Gå til innhold

Blir mange barn mistet mens de blir båret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke barn selv. Men har lagt merke til at barn blir båret av foreldrene sine over hele verden gjennom alle tider. Fra de er nyfødt til de er flere år gamle. 

Ren sannsynlighetsregning tilsier derfor at mange barn blir mistet i bakken av foreldrene. Det er usannsynlig at dette ikke er noe som skjer ofte totalt sett i verden. 

Hvor mange barn har fått skader og kanskje til og med omkommet som følge av foreldrene mister barnet tør jeg ikke engang tenke på. Men det må være mange. 

Anonymkode: 6a50b...700

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange ganger har du selv mistet store ting du bærer? Feks sekk,  handleposer, møbler, esker osv?

Anonymkode: 37e9b...208

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Har heller ikke barn, men har lurt på det samme. Jeg mister ting jeg bærer ofte, alt fra vesker, melkekartonger, glass, mobil, stoler, puter osv. Litt bekymret for å få barn, jeg er så klumsete. 

Anonymkode: 86cff...723

Skrevet

Aldri mistet mine barn. 
Man holder de godt inntil seg når de er nyfødte, og når de blir litt større holder de seg også fast selv. Min yngste er som en apekatt som kan klamre seg fast med både hender og føtter.

Anonymkode: 4605d...007

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Ekstremt distre og klumsete av natur, aldri mistet barnet mitt for det. Hvis du er redd for at det skal skje deg en gang, så tror jeg at du kan ta det helt med ro.

Anonymkode: c32b1...6ff

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei.

Anonymkode: c8055...506

• Liker 1
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har ikke barn selv. Men har lagt merke til at barn blir båret av foreldrene sine over hele verden gjennom alle tider. Fra de er nyfødt til de er flere år gamle. 

Ren sannsynlighetsregning tilsier derfor at mange barn blir mistet i bakken av foreldrene. Det er usannsynlig at dette ikke er noe som skjer ofte totalt sett i verden. 

Hvor mange barn har fått skader og kanskje til og med omkommet som følge av foreldrene mister barnet tør jeg ikke engang tenke på. Men det må være mange. 

Anonymkode: 6a50b...700

Har to barn og bar mye på dem fra fødsel til ca 3 år. Aldri mista dem. Har mange ganger bært andres barn også, tilogmed gått rundt i sentrum med venninnen barn på armen uten at jeg har mistet grepet der heller.. Det skjer nok en eller annen gang med noen, men tror ikke det er så veldig vanlig 😅

• Liker 1
Skrevet

Hvis prevalensen av hodeskader og dertilhørende hjerneskader hos barn som blir båret var større enn hos barn som ikke ble det ville det ha kommet fram for lengst. 

Anonymkode: b372c...7e6

• Liker 2
Skrevet

Ulykker skjer så klart. Har hørt historier om nyfødte som går i bakken på fødestuen og i de fleste tilfeller går det bra. Har i min tid (siste 40 år) hørt om ett tilfelle der det ikke gikk bra på fødestuen. For fall med større barn har jeg aldri hørt om at det har skjedd alvorlige ulykker eller dødsfall under bæring.

Et fall på rundt en meter (hoftehøyde-brysthøyde) tåler de aller fleste barn uansett godt uten å få varig skade av det.

Så om du mener det må skje mange slike ulykker, tror jeg du må hoste opp litt grunnleggende dokumentasjon, for den tror jeg ikke finnes.

Anonymkode: 0853b...33a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Har heller ikke barn, men har lurt på det samme. Jeg mister ting jeg bærer ofte, alt fra vesker, melkekartonger, glass, mobil, stoler, puter osv. Litt bekymret for å få barn, jeg er så klumsete. 

Anonymkode: 86cff...723

Jeg er tidenes slepphendte kløne men det er noe annet å holde et barn enn en mobil. Har dunket henne i noen kanter da (ikke hardt!) for jeg har så dårlig avstandsbestemmelse.. Lært meg å passe ekstra på gjennom døråpninger. 

Eneste gang jeg nesten mister min er når hun aktivt forsøkte å vri seg løs, ettåringer er innmari sterke og fleksible. Men selv da holder jeg fast. Var og en gang jeg snubla men reddet oss fint og jeg går generelt mye mer forsiktig når jeg bærer uten å tenke særlig på det.

Anonymkode: 37e9b...208

Skrevet

Jeg er en klums som mister alt, men aldri mistet sønnen min. Bærer ham innimellom ennå, han er 4,5 år. 

Anonymkode: 2f76d...f02

Skrevet

Jeg har aldri vært i fare for å miste en baby eller et barn men er ellers relativt slepphendt som hun over. ::ler:

Er nok mer "på" når jeg diller med babyer og barn enn ellers.

• Liker 1
Skrevet

Nei, i de årene som liten og sønnen min ofte ble båret, opplevde jeg aldri å miste han eller miste grepet. Ikke faren hans heller. 

Jeg tror man er instinktivt litt mer på alerten og obs når man bærer på et levende menneske, kontra en veske eller en melkekartong som noen nevner over her.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, har aldri mista mine og det har ingen andre heller (mista mine altså). Og jeg har ikke hørt om noen. Men det har forekommet at den som bærer snubler og faller og slår seg kraftig fordi man IKKE tar seg fort, men beskytter barnet i fallet. 

Anonymkode: 258be...030

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skulle det være vanlig??? Har aldri mistet barna og jeg bærte den MYE.

Anonymkode: f7004...46d

Skrevet

Aldri mistet et barn nei, verken egne eller andres (jobber med barn). 

Anonymkode: 8361c...79b

Skrevet

Nei ikke vanlig da det kan føre til store skader og endring av utvikling for barnet.

Anonymkode: b9b28...145

Skrevet

Når du bærer på en sekk.. slik som skolesekk.. Har det skjedd mange ganger at du mistet den i bakken? 

Anonymkode: 5f4de...68a

Skrevet

Jeg har snublet og falt to ganger mens jeg bar barn. Begge ganger skamslo jeg meg, fordi jeg i fallet snudde meg slik at jeg tok støyten. 

Man har så mange instinkter, at det å bære et barn ikke kan sammenlignes med det å bære en mobil. 

Jeg har mistet mobilen i gulvet uendelig mange ganger. Aldri barna mine. Og med kolikkbarn  så har jeg båret i mange timer, ofte mens jeg var helt utslitt. 

Anonymkode: 91ea0...cbe

• Liker 1
Skrevet

kanskje ikke mista de, men legevakten i oslo fortalte meg i 2015 at de fikk ca to telefoner i uka av foreldre hvor barn hadde falt ned fra stellebordet. 

poster denne som anonym. dere kan jo tenke dere hvorfor.. 

Anonymkode: d09db...a42

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...