Gå til innhold

skole beskytter barn som mobber mot mobberens far

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det på´n igjen med skole og jeg er fortvilet over en mobbesak som involverer min sønn og et annet barn.

En lærer har nå sagt at de ofte ikke tør å si ifra til far til mobberen, når noe skjer, fordi han er så "streng" med barnet som mobber, og med det så tenker jeg de mener autorativ. Fyren er så skummel at jeg ikke tør å la mitt barn besøke dem mer. (barna er av og på som venner, som nevnt) Men hvordan i alle dager skal det gå, når de beskytter barnet som mobber mot sin egen far og lar dette gå utover mitt barn? 

Anonymkode: e7dd5...ea9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg har ikke ord. Men stakkars barn, kan ikke ha det lett. Og stakkars ditt barn, som ikke skal måtte oppleve mobbing! Jeg ville trodd at skolen hadde sendt bekymringsmelding dersom de trodde en forelder var så streng at de ikke kan fortelle om ting som skjer på skolen? Og i tillegg sier det til deg? Dette var jo spesielt …

Anonymkode: 2dc82...b22

• Liker 3
Skrevet

Dette høres veldig spesielt ut og et soleklart brudd på taushetsplikten...

Anonymkode: 7c3a4...012

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg har ikke ord. Men stakkars barn, kan ikke ha det lett. Og stakkars ditt barn, som ikke skal måtte oppleve mobbing! Jeg ville trodd at skolen hadde sendt bekymringsmelding dersom de trodde en forelder var så streng at de ikke kan fortelle om ting som skjer på skolen? Og i tillegg sier det til deg? Dette var jo spesielt …

Anonymkode: 2dc82...b22

Ja. læreren som sier det her snakker på inn og utpust, typ spontan og impulsiv så.

Anonymkode: e7dd5...ea9

Skrevet

Det er et alvorlig brudd på taushetsplikt, og pliktbrudd overfor din sønn. 

Hvis far er så streng at læreren ikke tør å utsette barnet for fars visshet, er kanskje forhold i hjemmet også en årsak til elevens atferd mot medelever.

Læreren har vist sin tafatte, du må gå opp i systemet, f.eks rektor. Får du ikke hjelp, Statsforvalter. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

paragraf 9a. Bare å be o et mæte, så må dere få skriftlige tiltak. 

Anonymkode: 85588...8f7

• Nyttig 1
Skrevet

Da tar du dette videre. Din sønn skal ikke mobbes uansett årsak til det. Det er ikke hans problem at denne faren er creepy. Og er det mistanke om vold eller noe i mobberens hjem, skal dette taes videre med rette instanser og ikke ut på din sønn.

Anonymkode: 3fa31...572

Skrevet

Rett videre eller bytte skole. 

Anonymkode: 6fb7a...fcd

Skrevet

1. Be barnet ditt finne seg andre venner.

2. Kontakt ledelsen. Kanskje de tør å ringe hjem. 

Anonymkode: 45ada...229

Skrevet

hvorfor har du ikke kontaktet statsforvalteren for lenge siden??  

Anonymkode: b08da...962

Skrevet

Du sier ifra en siste gang. Hvis de ikke iverksetter tiltak rettet mot mobberen innen kort tid.

Så polti anmelder du læreren og rektor.

ta skjult video/lyd opptak når du konfronterer skolen og legg det frem til Poltiet.

hvis du har penger kontakt advokat og be om hjelp.

Skrevet

Gi han verktøy til å kjenne igjen og unngå mobbing. Han kommer til å møte ufyselige mennesker oppigjennom hele livet, så like greit å starte nå. Det fins mobbing på skole,arbeidsplass,gamlehjem

Anonymkode: 1e18d...a62

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde ringt i morgen og krevd et møte med rektor i morgen, senest dagen etter. Hadde tatt opp alt som er sagt og alt som ikke er gjort, gitt skolen en dag på å komme med skriftlige og konkrete tiltak og ev. ressurser om det kreves for å få slutt på mobbingen - og bedt om møtereferat.

Jeg hadde uansett klaget dette inn både til skolesjefen i kommunen og Statsforvalteren, og jeg hadde meld bekymring til barnevernet.

Anonymkode: 02bae...eaa

Skrevet

Det er bare en løsning paragraf 9A !

Anonymkode: 667e2...978

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg hadde ringt i morgen og krevd et møte med rektor i morgen, senest dagen etter. Hadde tatt opp alt som er sagt og alt som ikke er gjort, gitt skolen en dag på å komme med skriftlige og konkrete tiltak og ev. ressurser om det kreves for å få slutt på mobbingen - og bedt om møtereferat.

Jeg hadde uansett klaget dette inn både til skolesjefen i kommunen og Statsforvalteren, og jeg hadde meld bekymring til barnevernet.

Anonymkode: 02bae...eaa

Dette! Koble inn alle etater, inkludert barnevernet. Dette burde læreren har gjort allerde! (det kan ha skjedd, men læreren har taushetsplikt osv)

Anonymkode: 89890...737

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...