Gå til innhold

Begge er syke, sykt barn eller egenmelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når både du og barnet er sykt, tar dere da sykt barn dag eller egenmelding?

Umiddelbart tenker jeg sykt barn dag?

Anonymkode: 42798...436

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egenmelding så klart, men høres ut som du er forberedt på å lyve. 

Anonymkode: 7855e...a53

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor? Jeg måtte jo vert hjemme selv om jeg var syk eller ei. 

Dette er første barnet derfor spør jeg, for meg spiller det jo egentlig ingen rolle hva jeg tar så lenge jeg får vært hjemme å passer ungen og blitt frisk selv!

Med egenmelding kan de jo pålegge at jeg tar tilpasset oppgaver, men det går jo ikke med sykt barn, derfor tenkte jeg det, samt at jeg må være hjemme med barnet uansett, går ikke å karre seg på jobb etc. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har tatt egenmelding om jeg er for syk til jobb uansett om barnet er sykt eller ikke.

Sykt barn dager har jeg bare brukt når kun barnet er sykt.

Anonymkode: 31e93...3dc

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har tatt egenmelding om jeg er for syk til jobb uansett om barnet er sykt eller ikke.

Sykt barn dager har jeg bare brukt når kun barnet er sykt.

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvorfor, jeg skjønner ikke forskjellen? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor, jeg skjønner ikke forskjellen? 

Nei, har ikke noe forklaring, uten om at jeg har gjort det slik..

Du har bare 10 sykt barn dager, utover det må det brukes ulønnet permisjon/ferie etc. Ved egen sykdom kan jeg i verstefall få sykemeldt legen. Tror det et derfor jeg har gjort det slik, og at det er det som føles riktig ut for meg. :klo:

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor? Jeg måtte jo vert hjemme selv om jeg var syk eller ei. 

Dette er første barnet derfor spør jeg, for meg spiller det jo egentlig ingen rolle hva jeg tar så lenge jeg får vært hjemme å passer ungen og blitt frisk selv!

Med egenmelding kan de jo pålegge at jeg tar tilpasset oppgaver, men det går jo ikke med sykt barn, derfor tenkte jeg det, samt at jeg må være hjemme med barnet uansett, går ikke å karre seg på jobb etc. 

Hø? Pålegge at du tar andre oppgaver når du er syk? 

Anonymkode: 0cd10...ac6

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde brukt egenmelding. Som en annen nevner, du har kun 10 dager til sykt barn, men dersom du blir syk utover egenmeldingene kan du bli sykmeldt av lege. De 10 dagene med sykt barn går veldig fort, spesielt ved barnehagestart 😅

Anonymkode: 7b022...8ed

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg hadde brukt egenmelding. Som en annen nevner, du har kun 10 dager til sykt barn, men dersom du blir syk utover egenmeldingene kan du bli sykmeldt av lege. De 10 dagene med sykt barn går veldig fort, spesielt ved barnehagestart 😅

Anonymkode: 7b022...8ed

Enig i dette. Særlig hvis det er første året i bhg. Da er det ofte mye snørr og feber.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du har bare 10 sykt barn dager, utover det må det brukes ulønnet permisjon/ferie etc. Ved egen sykdom kan jeg i verstefall få sykemeldt legen. Tror det et derfor jeg har gjort det slik, og at det er det som føles riktig ut for meg. :klo:

Dette.

Lurest i lengden! Er bare barnet sykt blir det selvfølgelig noe annet.

Anonymkode: 3f72b...a79

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Når både du og barnet er sykt, tar dere da sykt barn dag eller egenmelding?

Umiddelbart tenker jeg sykt barn dag?

Hvis jeg er så syk at jeg ikke kunne gått på jobb, tar jeg egenmelding. 

Anonymkode: 97644...1fd

• Liker 1
Skrevet (endret)

Egenmelding hvis jeg også er syk og uansett måtte være hjemme. Sykt barn-dager hos oss gikk stort sett fort da barna var yngre. Man var vel uansett krav på å hvile når man er syk, og ikke bare fortsette å jobbe hjemmefra? Evt forklart for arbeidsgiver at dere begge er syke og du må passe barn i tillegg til å være syk.

Endret av Vera Vinge
  • Liker 1
Skrevet

Er jeg og barna syke, tar jeg egenmelding.

Hvorfor? Jo fordi barnet har bare 10 dager. Det er ikke så mye egentlig. En god forkjølelse kan fort bruke 4 dager. Ofte har barn flere runder med sykdom gjennom ett år. Har du brukt opp alle dager med sykt barn, må du enten ta ferie eller ulønnet permisjon.

Skulle du selv bruke opp alle egenmeldinger, så kan du fortsatt få sykemelding fra legen om du fortsatt er syk.

Anonymkode: 2cfaa...cc7

Skrevet

Bruker det jeg har mest av, og det er stort sett egenmelding

Anonymkode: fa9ca...873

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Egenmelding, for de 10 sykt barn dagene ryker fort... 😬

Skrevet

Egenmelding hvis jeg tror det blir mer enn 1 dag. Man kan bli sykemeldt selv seinere hvis man bruker opp egenmelding. Men hvis man bruker opp sykt barn dager må man bruke ferie.

Anonymkode: 1c703...3b8

• Liker 1
Skrevet

Nå har jeg aldri vært i den situasjonen, men hadde valgt egenmelding fordi jeg har flere av de enn jeg har omsorgsdager. Jeg jobber heller ikke hjemmefra hvis jeg bruker egenmelding. Dersom jeg er i dårlig form, men såpass at jeg får gjort noe fra hjemmekontoret gjør jeg gjerne det. Men da fører jeg vanlig dag. 

Anonymkode: ad2a2...3d3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er jeg og barna syke, tar jeg egenmelding.

Hvorfor? Jo fordi barnet har bare 10 dager. Det er ikke så mye egentlig. En god forkjølelse kan fort bruke 4 dager. Ofte har barn flere runder med sykdom gjennom ett år. Har du brukt opp alle dager med sykt barn, må du enten ta ferie eller ulønnet permisjon.

Skulle du selv bruke opp alle egenmeldinger, så kan du fortsatt få sykemelding fra legen om du fortsatt er syk.

Anonymkode: 2cfaa...cc7

Nåja, vet flere kolleger som har brukt opp sykt barn som bruker egenmelding når de dagene er brukt opp. 

Anonymkode: 8ca82...978

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette tviler jeg sterkt på. Om du ikke selv er lege, da.

Anonymkode: 181bd...390

Skrevet

Kommer litt an på hvor syke vi er😅 om vi bare er litt syke og forventer å kunne være tilbake på jobb/bhg dagen etter bruker jeg sykt barn-dag. Ved egenmelding må man jo bruke 3 dager, selv om man egentlig bare trenger en dag å komme seg på 😜

Anonymkode: 86f01...81f

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...