Gå til innhold

Erfaring med depresjon av lavt stoffskifte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe i det? Jeg har ikke sjekket stoffskiftet, men har slitt lenge med nedstemthet. Ingenting av den vanlige behandlingen biter på. Har lest at kvinner kan få lavere stoffskifte av fødsel, er det noen som har erfaring? 

Jeg er alltid kald og alltid trøtt. Alltid slitt med vekta, men er normalvektig nå. Tror det ble sjekket en gang for 20 år siden, og ingen reagerte på prøvene da. Men det kan kanskje bli verre med årene? 

Anonymkode: d2c32...336

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nedstemt, tretthet, osv. kan jo komme av mange ting. Alt fra stoffskifte til traumer til for lave verdier av visse vitaminer og mineraler. Jeg hadde lave verdier av d vitamin og b12 som følge av sykdom, da jeg fikk opp dette til gode nivåer, ble mental helse mye bedre. 

Høres ut som du også bør sjekke jern og andre vitaminer. Med mindre du spiser hvit fisk flere ganger i uken i tillegg til egg regelmessig, så kan det også være at du bør ta tilskudd av jod. Jeg frøys alltid, men det normaliserte seg etter jeg fikk i meg mer jod fra hvit fisk. 

Anonymkode: 6ac5d...0f3

• Nyttig 3
Skrevet

Mangel på forskjellige B-vitaminer, mangel på D-vitamin, jernmangel, stoffskifteproblemer: alle disse kan medføre nedstemthet, hver for seg og sammen. Det første du gjør er å gå til fastlegen og forklarer symptomene dine. Da vil de garantert ta en blodprøve av deg for å teste disse tingene. 

Anonymkode: 8ac68...058

Skrevet

Min søster har lavt stoffskifte, hun ble depressiv og la på seg. Men medisiner hjalp veldig, går på de fremdeles selvom det er lenge siden hun fikk diagnosen. Ble sitt normale igjen etter at hun fikk medisiner. 

Anonymkode: 501dd...a13

Skrevet

Jeg hadde uoppdaget lavt stoffskifte, som førte til for lave nivåer av østrogen, som igjen førte til depresjon.

Så det kan være lurt å sjekke østrogen også.

Har ikke hatt et snev av nedstemthet etter at nivåene ble normale!

Anonymkode: cd315...708

• Liker 1
Skrevet

Fikk problemer med stoffskiftet etter fødsel nummer to. Trodde det var fødselsdepresjon. Hadde det med første barnet, men synes det var annerledes denne gangen. Ble bedre etter stoffskiftet tok seg opp igjen, men det tok flere måneder.

Dessverre er det flere som får antidepressiva som egentlig skulle hatt medisin mot lavt stoffskifte. Har man symptomer på depresjon skal man sjekke stoffskiftet, vitaminer og mineraler.

Anonymkode: fed9a...0c6

• Nyttig 1
Skrevet

Ja, man kan bli nedstemt av lavt stoffskifte. Hormoner kan påvirke humør mye. Noen får også mer angst. Hormoner kan også påvirker selvtillit og gjøre deg mer eller mindre selvsikker.

Lavt stoffskfite spiller inn på veldig mye

Anonymkode: 688ec...853

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...