AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #41 Skrevet 22. august 2023 Anmeld. Det blir tøft, men du vil få bistandsadvokat. Ta imot det du trenger av hjelp fra psykolog, eller støttegruppe/ tilbud via SMISO. Du er ikke alene om å ha opplevd noe slikt og det kan være til hjelp å snakke med andre. Ta vare på deg selv. Ikke la ham vinne, uavhengig av saksutfall ❤️ Anonymkode: 14ba6...03f 1
Rosalilje84 Skrevet 22. august 2023 #42 Skrevet 22. august 2023 AndreaJohan skrev (14 timer siden): Prakteksempel på hva som feiler rettsstaten... Vedkommende i din historikk ble dømt. Så han gjorde det du beskriver utover en hver tvil, alikevel sitter det en dommer der som mener at det som skjedde med deg ikke var så nøye... Det kan virke som at rehabilitering er alfa omega i Norsk rettsstat. Å slippe noen ut i løpet av 2 mnder og kalle de kurerert slik at rehabiliterings-statistikken, og antall innsatte statistikk blir pen er viktigere enn å ivareta offrene... Virker ikke som ofre er et tema i Norsk domstol. Den domfelte skal ivaretas, offeret skal ha empati. Jeg blir kvalm. Er det rart det er store mørketall, er det rart vi ikke føler oss trygge, er det rart vi ikke tør å anmelde.... Perfekt eksempel på hvorfor det å dømme kvinners seksualitet er skadelig. Ingen voldtatte menn hadde blitt fremstilt som løse i en rettssak der de var offer for en voldtekt. 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #43 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg ble voldtatt som tenåring. Jeg valgte å ikke anmelde. Jeg har angret på det i 20 år. Min voldtektsmann har voldtatt jenter etter meg. Han har aldri fått straff og har barn og familie i dag. Han lever sitt lykkelige liv, mens jeg er bitter, alene og har PTSD. Skulle ønske jeg hadde stått opp for meg selv, selv om saken mest sannsynlig hadde blitt henlagt. Ønsker deg alt det beste. Håper du har folk rundt deg nå ❤️ Anonymkode: 469dd...281 Takk for tilbakemelding ❤️ trist å høre at du fremdeles sliter. jeg har heldigvis god støtte i de rundt ❤️ Anonymkode: 6e01e...556 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #44 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (På 22.8.2023 den 1.10): Skjelden politiet gidder å gjøre noe med det også... Anonymkode: 174d9...591 Min erfaring er helt annerledes. Vi ser at politiet tar anmeldelser alvorlig, gjennomfører forhør og samler bevis.så er det slik at tiltale bare skal utarbeides dersom politiet mener det er stor sannsynlighet for at personen blir dømt. Ofte blir det ord mot ord. Det betyr ikke at offeret ikke blir trodd, men at voldtektsforbrytere også her krav på rettsikkerhet. Jeg synes du skal anmelde. Det er en tydeliggjøring av at hendelsen ikke var ditt ansvar. Anonymkode: 4784e...67d 1
Pippi Lotta Skrevet 23. august 2023 #45 Skrevet 23. august 2023 Sommer91 skrev (På 22.8.2023 den 0.46): Ga du motstand og sa nei? Skulle ønske det var mulig å gi tommel ned på slike innlegg!!!! 5
Kaisada Skrevet 23. august 2023 #46 Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (På 22.8.2023 den 0.05): Jeg var utsatt for en voldtekt for 3 mnd siden og har nå bestemt meg for å anmelde saken. Var på overgrepsmottaket døgnet etter så bevis er sikret. Jeg er forberedt på at saken blir henlagt pga ord mot ord. Det var ingen vold som ga særlige synlige skader. Noen blåmerker bare, som i en slik prosess (rettsprosess)sikkert vil kunne knyttes til daglig aktiviteter. Men for min egen del og for å lege sjelen min ønsker jeg nå gå til skrittet å anmelde. Føles som det rette. Mannen kan jo også ha gjort det mot andre jenter, men det vet jeg ikke enda. Er det noen her som har anmeldt en voldtekt og følt godt mtp det i etterkant. Føltes det rett for deg og gjorde bearbeidelse lettere? Jeg har vært til samtaler hos traumebehandler så har fått bygget meg opp endel. Redd for at denne prosessen skal skade mer enn den gagner meg. Noen med erfaringer på godt og vondt??? Anonymkode: 6e01e...556 Vil råde deg til å kontakte bistandsadvokat og anmelde dette. Få hjelp av advokaten til å søke voldsoffererstatning. Det blir en tøff prosess men det er mange som sitter i ettertid og tenker at de skulle anmeldt noe som er blitt foreldet. Lykke lykke til.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #47 Skrevet 23. august 2023 Ikke rart at politiet henlegger omtrent alt av innbrudd og til og med voldtekt; de mener at "digital kriminalitet" er viktigere, og foretrekker å sitter foren PC-en: https://www.nrk.no/norge/regjeringa-oppretter-politikontor-mot-politiets-onske-1.16517228 Anonymkode: e94c7...e91
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #48 Skrevet 23. august 2023 Anmeld. Om du ikke kommer noen vei med det så har du iallefall på en måte fått sagt det at dette var ikke greit! Anonymkode: 645d3...905
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #49 Skrevet 23. august 2023 Så grusomt! ❤️ Hvis saken blir henlagt, så blir det vel registrert sånn at neste gang han voldtar og blir anmeldt, så blir han forhåpentligvis tatt. Anonymkode: ee815...405 1
Sommer91 Skrevet 23. august 2023 #50 Skrevet 23. august 2023 Pippi Lotta skrev (9 timer siden): Skulle ønske det var mulig å gi tommel ned på slike innlegg!!!! Les mitt andre innlegg 🙂
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #51 Skrevet 23. august 2023 Hvor langt gikk du i samtykke før du nektet, ts? Det spiller ofte inn og er forsvarermat. Anonymkode: 6bd27...c04
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #52 Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (På 22.8.2023 den 1.03): Som regel blir slike saker henlagt på bevisets stilling, så frem han ikke innrømmer å ha voldtatt deg. Det som kan styrke din sak er at du var på overgrepsmottaket. Min datter ble utsatt for overgrep, og forholdet ble anmeldt, men henlagt på bevisets stilling. Det er en krevende prosess, og det føles veldig tungt og urettferdig når saken henlegges. Men som deg, tenker hun (og jeg) at anmeldelsen kan styrke en eventuell ny anmeldese om han gjør det samme igjen mot noen andre. Masse lykke til, og masse styrkeklemmer til deg! Anonymkode: 14006...ab5 Akkurat dette er et ganske viktig poeng. Det er å få ei dør slått i ansiktet med alle henleggelsene vi ser på åpenbare saker - men samtidig kan det også tvinge frem rettssak for nye tilfeller. Anonymkode: 0332c...c3f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå