AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #1 Skrevet 21. august 2023 Min kjære katt har blitt passet av bestemoren min, og idet hun kom hjem fra butikken har katten smettet ut. Dette er en litt sky katt som hovedsakelig trives innendørs og derfor har lite erfaring med å være ute. Både jeg og bestemor er helt fra oss, og det skremmer ekstra å tenke på at katten ikke er vant med å være hos bestemor (dette var første gangen), og derfor ikke har noe kjennskap til området den nå ferdes i. Hvor stor er sjansen for at jeg får pusen tilbake? Det er en voksen katt på 10 år, sterilisert. Anonymkode: 90cba...ccf 1
Gjest ti10 Skrevet 21. august 2023 #2 Skrevet 21. august 2023 Mulig den kommer tilbake, men ikke bare sitt og vent. Gå ut og let, spør naboer, heng opp lapper, skriv innlegg på dyrebar.no, lokale facebook-grupper for savnede dyr osv.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #3 Skrevet 21. august 2023 Hvis den ikke er påkjørt eller skadet. Anonymkode: a8151...add
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #4 Skrevet 21. august 2023 Vår var borte i 3 mnd på ukjent sted før hun kom tilbake så alt er mulig ❤ Vi la ut på Facebook i området og gikk turer med matskål og ropte hver kveld i området hun forsvant. Noen ringte 3 mnd senere og hadde funnet henne, sjekket chip og passet på til vi kom. Anonymkode: b0fe7...49d 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #5 Skrevet 21. august 2023 Jeg har opplevd begge deler Tok katten med på hytta å den stakk av og forsvant, men så viste det seg at etter et par dager at den ikke hadde gått langt men holdt seg i skogen, fulgte med på meg men turte ikke komme frem. En annen gang hadde vi oppussing i huset. Vi var innom for å gi mat hver dag selv om vi flyttet ut en stund. Men da stakk katten av, var vekke i 6mnd før vi fant den i et annet boligfelt 1km unna. I begge tilfellene måte jeg gå å «fange» katten på et vis. Men på hytta hadde hun sikkert kommet av seg selv når hun var klar så lenge vi fortsatt var der. Når vi flyttet ut en periode fortstår jeg at hun ble skremt av bråk og hun merket sikkert at huset var tomt og det var utrygt selv om hun kunne gå dit for å få mat. Anonymkode: d82f0...9ba 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #6 Skrevet 22. august 2023 Heng opp plakater med bilde av henne, legg ut annonser på Dyrebar.no og Dyrebeskyttelsen sine sider eller Kattens Vern. Gå i området og rop på henne, ta med godteri og mat. Strø sand fra doen hennes rundt huset til din bestemor eller ditt hus, slik at hun kjenner sin egen lukt . Snakk med folk du møter og vis de bilder av katten. Sett inn bilde og etterlysning i lokalavisen. Jeg ringte også en klarsynt når katten jeg passet stakk av.😀 Var desperat men katten dukket opp tre måneds senere tallet være bildet jeg hadde lagt ut på Dyrebeskyttelsen sine sider. Lykke til 😻 Anonymkode: 99251...323 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #7 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (På 22.8.2023 den 10.34): Heng opp plakater med bilde av henne, legg ut annonser på Dyrebar.no og Dyrebeskyttelsen sine sider eller Kattens Vern. Gå i området og rop på henne, ta med godteri og mat. Strø sand fra doen hennes rundt huset til din bestemor eller ditt hus, slik at hun kjenner sin egen lukt . Snakk med folk du møter og vis de bilder av katten. Sett inn bilde og etterlysning i lokalavisen. Jeg ringte også en klarsynt når katten jeg passet stakk av.😀 Var desperat men katten dukket opp tre måneds senere tallet være bildet jeg hadde lagt ut på Dyrebeskyttelsen sine sider. Lykke til 😻 Anonymkode: 99251...323 Pluss lån en kattefelle og legg ut en klesplagg med din lukt. Om andre skal rope på katten så lag en lydfil med din stemme som de andre spiller av. Gå med hodelykt når det er mørkt og lys inn i alt av lest,under verander,oppi i trær osv. Min frøken forsvant i sommer hos min min som bor over to timer fra meg med bil og hun har aldri vært ute der før. Jeg gikk rett i kjelleren,men etter 6 lange døgn kom hun ut fra et buskas når jeg gikk nattrunden og ropte på henne Anonymkode: 2b12b...c82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå