) etterlyser er altså vennebiten, og hun liker ikke å ha blitt redusert fra venn til tømmehull. Anonymkode: 6df89...f48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå