Gå til innhold

Gal kjerring nekter meg å parkere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle, 

har klart å vrikke ankelen min som medfører at jeg for tiden kjører til jobb. Er trangt om parkering der jeg jobber, så måtte parkere gatelangs langt et boligfelt bak jobben. Når jeg skulle hjem kom en direkte halvskrullete dame (som sikkert hadde venta hele dagen på å finne ut hvem som hadde parkert langs gata) ut, ÅPNET bildøren min og skrek at jeg ikke kunne parkere der siden det var en «privat parkering». Men var ikke skiltet om dette, er et helt normalt boligfelt og står ingen parkering forbudt. Ble så satt ut at av en krakilsk dame hadde revet opp bildøra, så jeg sa bare at det var greit. Hun responderte med «det bør være greit». 

men jeg lurer på, er det riktig det hun sier? Må nok parkere der igjen imorgen om det ikke er ulovlig da 😅

Anonymkode: fe74c...80c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I morgen får du be henne dokumentere påstanden. 

Anonymkode: b2914...bab

• Liker 7
Skrevet

Vanskelig å svare på uten å vite hvordan det ser ut der du har parkert 🤷‍♀️ 

Anonymkode: 41f33...9ca

• Liker 3
Skrevet

Sikker på at det ikke står noe skilt på vei inn som gjelder for hele gata? Og er du sikker på at det er en offentlig gate og ikke en privat oppstillingsplass for de som bor der?

Anonymkode: c5f5b...ff8

• Liker 4
Skrevet

Kan det være privat vei, og ikke offentlig?

Anonymkode: 385af...f7a

Skrevet

Ganske sikker på at det er en offentlig vei. Nylig vært kommunal gravearbeid der 

Skrevet

Må ikke skiltes, kan fortsatt være ulovlig å parkere der. 

Uansett ufint å parkere en hel arbeidsdag utfor andres hus uten at du har ærend der. 

Anonymkode: 09030...414

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Må vel skiltes om det er ulovlig, hvis ikke har man jo ikke grunnlag for å vite at det ikke er lov… tenker nå jeg 

• Liker 3
Skrevet

Kan du legge ut en adresse eller kartlink så vi får se hvor det er?

Anonymkode: c5f5b...ff8

Skrevet

2DA6521F-4978-472D-AEE6-CA2BA08E693E.thumb.jpeg.2a4b2ae021299dc36518bb870cef45fb.jpeg

DB7E5063-0523-45DA-A956-CFC07BC6559F.jpeg

9B3563CD-FAA2-4D11-9CF7-FF1F3A6AB0A9.jpeg

Skrevet

Parkerte i dag sånn cirka bak der den sølv bilen står, ikke foran en inngang 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei alle, 

har klart å vrikke ankelen min som medfører at jeg for tiden kjører til jobb. Er trangt om parkering der jeg jobber, så måtte parkere gatelangs langt et boligfelt bak jobben. Når jeg skulle hjem kom en direkte halvskrullete dame (som sikkert hadde venta hele dagen på å finne ut hvem som hadde parkert langs gata) ut, ÅPNET bildøren min og skrek at jeg ikke kunne parkere der siden det var en «privat parkering». Men var ikke skiltet om dette, er et helt normalt boligfelt og står ingen parkering forbudt. Ble så satt ut at av en krakilsk dame hadde revet opp bildøra, så jeg sa bare at det var greit. Hun responderte med «det bør være greit». 

men jeg lurer på, er det riktig det hun sier? Må nok parkere der igjen imorgen om det ikke er ulovlig da 😅

Hun er ikke gal når hun har rett... 

Anonymkode: f47f1...36d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Garantert privat eiendom du parkerer på der, skjønner at hun klikka på deg

Anonymkode: aa85a...648

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Forklar situasjonen. Folk flest er da litt oppegående. 

Anonymkode: c21be...a46

Skrevet

Du får planlegge å komme tidligere til jobb, da. Så får du plass på jobbens parkeringsplass og ikke hos noen av naboene

Anonymkode: 39722...d4d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei alle, 

Du "må" ikke parkere på andres eiendom. Ditt problem skal ikke gå utover andre. 

Det må heller ikke skiltes overalt. Her er det feks en hel sone som inkluderer flere boligfelt som er all parkering forbudt. Det står noen skilt her og der, men ikke for hver meter. 

Anonymkode: a466e...bf7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hun er ikke gal når hun har rett... 

Anonymkode: f47f1...36d

Jo man er gal om man føler at man må skrike til folk uten å i det hele tatt ha prøvd å kommunisere på forhånd 

Anonymkode: cbb71...5f5

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Er du den samme som fikk fartskontroll, men syntes du skal slippe å betale siden du kjørte fort fordi du måtte på do?

For i så måte som kommer alle som trenger et sted å parkere å "ha vrikket ankelen" og alle som kjører for fort "må på do"...    

Anonymkode: a466e...bf7

• Liker 4
Skrevet

Kan egentlig forstå at folk blir litt smågale når andre parkerer på deres private eiendom. Man har jo ikke lyst til å ringe for tauing heller. Har en venninne som sliter med at folk parkerer på hennes eiendom noe som er utrolig frustrerende da hun jobber hjemmefra og trenger parkeringen selv til kunder og diverse.

Det er jo ditt ansvar å finne egnet parkering. Hadde det vært meg så hadde jeg nok heller bare ringt å blitt kvitt bilen for det er så mange som i dag bare tar seg til rette rundt omkring. 

Anonymkode: cd264...27e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nå er det to søvfargede biler på bildene, men på begge steder ser det ut som privat parkering (at muren er trukket inn for å gi plass til parkering på utsiden)

Anonymkode: 5966a...bee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...