AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #1 Skrevet 21. august 2023 Nå er det på´n igjen med skole og jeg er fortvilet over en mobbesak som involverer min sønn og et annet barn. En lærer har nå sagt at de ofte ikke tør å si ifra til far til mobberen, når noe skjer, fordi han er så "streng" med barnet som mobber, og med det så tenker jeg de mener autorativ. Fyren er så skummel at jeg ikke tør å la mitt barn besøke dem mer. (barna er av og på som venner, som nevnt) Men hvordan i alle dager skal det gå, når de beskytter barnet som mobber mot sin egen far og lar dette gå utover mitt barn? Anonymkode: e7dd5...ea9
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #2 Skrevet 21. august 2023 Nei, jeg har ikke ord. Men stakkars barn, kan ikke ha det lett. Og stakkars ditt barn, som ikke skal måtte oppleve mobbing! Jeg ville trodd at skolen hadde sendt bekymringsmelding dersom de trodde en forelder var så streng at de ikke kan fortelle om ting som skjer på skolen? Og i tillegg sier det til deg? Dette var jo spesielt … Anonymkode: 2dc82...b22 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #3 Skrevet 21. august 2023 Dette høres veldig spesielt ut og et soleklart brudd på taushetsplikten... Anonymkode: 7c3a4...012 5 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #4 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, jeg har ikke ord. Men stakkars barn, kan ikke ha det lett. Og stakkars ditt barn, som ikke skal måtte oppleve mobbing! Jeg ville trodd at skolen hadde sendt bekymringsmelding dersom de trodde en forelder var så streng at de ikke kan fortelle om ting som skjer på skolen? Og i tillegg sier det til deg? Dette var jo spesielt … Anonymkode: 2dc82...b22 Ja. læreren som sier det her snakker på inn og utpust, typ spontan og impulsiv så. Anonymkode: e7dd5...ea9
Biloba Skrevet 21. august 2023 #5 Skrevet 21. august 2023 Det er et alvorlig brudd på taushetsplikt, og pliktbrudd overfor din sønn. Hvis far er så streng at læreren ikke tør å utsette barnet for fars visshet, er kanskje forhold i hjemmet også en årsak til elevens atferd mot medelever. Læreren har vist sin tafatte, du må gå opp i systemet, f.eks rektor. Får du ikke hjelp, Statsforvalter. 3 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #6 Skrevet 21. august 2023 paragraf 9a. Bare å be o et mæte, så må dere få skriftlige tiltak. Anonymkode: 85588...8f7 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #7 Skrevet 21. august 2023 Da tar du dette videre. Din sønn skal ikke mobbes uansett årsak til det. Det er ikke hans problem at denne faren er creepy. Og er det mistanke om vold eller noe i mobberens hjem, skal dette taes videre med rette instanser og ikke ut på din sønn. Anonymkode: 3fa31...572
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #8 Skrevet 21. august 2023 Rett videre eller bytte skole. Anonymkode: 6fb7a...fcd
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #9 Skrevet 21. august 2023 1. Be barnet ditt finne seg andre venner. 2. Kontakt ledelsen. Kanskje de tør å ringe hjem. Anonymkode: 45ada...229
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #10 Skrevet 21. august 2023 hvorfor har du ikke kontaktet statsforvalteren for lenge siden?? Anonymkode: b08da...962
Prantusen Skrevet 22. august 2023 #11 Skrevet 22. august 2023 Du sier ifra en siste gang. Hvis de ikke iverksetter tiltak rettet mot mobberen innen kort tid. Så polti anmelder du læreren og rektor. ta skjult video/lyd opptak når du konfronterer skolen og legg det frem til Poltiet. hvis du har penger kontakt advokat og be om hjelp.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #12 Skrevet 22. august 2023 Gi han verktøy til å kjenne igjen og unngå mobbing. Han kommer til å møte ufyselige mennesker oppigjennom hele livet, så like greit å starte nå. Det fins mobbing på skole,arbeidsplass,gamlehjem Anonymkode: 1e18d...a62 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #13 Skrevet 22. august 2023 Jeg hadde ringt i morgen og krevd et møte med rektor i morgen, senest dagen etter. Hadde tatt opp alt som er sagt og alt som ikke er gjort, gitt skolen en dag på å komme med skriftlige og konkrete tiltak og ev. ressurser om det kreves for å få slutt på mobbingen - og bedt om møtereferat. Jeg hadde uansett klaget dette inn både til skolesjefen i kommunen og Statsforvalteren, og jeg hadde meld bekymring til barnevernet. Anonymkode: 02bae...eaa
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #14 Skrevet 22. august 2023 Det er bare en løsning paragraf 9A ! Anonymkode: 667e2...978
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #15 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg hadde ringt i morgen og krevd et møte med rektor i morgen, senest dagen etter. Hadde tatt opp alt som er sagt og alt som ikke er gjort, gitt skolen en dag på å komme med skriftlige og konkrete tiltak og ev. ressurser om det kreves for å få slutt på mobbingen - og bedt om møtereferat. Jeg hadde uansett klaget dette inn både til skolesjefen i kommunen og Statsforvalteren, og jeg hadde meld bekymring til barnevernet. Anonymkode: 02bae...eaa Dette! Koble inn alle etater, inkludert barnevernet. Dette burde læreren har gjort allerde! (det kan ha skjedd, men læreren har taushetsplikt osv) Anonymkode: 89890...737
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå