Gå til innhold

Oppmuntrer du barna dine til lek på matbutikken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var nettopp innom en Meny butikk og la merke til en far med 3 barn fra ett år til ca 6 år som laget en del hyling og latter.

Den minste labbet rundt på gulvet barføtt i bare bodyen og gråt, den mellomste satt i handlekurven som faren dro på gulvet og den eldste hadde sin egen handlekurv som var fylt med varer, og som hun snurret rundt på gulvet med kurven og hylte mens faren oppmuntret henne og tullet.

med det og den eldste Jeg så barna og prøvde å gå forbi uten å støte inni et av de, men plutselig kom den eldste jenta kjørende i full fart med handlekurven smelte inn i hoften min, så jeg faktisk fikk vondt.

Jeg så forskrekket på faren som bare smilte og sa unnskyld.

Da jeg gikk videre fortsatte ungene å leke videre på gulvet, og den minste løp fremdeles barføtt rundt gråt mens faren bare gliste og klappet i hendene.

Jeg brakk lårbeinet for 6 måneder siden og er ganske var for å få smeller inn i beinet, og hadde ikke likte det uansett.

Jeg vet at mange foreldre synes at barna deres er helt fantastiske, og tar for gitt at alle andre i det sosiale rom synes det samme.

Dessuten skulle alle diall søsknene vært i seng nå.

Anonymkode: 4daa1...a22

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har jo selvfølgelig du ingenting med. 

Anonymkode: 0f6d5...1e1

• Liker 6
Skrevet

For noen egosentriske idioter av noen foreldre. Matbutikken er da ingen lekeplass, der får en oppføre seg

Anonymkode: 9f8dc...1b8

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det har jo selvfølgelig du ingenting med. 

Jeg synes at barn i barnehagealder bør være i seng til klokken 20 

Ts

• Liker 5
Skrevet

Lar min løpe rundt, er 1 1/2 år og skjønner ikke at det skal irritere folk at et så lite barn løper litt fra mamma og ler. Men kommer ikke til å la det fortsette i evig tid, og passer på at hen ikke ødelegger ting osv. Får som regel hyggelige smil fra andre kunder som lar seg sjarmere.

Anonymkode: d838e...23c

• Liker 2
Skrevet

Du kunne jo sagt i fra til faren i stedet for å skrive et innlegg på kvinneguiden. Det er nemlig en av grunnen til at folk i dag ikke eier et snev av skam, og det er fordi de kan holde på som de vil uten å bli irettesatt.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

De kommer seg raskere gjennom butikken om far oppmuntrer til god stemning. 
INGEN vil ta med 3 barn på butikken en sen ettermiddag med mindre de virkelig MÅ, så om den faren kommer helskinnet ut fra butikken så fortjener han en klapp på skulderen.

Anonymkode: c98d5...fde

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Har jobbet i butikk tidligere og hadde kastet disse folka ut, rett og slett!

Anonymkode: 40116...987

• Nyttig 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes at barn i barnehagealder bør være i seng til klokken 20 

Ts

Fullstendig uinteressant hva du mener om det. 

• Liker 2
Skrevet
snurk skrev (2 minutter siden):

Du kunne jo sagt i fra til faren i stedet for å skrive et innlegg på kvinneguiden. Det er nemlig en av grunnen til at folk i dag ikke eier et snev av skam, og det er fordi de kan holde på som de vil uten å bli irettesatt.

Jeg har sagt ifra flere ganger før og er litt lei av foreldre som er helt blåst i hodet, men jeg så forskrekket på han og så surt på datteren hans, og tror han forstod at jeg ikke likte det.

Ts

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har jobbet i butikk tidligere og hadde kastet disse folka ut, rett og slett!

Anonymkode: 40116...987

Jeg har jobbet på kafe, ikke helt det samme men likevel så er det et gjennomgående tema at mange foreldre ikke evner å se andres behov. Hos oss lekte barna på gulvet mens vi kom bærende ut på glovarm te kopper og det var ingen hensyn verken til andre gjester eller oss som jobbet der. Det er ikke så kjekt å måtte hoppe over barn med varm drikke på armen fordi de opptar sll gulvplass.

Når denne leken tar så mye av i butikken at den er til sjenanse for andre kunder og andre blir dultet borti så en får vondt så er grensen oversteget for lengst. Tenk om dette var en gammel bestemor med rullator som datt av denne handlevognen som ble kjørt inn i hun. 

Det er sikkert ikke så gøy å gå i butikken med barn men en trenger ikke å gjøre det ubehagelig for alle andre heller. En må kunne vise litte granne hensyn og høflighet, respekt og normal folkeskikk selv om en er forelder og hsr dure barn barn.

Anonymkode: 0fc9e...fbd

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

De kommer seg raskere gjennom butikken om far oppmuntrer til god stemning. 
INGEN vil ta med 3 barn på butikken en sen ettermiddag med mindre de virkelig MÅ, så om den faren kommer helskinnet ut fra butikken så fortjener han en klapp på skulderen.

Anonymkode: c98d5...fde

Faren stod mye i ro på forskjellige steder i butikken og så på at de to eldste barna lekte og snurret rundt med vognene sine, mens den lille tasset rundt barføtt og gråt og var tydelig trøtt.

Jeg hørte faren sa at de ventet på moren, men faren kunne gått til kassen og betalt og fått ungene ut av butikken, istedenfor at de brukte butikken som lekeplass.

Ts

• Nyttig 1
Skrevet

Ja hyllene minner litt om ribbevegger og er fine å klatre i.

Anonymkode: c75f9...ba3

Skrevet

Sånn går det når alt med puls velger å reprodusere seg. Og folk klager over at de ikke finner noen å få barn med 🙈 For et spekter!

Anonymkode: 48fdb...9f0

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg var nettopp innom en Meny butikk og la merke til en far med 3 barn fra ett år til ca 6 år som laget en del hyling og latter.

Den minste labbet rundt på gulvet barføtt i bare bodyen og gråt, den mellomste satt i handlekurven som faren dro på gulvet og den eldste hadde sin egen handlekurv som var fylt med varer, og som hun snurret rundt på gulvet med kurven og hylte mens faren oppmuntret henne og tullet.

med det og den eldste Jeg så barna og prøvde å gå forbi uten å støte inni et av de, men plutselig kom den eldste jenta kjørende i full fart med handlekurven smelte inn i hoften min, så jeg faktisk fikk vondt.

Da jeg gikk videre fortsatte ungene å leke videre på gulvet, og den minste løp fremdeles barføtt rundt gråt mens faren bare gliste og klappet i hendene.

Jeg brakk lårbeinet for 6 måneder siden og er ganske var for å få smeller inn i beinet, og hadde ikke likte det uansett.

Jeg vet at mange foreldre synes at barna deres er helt fantastiske, og tar for gitt at alle andre i det sosiale rom synes det samme.

huff ikke greit

• Liker 1
Skrevet

Slike tråder er så dumme. Ja, heeelt vanlig at vi foreldre lar ungene herje vilt rundt på butikkene og oppfordrer ungene til dette. 

Anonymkode: 379d2...f18

Skrevet

Nei, vi løper ikke på butikker, kafeer eller kjøpesenter. Min elsker å gå med vogn, men får ikke løpe (verken med eller uten vogn). Det er alt for stor fare for å krasje inn i folk eller varer!

Anonymkode: 05991...555

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Slike tråder er så dumme. Ja, heeelt vanlig at vi foreldre lar ungene herje vilt rundt på butikkene og oppfordrer ungene til dette. 

Anonymkode: 379d2...f18

Ikke dumt at jeg spør, når jeg mange ganger i løpet av mitt voksne liv ser foreldre slippe løs barna i matbutikken.

Min søster jobbet på en stor rema butikk, og fortalte meg at det ofte var barn innom butikken som hadde med seg sparkesykkel og sparket rundt mens foreldrene handlet.

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei vettuhva, dette er dårlig oppdragelse altså. Jeg er kanskje en fisefin dame, men sånt gjør vi ikke i byen.

• Liker 1
Skrevet

Den dagen det går ut over ungen(e) på et vis, tenker jeg det blir andre boller. Noen foreldre er så tafatte, hjelpeløse og giddalause at det er rart at de klarer å trøkke ut en unge.

Anonymkode: 5ad1f...bff

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...