AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #1 Skrevet 21. august 2023 Jeg fatter ikke bæra… Kan noen hjelpe meg å forstå?! Jeg hadde mensen 06-10.juni og skulle ifølge «Flo» hatt eggløsning 22.juni (som jeg forøvrig har brukt i 3 år, med syklus på 28/29 dager!! ) Jeg har altså blitt gravid, og i følge ultralyd kunne kvinnen som jobbet der si jeg ble gravid ca 10juni!! How is it possible?? Anonymkode: 338ee...1d2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #2 Skrevet 21. august 2023 Ekstra eggløsning Anonymkode: 416e9...38e
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #3 Skrevet 21. august 2023 Du har hatt tidlig eggløsning… Det kan skje, og man vet det jo aldri før etterpå. Derfor blir ikke «sikre perioder» regnet som prevensjon, og skal kun benyttes dersom graviditet ikke er krise.. Håper det går bra med deg, Ts? Selv om du er i litt sjokk akkuratt nå ❤️ Anonymkode: 8a4f2...b61
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #4 Skrevet 21. august 2023 Dette skjedde min mor (nesten), rett etter mens ble hun gravid med nr 5 som overhodet ikke var planlagt. Veldig merkelig .. Anonymkode: ce72f...4ff
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #5 Skrevet 21. august 2023 Jeg trodde bare ikke det var mulig.. Jeg har to barn fra før, ble gravid med nr 2 når første var under 3 mnd selvom mensen ikke var kommet tilbake.. Kroppen min er rar… jeg fikk helt sjokk da han sa jeg var blitt gravid da jeg fortsatt hadde mensen… Heldigvis fant jeg ut av graviditeten relativt kjapt mtp at jeg har veldig kontroll på min syklus. (Tydeligvis ikke) Brukte noen uker på å tenke gjennom det siden man uansett må vente til man er så så mange uker på vei før en eventuelt abort, og det ender med et barn til❤️🥹☺️❤️ man vil aldri angre på et barn man har fått ikke sant? Mens jeg angrer fortsatt på en abort jeg tok for 3 år siden🥹❤️ Vil ikke gjøre det igjen. Det ordner seg alltids! Anonymkode: 338ee...1d2 1 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #6 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg trodde bare ikke det var mulig.. Jeg har to barn fra før, ble gravid med nr 2 når første var under 3 mnd selvom mensen ikke var kommet tilbake.. Kroppen min er rar… jeg fikk helt sjokk da han sa jeg var blitt gravid da jeg fortsatt hadde mensen… Heldigvis fant jeg ut av graviditeten relativt kjapt mtp at jeg har veldig kontroll på min syklus. (Tydeligvis ikke) Brukte noen uker på å tenke gjennom det siden man uansett må vente til man er så så mange uker på vei før en eventuelt abort, og det ender med et barn til❤️🥹☺️❤️ man vil aldri angre på et barn man har fått ikke sant? Mens jeg angrer fortsatt på en abort jeg tok for 3 år siden🥹❤️ Vil ikke gjøre det igjen. Det ordner seg alltids! Anonymkode: 338ee...1d2 Det ordner seg ja, men skjønner du fikk sjokk ❤️ Gratulerer med baby da! Tror jeg hadde hintet ang sterilisering til gubben 😉 Anonymkode: 8a4f2...b61 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #7 Skrevet 21. august 2023 Du har neppe blitt gravid 10 juni. Dette fordi kroppen ikke rekker modne egg så raskt der modning styres av ulike hormoner som er i sving i ulike deler av syklus. Men appen din opererer med en litt usannsynlig sen eggløsning. Med en syklus på 28-29 dager er eggløsning sjelden senere enn 14 dager før ny mens, så du hadde nok eggløsning før 20., der sperm kan leve oppimot en uke i kroppen din. Slik at samleie etter sånn 13 har vært utrygg. Anonymkode: c9f03...f35 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #8 Skrevet 21. august 2023 Tidlig ul er ikke 100% sikkert, ikke ordinær ul heller. Det er lett å bomme med en mm eller to. Så mest sannsynlig så er ul estimatet feil. Du kan ha hatt en tidlig eggløsning, men du ble nok ikke gravid under mensen. Anonymkode: 343ec...d60
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #9 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du har neppe blitt gravid 10 juni. Dette fordi kroppen ikke rekker modne egg så raskt der modning styres av ulike hormoner som er i sving i ulike deler av syklus. Men appen din opererer med en litt usannsynlig sen eggløsning. Med en syklus på 28-29 dager er eggløsning sjelden senere enn 14 dager før ny mens, så du hadde nok eggløsning før 20., der sperm kan leve oppimot en uke i kroppen din. Slik at samleie etter sånn 13 har vært utrygg. Anonymkode: c9f03...f35 https://www.aftenposten.no/norge/i/o3B5B/farlig-aa-satse-paa-sikre-perioder Man kan ha flere eggløsninger i løpet av en måned, det er ikke alltid disse eggene er modnet nok til befruktning - men det er det helt umulig å vite på forhånd. Sikre perioder er ikke sikre… Men dersom ikke graviditet er krise, senker de jo sannsynligheten. Anonymkode: 8a4f2...b61 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #10 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tidlig ul er ikke 100% sikkert, ikke ordinær ul heller. Det er lett å bomme med en mm eller to. Så mest sannsynlig så er ul estimatet feil. Du kan ha hatt en tidlig eggløsning, men du ble nok ikke gravid under mensen. Anonymkode: 343ec...d60 Hjertefrekvensen var 177… Anonymkode: 338ee...1d2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #11 Skrevet 21. august 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hjertefrekvensen var 177… Anonymkode: 338ee...1d2 Og så? Anonymkode: d4b9f...932 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #12 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og så? Anonymkode: d4b9f...932 Visstnok et viktig argument? I dont know🙈 jeg vet bare at med datteren min jeg har fra før så jobbet jeg en annen plass i landet akkurat da, og kjæresten kom på besøk 11.06 (Velviten om eggløsning, nettopp derfor han kom, hadde prøvd i over et år) Da ble terminen 03.03 Nå har jeg i følge UL blidd gravid 10.06 og termin 05.03 blir mildt sagt forrvirra!😅 Anonymkode: 338ee...1d2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #13 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hjertefrekvensen var 177… Anonymkode: 338ee...1d2 Ja vel. Poenget er at så tidlig i svangerskapet så skal man bare bomme med en mm på lengdemålingen av embryoet før man bommer en uke på befruktningsdatoen. Anonymkode: 343ec...d60 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #14 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Visstnok et viktig argument? I dont know🙈 jeg vet bare at med datteren min jeg har fra før så jobbet jeg en annen plass i landet akkurat da, og kjæresten kom på besøk 11.06 (Velviten om eggløsning, nettopp derfor han kom, hadde prøvd i over et år) Da ble terminen 03.03 Nå har jeg i følge UL blidd gravid 10.06 og termin 05.03 blir mildt sagt forrvirra!😅 Anonymkode: 338ee...1d2 Og så? Anonymkode: 338ee...1d2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #15 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja vel. Poenget er at så tidlig i svangerskapet så skal man bare bomme med en mm på lengdemålingen av embryoet før man bommer en uke på befruktningsdatoen. Anonymkode: 343ec...d60 Dette visste ikke jeg! Man velger jo å stole på «fagfolk» som er så bastant på sine resultater selvom informasjonen jeg gir tilsier noe annet. Men noe skurret, derfor spurte jeg. Takk for svar✌🏼 Anonymkode: 338ee...1d2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #16 Skrevet 22. august 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Dette visste ikke jeg! Man velger jo å stole på «fagfolk» som er så bastant på sine resultater selvom informasjonen jeg gir tilsier noe annet. Men noe skurret, derfor spurte jeg. Takk for svar✌🏼 Anonymkode: 338ee...1d2 Men har du sjekket eggløsning ? Jeg har syklus på 28 dager, men ingen av mine er laget på dag 14 selv om teorien tilsier at el er da. Ved 2 av tilfellene var mannen borte hele uken med el, så er nesten overasket over at han ikke har bedt om gentesting🙈 (men siden en av disse har arvet en sykdom av han er jo egentlig den gentestet) Anonymkode: d4b9f...932
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #17 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg fatter ikke bæra… Kan noen hjelpe meg å forstå?! Jeg hadde mensen 06-10.juni og skulle ifølge «Flo» hatt eggløsning 22.juni (som jeg forøvrig har brukt i 3 år, med syklus på 28/29 dager!! ) Jeg har altså blitt gravid, og i følge ultralyd kunne kvinnen som jobbet der si jeg ble gravid ca 10juni!! How is it possible?? Anonymkode: 338ee...1d2 Du har hatt enten en ekstra eggløsning eller det kom en tidlig. Ekstra eggløsninger forekommer ikke så ofte, men de skjer, og da kan man bli gravid "utenom skjema". Selv om UL sier 10 juni, kan det ha vært noen dager senere, og da stemmer det jo fint med eggløsning rett etter mensen, ikke under selve mensen. Mener å huske jeg fikk eggløsning 3-4 dager etter mensen var over. Anonymkode: f1919...e3a
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #18 Skrevet 22. august 2023 Man regner jo graviditet fra første dag i siste menstruasjon da? Så den dagen befruktning skjer er man liksom 2 uker på vei iflg måten de regner på. Er det sånn du mener? Anonymkode: d95e6...6df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå