AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #1 Skrevet 21. august 2023 Til dere i parforhold hvor sexlysten er svært ulik - har dere blitt mer synkron med tiden? Hva skjedd i så fall? Hva ledet til det? Hva ble normen? Møttes dere på midtveien eller ble det lite/mye på begge? Her har vi vært i utakt i 20 år. Jeg håper i det lengste at overgangsalderen kan by på nye muligheter og at hun kan få mer lyst etter det. Selv hadde jeg trodd at min egen lyst skulle falle etter fylte 45 eller det faktum at kona har blitt feit og slapp. Men nei.... Anonymkode: d7b77...060
Bamseklemmer Skrevet 22. august 2023 #2 Skrevet 22. august 2023 Så du har ikke sexlyst på henne, men sexlyst på sex? Det er jo ditt lille problem du må jobbe med selv. For dette smitter også over på dama, at du ikke tenner på henne. Det skulle ikke være vanskelig for henne å se, at du mangler sexlyst på henne. For de som er "feit og slapp", kan ha utrolig høy sexlyst✔️
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #3 Skrevet 22. august 2023 Bamseklemmer skrev (2 timer siden): Så du har ikke sexlyst på henne, men sexlyst på sex? Det er jo ditt lille problem du må jobbe med selv. For dette smitter også over på dama, at du ikke tenner på henne. Det skulle ikke være vanskelig for henne å se, at du mangler sexlyst på henne. For de som er "feit og slapp", kan ha utrolig høy sexlyst✔️ Les hva han skriver da. Anonymkode: 659f4...097 1
Fioljenta Skrevet 22. august 2023 #4 Skrevet 22. august 2023 Nå måtte jeg tenke… I starten var han nok mer lysten enn nå. Min sexlyst har hele veien fungert mer etter skipptertaksmetoden - skikkelig sexfiksert i perioder og så null lyst i andre. Og uansett om jeg er i den ene eller annen grøften, er min lyst ulik hans. I perioder der min lyst er borte, har han litt «selvkos» iblant, og i perioder der jeg er superfiksert, må jeg gi ham litt pauser iblant. Hans lyst er mer stabil. For meg handler det om at det foregår andre ting i livet som tar oppmerksomheten min og når mine tanker er fiksert på noe annet, er det liksom ikke plass til sexlyst. Jeg må dessuten føle meg mentalt nær for å være fysisk nær. Noen ganger «glemmer» vi å snakke hverandres kjærlighetsspråk og da går lysten min rett vest. (Det samme skjer hvis selvtilliten min daler.) Så hver gang vi ønsker å få sexlivet «opp å kjøre» igjen, er det kjærlighetsspråkene vi begynner med. Noen ganger må vi også «trene» på å være nær fysisk (mer kyss og kos i hverdagen uten at det må lede til sex). Så, vel, det går i bølger, men vi vet hva som fungerer for oss. TS, jeg har prøvd å svare, men tviler på at det ga deg noe hjelp. (Hvis jeg skal deg et tips, så er det å fokusere på hennes kjærlighetsspråk en periode og se hva som skjer. Eller skaffe hjelp.)
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #5 Skrevet 22. august 2023 Kort svar: NEI. Hadde en kjæreste som hatet morgensex, men etter alltid god behandling med orgasmer på morgenen ble hun frelst. Men selve appetitten hennes totalt var lik. Hun har fått orgasme garanti😂 det liker hun. Jeg har slått opp med seksuelt inkompatible kjærester, blir for mye frustrasjon i lengden. Man går å grubler på alt man tror er årsaken, istedet for å være sammen med noen som prioriterer sex like mye. Men jeg ser på kos og orgasme like viktig som mat, men jeg har stor apetitt og har hatt det i alle år. Bare ikke når forholdet har vært med jenter som liker sjelden sex. Jeg tror ikke ting endrer seg. Hvis det skal det er det kort periode, eller det skjer en markant endring i samlivet (barn flytter ut). Anonymkode: c1677...e1d 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #6 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Her har vi vært i utakt i 20 år. Jeg håper i det lengste at overgangsalderen kan by på nye muligheter og at hun kan få mer lyst etter det ??? Anonymkode: b02ed...332 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #7 Skrevet 22. august 2023 Just now, AnonymBruker said: ??? Anonymkode: b02ed...332 Dette var vel ikke noe merkelig å håpe på. Jeg fikk mye mer lyst i overgangsalderen, aldri vært så lysten før. Anonymkode: a740e...0d5 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #8 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette var vel ikke noe merkelig å håpe på. Jeg fikk mye mer lyst i overgangsalderen, aldri vært så lysten før. Anonymkode: a740e...0d5 Det er en klar og signifikant sammenheng mellom fallende hormonprofusjon (i /etter overgangsalderen) og ulike typer seksuelle problemer - blant annet redusert/manglende sexlyst. Problemene rammer ikke alle, men det er ikke sånn at sammenhengen mellom hormoner og lyst er tilfeldig, og at lysten like gjerne kan gå opp som ned når hormonproduksjonen faller. Anonymkode: b02ed...332 1
Hjelpsom Skrevet 22. august 2023 #9 Skrevet 22. august 2023 Vi ble aldri synkrone, vi prøvde mange ganger men det varte aldri lenge. Hun fikk aldri samme sexlyst som jeg og det ble kilden til mange forferdelige og sårende diskusjoner og krangler for oss begge. Hva som gjorde at hun aldri hadde samme lysten som jeg ble vel aldri avklart, men jeg har jo mine mistanker siden det til slutt endte. Men har vel innsett at det skal vanskelig gjøres for de fleste par å bli synkrone. Har også forstått at dette går begge veier, selv om det er i overkant menn som har mest lyst, og vi har også svært vanskelig for å innordne oss dette. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #10 Skrevet 22. august 2023 Jeg og samboer føler oss heldige når det kommer til sex og kompabilitet. Ingen av oss har en seksualitet som gjør at vi har «behov» for å ha sex noe spesifikt antall ganger i løpet av uken, måneden, året. Et år kan jeg ha det supert med sex 4 ganger i uken. Året etter har jeg det like supert med sex 4 ganger på et år. Sex har ingen innvirkning på hvordan vi har det. Vi har begge en seksualitet som gjør at sex bare er noe gøy og godt vi gjør en gang i blant. Ingen av oss MÅ ha det. Vi har i løpet av ca 20 år sammen aldri opplevd frustrasjon, diskusjon eller konflikt bare pga sex. Anonymkode: cb49f...d83 1 1
Resignert Skrevet 22. august 2023 #11 Skrevet 22. august 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Det er en klar og signifikant sammenheng mellom fallende hormonprofusjon (i /etter overgangsalderen) og ulike typer seksuelle problemer - blant annet redusert/manglende sexlyst. Problemene rammer ikke alle, men det er ikke sånn at sammenhengen mellom hormoner og lyst er tilfeldig, og at lysten like gjerne kan gå opp som ned når hormonproduksjonen faller. Anonymkode: b02ed...332 Nuvel ...
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #12 Skrevet 22. august 2023 Samboeren min og jeg har ulik sexlyst. Han vil gjerne ha sex 5-6 dager i uken, og jeg er nok mer på 1-2 ganger i uken. På tross av ulik lyst trives vi veldig godt, og har sex mellom 1-4 ganger i uken. Vi har vært sammen i 10 år, og er 28 år gamle. Anonymkode: 36670...887
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå