Gå til innhold

Fiskepinner.... hva bruker til av saus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 35 år og har aldri smakt fiskepinner i mitt liv. Ikke fordi jeg tror at jeg ikke liker det eller noe, jeg har bare ikke vokst opp med det. Og har aldri tenkt tanken på å kjøpe det etter at jeg flyttet ut for meg selv, før nå. Jeg liker kapteinsfylte, så regner med det er i samme gate, minus fyllet. 

Liker ikke tørr mat, så må ha noe saus til. Googlet litt og flere nevner remulade, det liker jeg ikke. Kapteinsfylte har kollandaise i seg, kan det brukes på fiskepinner? Hva med bare noe så enkelt som rømme? Eller blir det for smaktløst?

Hva bruker du til fiskepinner?

Anonymkode: 3c12f...3b8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare litt smeltet smør er godt til.

• Liker 7
Skrevet

Årevis siden jeg spiste fiskepinner,  men pleide bare ha smeltet smør til 😅

Anonymkode: 59369...860

Skrevet

Smeltet smør. Har noen ganger gressløk eller ramsløk oppi for ekstra smak. 

Anonymkode: 693a7...a48

Skrevet

Jeg bruker Toro Sandefjordsmør. Litt syrlig og passer kjempegodt til fiskepinner.

Anonymkode: 7a1b7...c8f

• Liker 1
Skrevet

Rømme går helt fint. Noen liker litt sitron på også. 

• Liker 1
Skrevet

Smeltet smør og remulade. 

Skrevet

Rosa dressing.

Anonymkode: 23fe1...2ba

Skrevet

Vi pleier ha vanlig hvit saus til, smør / mel / melk / salt og pepper. Raspa gulrot og poteter. 

Anonymkode: 443f7...561

Skrevet

Remulade, hvis man kan kalle det for saus. 

Skrevet

Spiste nettopp fiskepinner i wrap med rømme-Dill-sitron. Blir nesten som en taco, minus tacosmaken. 

Anonymkode: bd677...54d

• Liker 1
Skrevet

Rømme og ketsjup ved siden av samt smeltet smør på potetene! Nam! Fiskepinner er god hverdagsmat. Noen ganger spiser vi det også i tacolefser med revet gulrot, salat, tomat, agurk og srirachasaus 🙏🏻

Anonymkode: 19431...286

Skrevet

Selskapsdressing

Anonymkode: 8abef...0b6

Skrevet

Jeg lager rømmedressing. Mixer hvitløk, salt, pepper, chilipulver, eddik og en eller en annen urte inni.

Anonymkode: 6d826...710

• Liker 2
Skrevet

Mos av potet og en grønnsak ofte. (Eks 1 av disse: kålrot, søtpotet, blomkål)

Potetbåter og grønnsaker bakt i ovn. Dypper i naturell yoghurt med bittelitt chili crisp i som dip.

I wraps eller lomper med grønt og samme dip som over.

Aldri saus til.

Skrevet

Lagde fish'n chips i dag med fiskepinner og prøvde aioli til, det var igrunn ganske godt. Har brukt remulade tidligere 😊

Skrevet

Dersom jeg har kokt potet og revet gulrot til, så bruker jeg litt av smøret jeg steker fiskepinnene i, men har vi pomfri til istedet så bruker jeg bearnaisesaus 😛 Kunne sikkert prøvd sweet n sour også. 

Bruk det du har lyst på, tror nok hollandaise blir godt ja, fikk lyst til å prøve det selv, så takk for tips 😃👌

Skrevet

Stekt i ekstra smør, og med ketchup som "saus"

Skrevet

Bruker tzatziki og en god salat ved siden av.

Anonymkode: a31e8...45f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg er 35 år og har aldri smakt fiskepinner i mitt liv. Ikke fordi jeg tror at jeg ikke liker det eller noe, jeg har bare ikke vokst opp med det. Og har aldri tenkt tanken på å kjøpe det etter at jeg flyttet ut for meg selv, før nå. Jeg liker kapteinsfylte, så regner med det er i samme gate, minus fyllet. 

Liker ikke tørr mat, så må ha noe saus til. Googlet litt og flere nevner remulade, det liker jeg ikke. Kapteinsfylte har kollandaise i seg, kan det brukes på fiskepinner? Hva med bare noe så enkelt som rømme? Eller blir det for smaktløst?

Hva bruker du til fiskepinner?

Anonymkode: 3c12f...3b8

smeltet smør eller remulade og kokte poteter og råkostsalat. Kjedelig sikkert men er det jeg kjenner til

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...