Rotehøna_21 Skrevet 21. august 2023 #1 Skrevet 21. august 2023 Er det noen her som har erfaring i Østfoldområdet ved tømming av leilighet av firma? Hvilket kostnader snakker vi om? Hvilket firma anbefaler der me som er seriøse? Vi snakker da om en oppkjøper av dødsbo.
TBergh Skrevet 21. august 2023 #2 Skrevet 21. august 2023 Hei. Min erfaring er flere år gammelt. Gjør en skriftlig avtale. Jeg ble lurt, da de tømte hva som passet firma, og lot resten stå igjen. Det som stod igjen måtte leveres som spesialavfall og kostet kostet mye å bli kvitt. Bl.a et meget gammelt kjøleskap. Med vennlig hilsen TBergh 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #3 Skrevet 21. august 2023 Åja, du vil tjene litt på det. Da er TBerghs råd bra. Anonymkode: ed6b2...476 1
Antiviruset Skrevet 21. august 2023 #4 Skrevet 21. august 2023 TBergh skrev (13 minutter siden): Hei. Min erfaring er flere år gammelt. Gjør en skriftlig avtale. Jeg ble lurt, da de tømte hva som passet firma, og lot resten stå igjen. Det som stod igjen måtte leveres som spesialavfall og kostet kostet mye å bli kvitt. Bl.a et meget gammelt kjøleskap. Med vennlig hilsen TBergh Men de reglene er jo endret nå, alle hvitevarer kan jo leveres gratis til de som selger slike varer, eller på miljøstasjon ? Selv gamle kjøleskap. Det står jo ikke noe i regelverket så vidt jeg vet om alder på slike hvitevarer. Vi betaler en miljøavgift som skal dekke behandlingen av slike produkter. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #5 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Åja, du vil tjene litt på det. Da er TBerghs råd bra. Anonymkode: ed6b2...476 Tjene? Bestiller man tømming forventer man ju at det blir tømt å ikke at masse ting står igjen. Anonymkode: cc68a...50b 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #6 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Tjene? Bestiller man tømming forventer man ju at det blir tømt å ikke at masse ting står igjen. Anonymkode: cc68a...50b Hvis du skal tømme en bolig, så er det mange bruktbutikker som henter alt brukbart gratis. Anonymkode: ed6b2...476 1
Brunello Skrevet 21. august 2023 #7 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du skal tømme en bolig, så er det mange bruktbutikker som henter alt brukbart gratis. Anonymkode: ed6b2...476 Noe av meningen er antakelig at det som ikke er brukbart også tas med. 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #8 Skrevet 21. august 2023 Disse firmaene tømmer ikke hus for å være snille, de gjør det for å tjene penger på videresalg og slik. Det som er uten verdi blir satt igjen hvis man ikke betaler ekstra og avtaler at det de ikke vil ha skal taes og leveres på miljøstasjon eller lignende. Kan fort bli stående igjen med mye arbeid og kostnad selv om man leier inn firma. Anonymkode: 14cdb...895 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #9 Skrevet 21. august 2023 Brunello skrev (1 time siden): Noe av meningen er antakelig at det som ikke er brukbart også tas med. Burde vel bli billigere om alt brukbart er tatt med før et firma kommer inn? Anonymkode: ed6b2...476 1
Brunello Skrevet 21. august 2023 #10 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Burde vel bli billigere om alt brukbart er tatt med før et firma kommer inn? Anonymkode: ed6b2...476 Er vel meningen å bli kvitt det ødelagte som en del av pakka med det brukbare.
Rotehøna_21 Skrevet 22. august 2023 Forfatter #11 Skrevet 22. august 2023 Takk til alle svar☺️ dette er boet etter svigerfar. To sønner, ingen har bil. Derfor jeg lurte på om noen hadde erfaring med det. Det sier seg selv at et firma også vil tjene penger ☺️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå