Gå til innhold

Lekkasje v/amming!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ammet i litt over 1 mnd nå - og jeg synes selv jeg lekker mye!

Det er jo pinlig å gå rundt med to våte flekker på genseren, t.o.m på en svart genser synes det jo!!!

Bruker både ull-innlegg og papir-innlegg utenpå, likevel lekker det igjennom :sur:

Det MÅ da bli bedre etterhvert, eller? Hvor lenge hadde dere det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lakk så lenge jeg ammet (5 mnd)

Men prøv å skift ammeinnlegg til et annet merke.

Jeg brukte Medela sine engangsinnlegg, og de lakk ikke igjennom hos meg - selv om jeg til tider lakk MYE

Skrevet

Har du prøvd sånne melkeoppsamlere i plast og silikon (fra Avent)?

De brukte jeg da det lakk som verst. En venninne av meg måtte ha dem hele døgnet fordi hun lakk veldig mye, ikke så veldig delikat men man slipper å bytte klær hele tiden.

For meg holdt det å bruke en sånn kopp på den ene puppen mens babyen fikk mat av det andre, eller jeg pumpet meg på det andre. Det som ble samlet opp i koppen kunne helles over på flaska etter pumping, og det var ofte ikke en liten skvett heller!

Skrevet

Ja, jeg lakk (lekket? litt usikker på grammatikken her...) De første to og en halv til tre mnd. Syntes hele ammingen var noe herk,men da det gav seg og det ble mulig og komme litt mer inn i en slags rutine, ble alt så mye bedre! Det går nok over, skal du se :)

Skrevet

Så lenge jeg ammet - dvs i 18 mnd! Verst i begynnelsen. De melkeoppsamlerne fra Avent er geniale og jeg brukte de også kostant den første tiden. Senere brukte jeg de bare på det brystet som jeg ikke ammet med under amming (og fikk da litt ekstra melk som kunne fryses ned). Brukte også ull innerst og papir ytterst. Du kan jo passe på å skifte de av papir flere ganger pr dag, så tar det litt lengre tid før det når genseren............... Det verste, synes jeg (+ mannen!), var at jeg også måtte bruke bh om natten for å slippe å ligge i vått sengetøy, selv etter at det var slutt på nattammingen.

Melkelekkasjer og barnegulp er forøvrig en del av den ikke fullt så sjarmerende del av virkeligheten som en kanskje ikke er helt forberedt på, men som alle må i gjennom! Har aldri skiftet så ofte klær på meg selv som i denne perioden og hadde derfor alltid med meg ekstra skift både til meg selv og baby hvis vi beveget oss utenfor husdøren.

Skrevet

Jeg kan bare bruke Avent sine papirinnlegg, alt annet lekker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...