AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #1 Skrevet 21. august 2023 Vi har opp i gjennom årene hatt mange katter. Alle adoptert fra dyrebeskyttelsen og lignende. Alle "streetmix", fantastiske katter 🥰 Savner hver og en av dem så inderlig. Der vi har bodd de siste årene, egner det seg dårlig for katt. Veldig nært sentrum i mellomstor by, med mange bilveier. Og ikke stor nok leilighet (70 kvm). Nå flytter vi tll 120 kvm. Fremdeles ikke "kattevennlig" uteområde. Mye trafikk, tettbygd. Jeg har den ære å være gift med en Crazy Old Cat Man. Han elsker katter. Og har nå hengt seg helt opp på at vi skal kjøpe oss en Maine Coone som innekatt. Han mener at 115 kvm er nok (katten får selvfølgelig tilgang til alle rom), samt at den skal få ett av soverommene som sitt eget katterom. Med klatrestativ, leker m.m. Min kattegale mann følger en hel haug med folk på Insta, som har katter som går i bånd og som er med på stranda, i båter, overalt. Jeg har tittet på endel av videoene, og må innrømme at kattene ser ut til å ha det veldig bra. Jeg kjenner noen som har Maine Coon som innekatt. Og som sier at de er veldig rolige og trives godt inne. Jeg er mer for å adoptere en katt som ingen andre vil ha. Min kattegale mann vil ha Maine Coon. Synspunkter fra kattefolket her på KG? Anonymkode: 0ad1d...146
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #2 Skrevet 21. august 2023 Syns det er dyreplageri at katten ikke får gå fritt. Hilsen Maine Coon eier. Anonymkode: a0129...5d8 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #3 Skrevet 21. august 2023 Kjøp i alle fall to så den har selskap. Anonymkode: 43d22...392 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #4 Skrevet 22. august 2023 Jeg har en 9 år gammel maine coon (sterilisert jente) som innekatt. Det fungerer helt fint. Maine coon er som hunder. De dilter etter og vil være der folk er. Om vi har gjester, kommer hun og hilser på dem. Hun er ekstremt kosete og sosial. Vi har hatt henne ute i bånd noen ganger gjennom årene, men hun trives absolutt best inne. Anonymkode: 34062...f33 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #5 Skrevet 23. august 2023 Vi har en maine coon på 6 måneder og holder ham inne foreløpig siden han er så ung, vurderer fortsatt å la ham bli utekatt når han er gammel nok, men er litt bekymret pga. bilvei (men ikke hovedvei) rett nedenfor leiligheten. Han elsker å være ute med bånd, men liker selvsagt enda bedre å gå fritt (han har kommer seg ut døra noen ganger da han var veldig besatt av det en periode, men holdt seg kun i hagen). Leiligheten vår er på 80 kvadratmeter, og jeg kjenner at det er litt dumt at vi ikke har større plass til pus, for han har en tendens til å kjede seg. Vi har også luftegård, men han liker best å være rundt oss, så det synes han i hvert fall er kjedelig. Tenker dere må være forberedt på å ha en katt oppi beina deres til alle tider i en sånn leilighet, for det er jo en veldig sosial rase, og på lite område er det jo mindre å finne på for pus 😊 Anonymkode: 9a5c2...095 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #7 Skrevet 24. august 2023 Har en Maine coon selv som innekatt, mye vindusplasser han kan ha oversikt ut og det elsker han, så fort jeg tar han ut i bånd blir han bare ekstremt redd. Prøvde å ta han ut som kattunge også, men han kryper bare tilbake til døren og skraper for å komme inn. Dette skjer hver gang, nå er han snart 2 år og har prøvd å ta han ut x antall ganger i bånd på ulike plasser. Viktig med mye aktiviseringsleker og bruke tid i hverdagen på katten, så tror jeg det skal gå fint 🫡 Anonymkode: 1b3c6...8d4 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #8 Skrevet 24. august 2023 Har hatt maine coon som innekatt før. God plass inne og masse leker og klatreplasser er et must, samt å gå tur. Jeg lærte min å gå i bånd fra den var liten, så det gikk helt fint, han likte å være med på tur. Men vær forberedt på MYE pelsstell og muligens dårlig helse. Min hadde svært dårlig helse.. Flere venninner av meg har også hatt maine coon med dårlig helse. Anonymkode: d60c8...ff9
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #9 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Dyreplageri Anonymkode: 70c6f...c5b Hvorfor det? Hunder er like glade i å være ute og løpe og leke på samme måte som katter, da de også opprinnelig var villdyr. Mener du det er dyreplageri å ikke la hunder løpe fritt også? Her er en artikkel fra den internasjonale dyreorganisasjonen PETA, som er veldig klar på at det beste for katten er å være innendørs, med mulighet for å være ute under oppsyn: https://www.peta.org/about-peta/why-peta/outdoor-cats/ Anonymkode: 9a5c2...095 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #10 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor det? Hunder er like glade i å være ute og løpe og leke på samme måte som katter, da de også opprinnelig var villdyr. Mener du det er dyreplageri å ikke la hunder løpe fritt også? Her er en artikkel fra den internasjonale dyreorganisasjonen PETA, som er veldig klar på at det beste for katten er å være innendørs, med mulighet for å være ute under oppsyn: https://www.peta.org/about-peta/why-peta/outdoor-cats/ Anonymkode: 9a5c2...095 Dyrevernorganisasjon skulle det stå. Anonymkode: 9a5c2...095
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå