AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #1 Skrevet 22. august 2023 Er gravid for andre gang. Etter fødsel nr 1 fikk jeg (helt uoppfordret) spørsmål om jeg revnet mye, om jeg hadde fått bæsja etter fødsel, om underlivet føltes videre osv osv. Svigermor som ved middagsbordet tre dager etter fødsel sa høyt og tydelig at jeg måtte huske å vaske meg ordentlig nedentil.. whaat? Denne gang har jeg fått høre at magen er alt for liten til å være i uke 39, og spørsmål fått om slimproppen har gått ennå. Og dette som regel fra folk som egentlig ikke er så nære. Hva er det med folk, hvorfor tillater de seg å spørre om slikt? Man spør jo ikke folk man møter ellers i livet om de er trange eller vide, eller om de har mye utflod? Andre som har noen rare historier? Eventuelt noen teorier om hvorfor det er slik? Anonymkode: 29dbc...590 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #2 Skrevet 22. august 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Eventuelt noen teorier om hvorfor det er slik? Anonymkode: 29dbc...590 Manglende sosiale antenner. Anonymkode: 2a707...326 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #3 Skrevet 22. august 2023 Det der skjønner ikke jeg heller. Du har fått mye mer invaderende spørsmål enn meg, men jeg har ikke lenger telling på hvor mange kommentarer jeg har fått på størrelse, både på mage og kropp generelt. Tenker at folk som regel bare prøver å samtale om noe de forventer at opptar meg, og ikke helt vet hva som tas godt i mot. Anonymkode: 77321...8d4 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #4 Skrevet 22. august 2023 Hva i alle dager. Det der er ikke normalt detaljnivå etter min erfaring. Men ja, det er ganske sykt hva folk kan få seg til å spørre om. Det er kanskje fordi alle har blitt født og litt under halvparten av oss har født noen, så mange ser det som dagligdags? Jeg vet ikke, men det er innmari private tema egentlig. Anonymkode: 278f8...777 2
mereo Skrevet 22. august 2023 #5 Skrevet 22. august 2023 En del av de spørsmålene kan kun komme av mangel på antenner og ekstrem nysgjerrighet. Det er ufint og hodeløst.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #6 Skrevet 22. august 2023 Jeg føler også at det er irriterende og innvaderende å spørre om detaljer. Men jeg er nok litt sør, jeg syns det er litt kleint når folk spør om når termin er… Jeg føler bare at de roter og graver i journalen min på en måte. I går hadde jeg siste dag på jobb før permisjon, og da var det plutselig TO menn som presterte å spørre om det ikke måtte være to inni der🙄 Jeg er vanligvis helt normalvektig, og er vel det fortsatt, bare i gravidversjon. Har tidligere måttet avverge at en mannlig kollega tok på mage, og fikk heldigvis stoppet det. Ellers spør folk heldigvis ikke så sære spørsmål som du har fått. Svigermor har vært den mest slitsomme dette svangerskapet. Ho klår mye på magen, holder meg fast, skal gi klemmer hver gang jeg går forbi, og har prøvd å beirdre meg til å gå å legge meg ca hele dagen. Jævlig irriterende, jeg kan da styre det selv. Men ho har vært litt teit før, feks da ho ved middagsbordet skulle snakke om ting jeg ikke tåler å spise. Ho spurte foran hele familien «hva er det som skjer hvis du spiser laktose da? Får du diaré, eller hva skjer?». Ikke akkurat noe jeg har lyst til å hverken snakke om eller dele ved middagsbordet…! Tror bare noen er litt dårlige på sånt. Det beste hadde kanskje vært hvis man hadde noen gode svar på lur, som visre dem hvor dumme spørsmålene deres er? Typ på at du må vaske deg nedentil: «å det var bra du sa, for det pleier jeg ikke å gjøre»😝 Anonymkode: 2c917...e15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå