Gå til innhold

Barbie tox/ botox - ny trend

Anbefalte innlegg

Skrevet

Visste ikke om denne passer bedre i kosmetikk, men jeg er kanskje mest interessert i om noen har erfaring med den helserelaterte 

effekten av  botox i trapezuis/ barbie tox/ trap tox. 

Dette er visst en prosedyre som har blitt gjort en stund. Botox-injeksjoner i trapeziusmusklene skal gjøre musklene mer avslappet og minske spenninger. En side-effekt er en mer slank nakke-skulder. Jeg hørte om dette via sosiale medier og visste ikke om dette før. Det er visst noe som har tatt av etter Barbie-filmen. 

Det er sikkert fint med slank nakke, men er det noen som har brukt det for smertefulle muskler? Hjalp det? Hvor ofte må man ha påfyll, hvis det ikke er en prosedyre man gjør kun en gang?

Opplever man muskelsvakhet (det er jo tross alt i nakke og skulder, så vil tro det kan være farlig), nerveskader osv?

Skrevet

Ikke sånn å forstå at jeg skal komme her og fortelle deg hva du skal få lov til å diskutere og ikke, vær så god, men noen ganger synes jeg at vi burde tenke litt over hva det er vi fyller på i hjernen med? Altså, nye kosmetiske trender av denne typen... Trenger vi egentlig vite om dette? Trenger vi lure på dette? Det må snart være nok. Vi ødelegger oss selv helt, kanskje fysisk men jeg tenker helst på psykisk, med alle disse små, små detaljene i ansikt og kropp som skal (må!) endres på for å kunne ha et håp om å bli god nok. Jeg synes vi skal glemme hele dritten og dra en tur i skogen.

Det ble en avsporing. Beklager, men beklager også ikke.

Anonymkode: 65832...215

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt enig med den over. "Slank nakke-skulder" med muskeltoksiske stoffer? Man trenger de musklene til bruk for å ha en funksjonell kropp. Dersom man lammer muskler i overkroppen med Botox så vil det bar føre til spenninger i andre muskler = skade og smerter som forflytter seg. 

Har aldri hørt om dette, men om jeg fikk en sånn artikkel i feeden så hadde jeg raskt tenkt "misinformasjon" og "utseendehysteri" og bladd raskt forbi.  

Anonymkode: 47180...f4a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har faktisk undersøkt mulighetene for dette flere ganger, da jeg har latterlig anspente trapeziusmuskler som verker konstant. Tar botox i kjeven av samme grunn og det hjelper utrolig mye. Driter i Barbie-effekten, vil bare slippe å ha vondt 24/7.

Anonymkode: 88f00...ac5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det hørtes digg ut.. jeg får veldig anspente muskler i nakken. 

Jeg tok botox i musklene i kjeven (masseters) for smerter en gang, fordi jeg hadde en periode under et brudd hvor jeg var så mye sint at jeg bet kjeven sammen til jeg ble helt sliten i den, og det gikk ut i tennene og jeg hadde bare direkte vondt i halve ansiktet pga den drittsekken 😛 

Det fungerte godt, alle smertene ble borte, men var dyrt... Og jeg fikk litt smalere ansikt av det, for noen er det et pluss, mer "feminint" liksom, men jeg likte det ikke så godt, selv om det var subtilt. Jeg liker at jeg har markert kjeve og ville ikke endre den egentlig. Så kommer ikke til å gjøre det igjen. Altfor dyrt å vedlikeholde også, og jeg ligger heldigvis ikke og krangler med eksen min i hodet hver natt lenger, det var en fase i kjærlighetssorgen som er over nå.

Jeg har også tatt i pannen, og får jo faktisk mindre hodepine av det når man ikke bruker musklene der. Det finnes også botox mot migrene. Så det har jo klart en smertestillende effekt på muskler som er anspente.

Det er jo ganske midlertidig da, så du må jo ta med i vurderingen om du vil bruke x antall tusen hver 3. mnd eller noe på det, hvis du blir "avhengig"...

Anonymkode: b0a19...bb3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...