AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #1 Skrevet 21. august 2023 Hei, Jeg har til nå vært ganske heldig i svangerskapet - vært veldig trøtt og ellers noen uker med litt småkvalme i første trimester. Er i uke 16 nå og har de siste dagene følt meg helt forferdelig. Kvalm, uvel, fryktelig trøtt og ingen energi til å gjøre noe som helst. Hadde en veldig hektisk uke på jobb forrige uke og har det også denne uken, og lurer på om det kan ha en sammenheng. Hvordan har formen din vært i andre trimester? Så for meg at det skulle bli en dans på roser … Anonymkode: 10548...542
Fame Skrevet 21. august 2023 #2 Skrevet 21. august 2023 Kvalm og jævlig i første trimester, dans på roser (bortsett fra bekkenløsning og sure oppstøt) i andre trimester
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #3 Skrevet 21. august 2023 Jeg var skikkelig kvalm og uvel i uke 7-10, men mellom uke 14-17 (uke 17 nå) så har jeg hatt litt mer plutselig kvalme/ oppkast hvis jeg ikke spiser ofte nok, eller hvis jeg spiser for mye. Anonymkode: 948b6...6ea
Gjest Chicchi Skrevet 21. august 2023 #4 Skrevet 21. august 2023 Jeg er fremdeles bare i første semester, men kan unngå kvalme hvis jeg passer på å hvile og ikke utsette meg for mye stress. Dessverre har jeg en toåring som krever sitt, og de dagene det blir litt for mye aktivitet, er kvalmen uutholdelig. Så jeg tror så absolutt at det kan ha en sammenheng. Hvis du har mulighet, bør du prøve å tilpasse arbeidsmengden og aktiviteter utenfor jobben til dagsformen og gi deg selv litt pusterom
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #5 Skrevet 21. august 2023 Min erfaring er at stress og manglende mulighet til hvile påvirker formen, ja. Anonymkode: b0b9e...3f2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #6 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg var skikkelig kvalm og uvel i uke 7-10, men mellom uke 14-17 (uke 17 nå) så har jeg hatt litt mer plutselig kvalme/ oppkast hvis jeg ikke spiser ofte nok, eller hvis jeg spiser for mye. Anonymkode: 948b6...6ea Høres ut som meg. Hadde ca to uker før kvalmen kom tilbake 😕 Anonymkode: 5bad8...28b
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #7 Skrevet 22. august 2023 Jeg er i uke 36 nå. Første 14 ukene var jeg horribelt kvalm, heldigvis ga det verste seg. Men har merket gjennom hele svangerskapet at dersom jeg gjør mye og blir sliten, kommer kvalmen kjapt tilbake. Det eneste som hjelper da er hvile, hvile og hvile. Lykke til med resten av svangerskapet! Anonymkode: e7c5e...637
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #8 Skrevet 22. august 2023 Tusen takk for svar! Er nok stress og for lite hvile som gjør det. Har itillegg blitt sørpe forkjøla så spørs om ikke kroppen prøver å gi et lite hint! Anonymkode: 10548...542
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #9 Skrevet 22. august 2023 Er i uke 36 selv og kvalmen er back on Track 😂... Og blodtrykket er ganske lavt så hurea meg rundt. Men må leve med det. Få uker igjen og liten pris å betale uansett 🤩💪💪💪! Anonymkode: 369e9...e51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå