Gå til innhold

Passet mitt kunne ikke scannes i Schengen/EU kontrollen i Italia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har norsk, ganske nytt pass. Og var i Italia og i Schengen/EU pass kontroll på flyplass. Var en drøss av mennesker og det så ut til å gå greit for alle andre. Så en fyr som jobber på flyplassen kommer for å hjelpe meg, ser på passet og bare ber meg prøve igjen. Samme problem. Prøver ID kort men det går ikke. Så han drar meg ut og sender meg til den delen som har pass fra land utenfor Schengen med en offiser. Det gikk greit der. 

Hvorfor skjedde det? Kan det være at passet er nytt og kanskje ikke bildet er bra nok? Jeg burde vel ikke ha problemer med norsk pass i Italia? Og nei, jeg har aldri gjort noe kriminelt

Anonymkode: 62426...bd9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var litt skrekken for meg etter at jeg måtte vente i måneder på å få passtime og så i mange uker på å få selve passet. Tror det er litt enklere igjen nå, så kanskje du kan få det sjekket hos politiet? Ganske spesielt at verken pass eller ID-kort virket. Hvorfor måtte du skanne i Italia, kom du dit fra et land utenfor Schengen?

Anonymkode: 13f02...7b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Dette var litt skrekken for meg etter at jeg måtte vente i måneder på å få passtime og så i mange uker på å få selve passet. Tror det er litt enklere igjen nå, så kanskje du kan få det sjekket hos politiet? Ganske spesielt at verken pass eller ID-kort virket. Hvorfor måtte du skanne i Italia, kom du dit fra et land utenfor Schengen?

Anonymkode: 13f02...7b6

Ja, reiste inn fra UK. Bør kanskje sjekke det opp hos politiet. Husker ikke hva som skjedde da jeg kom tilbake til Norge, mulig jeg gikk til en offiser der og ikke prøvde e-gaten. Det hender jo at man blir sendt til en person uansett hva. 

Anonymkode: 62426...bd9

Skrevet

Bruker du briller? 

Jeg fikk beskjed om å ta av  brillene da mitt pass ikke scannet ved ankomst Storbritannia, og da først ble passet godtatt.

Anonymkode: b1e6f...03b

Skrevet

Sånt skjer hele tiden. Kanskje maskinen tar ut til tilfeldig kontroll, kanskje navnet ditt ligner på en kriminell, kanskje det var en glipp i maskinen, kanskje du holdt passet feil. Ikke tenk på det.

Jeg bor i UK og reiser til Europa mange ganger i året, og jeg har opplevd dette flere ganger enn jeg kan huske.

Anonymkode: d7a04...0b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...