AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #1 Skrevet 21. august 2023 Flyttet sammen for 9 mnd siden. Han har hele tiden vært veldig vag når jeg har tatt opp å sette oss ned for å snakke om økonomi og flette oss sammen, på det planet også. Er et tema han har unngått. Har det siste halvåret opplevd at han unngår postkassen, åpner ikke brev og har hatt en sterk mistanke om at noe ikke stemmer! Søndags kveld skulle jeg sende en sms fra hans telefon, orket ikke spørre da jeg anser det som en selvfølge. Joda, da var det sms i innboksen hans fra namsmann og andre inkassoselskap som krever sitt. Tror det er ganske mye penger det er snakk om! Skummelt. Ble mer nysgjerrig å gikk derfor på e-posten hans, hvor jeg finner ut at han sist nå i sommer har tatt opp forbrukslån på nesten 200.000 kroner. Hva fader gjør jeg? Jeg har av ren prinsippsak ikke kjøpt meg inn i boligen, da jeg ønsker at det skal skje på et ordentlig vis. Vil at alle kortene skal på bordet og til banken, slik at det blir gjort rett og at jeg ikke havner i lupen. Tror kanskje det har vært lurt? Synes bare alt er skummelt og er redd for at jeg ender opp med å måtte pakke sammen ting og barn, å forlate en ganske fantastisk mann som tydeligvis ikke har kontroll på livet sitt 😢 det er så trist. hva gjør jeg? Anonymkode: 7e6f7...f52 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #2 Skrevet 21. august 2023 Kontakt luksusfellen? Anonymkode: 05602...fdf 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #3 Skrevet 21. august 2023 Tror ikke vi er der riktig enda. Men hva vet vel jeg, hva mer han egentlig skjuler. Han vet ikke at jeg vet noe og synes det er forferdelig ubehagelig å ta opp, jeg har sviktet han også med å gått inn på hans private ting for å finne ut av ting. Det er sikkert mer jeg ikke vet om også! Blir så trist. Ønsker gjerne råd fra flere. Tror det har vært lurt å ikke kjøpt seg inn i noe, vet tydeligvis ikke noe om situasjonen hans.. bør jeg gå hvis det er ordentlig ille? ts Anonymkode: 7e6f7...f52 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #4 Skrevet 21. august 2023 Du må ta en solid alvorsprat med han. Jeg har vert i en liknende situasjon og jeg lagde ett rabalder uten like. Rydd opp eller flytt. Etter det ble det ordning på økonomien (jeg eide huset) og han lot meg få tilgang til hans kontoer, åpne brev ol. Anonymkode: b965f...1c5 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #5 Skrevet 21. august 2023 Mest fristende å råde deg til å løpe for livet. Det avhenger veldig av hvor mye gjeld han har, hvor stor lønna er og om han er villig til å legge alle kort på bordet. Skal du fortsette forholdet er du avhengig av total åpenhet. Hva er f.eks årsaken til forbruksgjeld? Spiller han? De fleste spilleavhengige vil svare "bare litt... Men det er lenge siden..." Anonymkode: 35a6a...e53 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #6 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må ta en solid alvorsprat med han. Jeg har vert i en liknende situasjon og jeg lagde ett rabalder uten like. Rydd opp eller flytt. Etter det ble det ordning på økonomien (jeg eide huset) og han lot meg få tilgang til hans kontoer, åpne brev ol. Anonymkode: b965f...1c5 Blir noe annet når du eier huset. Akkurat nå er jeg litt glad jeg har hatt is i magen ang kjøpe meg inn i boligen, for jeg vil ikke bli tatt med på lasset hvis det er så ille som magefølelsen min sier. Hva skjedde videre med dere? har hatt litt trøbbel selv for mange år siden, men man må jo ta kontakt med selskapene som krever penger og snakke med de for å lage avtaler. Man lar ikke ting gå så langt aom namsmannen, pga en bomregning på 127 kroner! ts Anonymkode: 7e6f7...f52 1
Sommer91 Skrevet 21. august 2023 #7 Skrevet 21. august 2023 Jeg kunne aldri vært sammen med en som er økonomisk tilbakestående. 4 1 3
c_buk Skrevet 21. august 2023 #8 Skrevet 21. august 2023 Ville anbefalt å ikke inngå noen større økonomiske forpliktelser med han. Ikke kjøp deg inn i hans bolig. Om du vil nyte godt av boligprisvekst, kjøp en leilighet som du leier ut og betal selvfølgelig leie hos han om det er der dere bor. 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #9 Skrevet 21. august 2023 c_buk skrev (1 minutt siden): Ville anbefalt å ikke inngå noen større økonomiske forpliktelser med han. Ikke kjøp deg inn i hans bolig. Om du vil nyte godt av boligprisvekst, kjøp en leilighet som du leier ut og betal selvfølgelig leie hos han om det er der dere bor. Blir forferdelig usikker og redd av dette. Ny barnehage i området for den yngste, skolestart på ny skole for den andre. Å skulle begynne å rote rundt med alt tull vet jeg ikke om jeg ønsker å utsette barna for. Må bare snakke med han, så får det være avgjørende. Blir kvalm! ts Anonymkode: 7e6f7...f52 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #10 Skrevet 21. august 2023 Jeg var ut for det samme. Han lovde å skjerpe seg, lovde meg gull og grønne skoger ifht det økonomiske. Jeg gikk på gang på gang. Jeg trodde jo på han også, siden han tjente veldig godt. Etter 10 år sammen og 2 barn klarte jeg endelig å dra. Da fant jeg ut at han hadde forbrukslån oppover ørene, og var spillegal. Jeg ble jo dratt ned i det økonomiske sluket jeg også, pga min dumhet under forholdet. Anonymkode: 89217...d74 1 1
Virrevirrevapp Skrevet 21. august 2023 #11 Skrevet 21. august 2023 Dette må han ordne opp i ellers kan dere ikke bo sammen. 1
Andro Skrevet 21. august 2023 #12 Skrevet 21. august 2023 Han begår jo utroskap mot deg og barna dine, ved å holde dette skjult. Han skammer seg sikkert av å sitte i saksa økonomisk, men du må stille harde krav om å få fullt innsyn. Forlang at han blir med til gjeldsrådgiver. Bestill dere time via NAV https://www.nav.no/okonomi-gjeld Om han ikke vil dette: Flytt. Dette går ikke. 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #13 Skrevet 21. august 2023 Han har altså tatt opp 200.000 i forbrukslån for noen uker tilbake og mottar brev fra namsmann? Dvs at han har mer ubetalt gjeld? Dette blir ikke bra. Selv med seperat økonomi vil du streve med å opparbeide deg bolig og god økonomi selv. Han vil aldri kunne bidra med huskjøp etc. Og mathandel VIL bli ditt anliggende fordi dine barn må ha mat og da vil han spise gratis/kraftig subsidiert Anonymkode: f3a19...407 4
Gjest AnonymBurka Skrevet 21. august 2023 #14 Skrevet 21. august 2023 Jeg syns du ikke burde tenke så mye på det for fortid er fortid
smilo Skrevet 21. august 2023 #15 Skrevet 21. august 2023 AnonymBurka skrev (3 minutter siden): Jeg syns du ikke burde tenke så mye på det for fortid er fortid Det er vel ikke fortid om han har tatt opp 200 000 i forbrukslån nå i sommer? Det er jo mens de var sammen, sannsynligvis også bodde sammen. 6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #16 Skrevet 21. august 2023 Av erfaring vet jeg at det er lite hyggelig med folk i hus som snylter i matveien. Dette blir dyrt for deg TS! I tillegg kan du havne i økonomiske omstendigheter selv og det er virkelig ikke verdt det. Vurder å kom deg ut av dette! Anonymkode: 42e40...a38 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #17 Skrevet 21. august 2023 Det er et nei fra meg. Du ødelegger hele livet ditt, og det kan du ikke, du har barn. Anonymkode: c840f...55e 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #18 Skrevet 21. august 2023 Er han far til barna? Anonymkode: f2fa2...9c6 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #19 Skrevet 21. august 2023 AnonymBurka skrev (21 minutter siden): Jeg syns du ikke burde tenke så mye på det for fortid er fortid Det er jo nåtid .. Anonymkode: bae81...e89 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #20 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er han far til barna? Anonymkode: f2fa2...9c6 Nei. ts Anonymkode: 7e6f7...f52 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå