AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #1 Skrevet 22. august 2023 Har hatt et sår på nesa, ca str som en 10 kr, fjernet den forrige uke. Fått time denne uken med lege, for å få svar på prøven. Sykepleier som skiftet på såret sa det var noe på bilde hun ikke klarte tyde, så det kan hende de må fjerne mer. Nå har jeg så panikk og er redd dette betyr det er kreft! På innkallingen min står det ikke noe om at jeg skal ha med meg pårørende, og de sa heller ingenting om det. Prøver å berolige meg med at hvis det er kreft ville de bedt meg ha med noen på neste time. Er det ikke sånn det fungerer? Noen som vet? Anonymkode: 0c561...db8 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #2 Skrevet 22. august 2023 Dersom de mistenker det er kreft er de åpne og varsomme om det. Ikke lag scenarioer i hodet ditt for å plage deg selv❤️ Anonymkode: 6f4d6...e4e
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #3 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dersom de mistenker det er kreft er de åpne og varsomme om det. Ikke lag scenarioer i hodet ditt for å plage deg selv❤️ Anonymkode: 6f4d6...e4e Men hadde de ikke da sagt jeg ikke bør dra alene? Mener jeg har lest det et sted, at man blir anbefalt å ha med seg noen om de skal si du har kreft? Anonymkode: 0c561...db8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #4 Skrevet 22. august 2023 Min samboer fikk ikke beskjed om å ta med seg noen da han fikk kreft diagnosen, og heller ikke da han var til samtaler for å få vite svar på ct bilder. Du har helt sikkert ikke kreft ❤️ Anonymkode: 98bad...4a6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #5 Skrevet 22. august 2023 Min venninne fikk ikke beskjed om å ta med seg noen da hun fikk time for å få svar på prøvene. Det var kreft i magen. Anonymkode: 76629...687
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #6 Skrevet 22. august 2023 Takk for svar:) sykepleieren sa jo hun ikke helt klarte å tyde bildene, og at jeg kanskje må fjerne mer. Tolket det nesten som at det var kreftceller, men det er kanskje jeg som overtenker? Anonymkode: 0c561...db8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #7 Skrevet 22. august 2023 Jeg fikk beskjed om å ta med noen da jeg fikk svar på biopsi, det var ikke kreft. Anonymkode: 5b400...77e
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #8 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg fikk beskjed om å ta med noen da jeg fikk svar på biopsi, det var ikke kreft. Anonymkode: 5b400...77e Hvorfor skulle du ha med noen da? Hvis det ikke var kreft? Anonymkode: 0c561...db8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #9 Skrevet 22. august 2023 Hvis det faktisk hadde vvært snakk om kreft, så burde de vel sagt fra mye tidligere. I stedet for å vente i en ukes tid... Anonymkode: 57460...d50
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #10 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis det faktisk hadde vvært snakk om kreft, så burde de vel sagt fra mye tidligere. I stedet for å vente i en ukes tid... Anonymkode: 57460...d50 Forskjellen på de to er: "jeg føler at" og "svarene fra laboratoriet sier at". Anonymkode: 3cb07...20c
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #11 Skrevet 22. august 2023 Om det er basalcellekreft som det jo ev. høres ut som (hvis det er kreft) er det jo en relativt uskyldig kreftform som ikke sprer seg til blod og lymfe. Selv om det selvfølgelig er kjedelig hvis man må fjerne mye av huden. Men ikke dødelig. Anonymkode: cafaa...5aa 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #12 Skrevet 22. august 2023 Jeg fikk beskjed om at jeg hadde hudkreft over telefon på kvelden hjemme. Ingen som nevnte noe om å komme inn til time og ha med meg noen for å få svar. Anonymkode: c76a6...cc4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #13 Skrevet 22. august 2023 TS jeg forstår at du er redd for kreft. Men sånn kreft som oppstår på nesa er som regel ikke med spredning. Jeg har selv en datter som nylig ble diagnostisert med plateepitelkreft på nesa (den kan i noen få tilfeller spre seg, mens basalcellekreft som de fleste får på nesa ikke sprer seg til andre organer. ) Det er og kort behandling, hun får behandling i 1 - 2 måneder så skal kreften være borte. Prøv å slapp litt av. Hvis det skulle vise seg å være kreft så er det en av de mildeste krefttypene å få. Anonymkode: 481a9...4fd 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #14 Skrevet 22. august 2023 Jeg fikk beskjed over tlf kjørende i bil at jeg hadde kreft. På vei hjem fra mr liksom.. 😳 Ikke tenk det verste, men ta med deg noen hvis du vil det og er nervøs ❤️ Anonymkode: 4c6f5...ffd
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #15 Skrevet 23. august 2023 Takk for svar det er 2 uker siden jeg tok prøver av såret. Så de ville kanskje sagt det alt hvis det var det? Ble litt engstelig av den kommentaren fra sykepleier at hun ikke klarte tyde bilde, og at de kanskje må ta mer. Anonymkode: 0c561...db8
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #16 Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Takk for svar det er 2 uker siden jeg tok prøver av såret. Så de ville kanskje sagt det alt hvis det var det? Ble litt engstelig av den kommentaren fra sykepleier at hun ikke klarte tyde bilde, og at de kanskje må ta mer. Anonymkode: 0c561...db8 Sykepleiere ikke nødvendigvis kompetanse til å vurdere dette. Vent på timen du får og snakk med de da. I mellomtiden bør du senke skuldrene og prøve å tenke på noe annet. Anonymkode: fffb6...630 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå