bonsaijenta Skrevet 4. mars #501 Del Skrevet 4. mars Maele skrev (8 timer siden): Hvor står det hva de heter? Finner ingen steder at de er identifisert offentlig, og lurer veldig Bare google «Noresund mannen navn» så får du navn og bilde på alle 4. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kärcher Skrevet 4. mars #502 Del Skrevet 4. mars Hvor står det at samboeren har blitt døv i øret pga vold? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonsaijenta Skrevet 4. mars #503 Del Skrevet 4. mars malifika skrev (På 1.3.2025 den 1.55): Etter som jeg har skjønt av podcasten så kjente ikke noresundmannen og drapsmannen ( hvorfor bruker vi ikke deres ekte navn? De er jo identifisert offentlig) hverandre fra før. De hadde en felles bekjent i et kriminelt miljø. Denne personen koblet disse to sammen,siden Noresundmannen trengte noen til å få utført en "jobb" og drapsmannen trengte penger, da han hadde narkogjeld til dette kriminelle miljøet. "Vinn, vinn" for alle parter (bortsett fra Jonas da selvfølgelig) den narkomane drapsmannen får betalt sin gjeld, den kriminelle narkoselgeren får sine penger, og Noresund mannen får ryddet Jonas av veien, samtidig som han påstår at han "bare" har bestilt store skader på Jonas og ikke noe drap... Jeg blir kvalm av hele greia. At så mange psykoer går fritt rundt i samfunnet, finner hverandre og systematisk legger slike grufulle planer, som de gjennomfører. Det er helt hinsides og rystende. Og hun gærne kjæresten til noresundmannen som sitter å forsvarer han på Facebook, det viser bare hva slags resurser som bor i henne! Jeg håper så inderlig at barnevernet tar den ungen så den slipper å vokse opp blandt det bygdepakket! Og jeg håper den gjengen som er i retten nå får forvaringsdom alle som en. Dessverre så blir det i et land som Norge bare utopi å tro på ekte rettferdighet! Jeg måtte faktisk sjekke profilen hans og lese kommentarene. Ser han virkelig på seg selv som offer i denne saken?😮 Stakkars fyr som blir hengt ut av gjengen fra Avhørt. Jeg skjønner at dama forsvarer han. Hun tør vel ikke noe annet. For meg virker det utrolig at han ville Jonas vondt. Han hadde dama og en baby. Han burde brukt tiden og pengene på de istedenfor. Da er man ikke riktig skrudd. Vi har alle vært i den situasjonen han selv var i, men det holdt liksom å sende stygge blikk retning bilde av eksen og så lever man videre. Noresundmannen er next level crazy. Også involverer han tre andre med på dette. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bosve Skrevet 5. mars #504 Del Skrevet 5. mars (endret) Livet kan være tilfeldig ja. Du innleder forhold til en dame, men du vet ikke at denne dama har vært sammen med en psykopat som er sykelig sjalu. Ikke bare skulle han gjøre personen arbeidsinvalid men terrorisere/tortuere han over langt tid. Og personen som skulle utføre det dreper han for "småpenger". Som sagt mener jeg begge burde fått forvaring, disse folka er en trussel mot samfunnet når du gjør den slags mot folk som egentlig ikke har gjort deg noen ting, helt uten grunn og du gjør det i tilregnelig tilstand, ingenting som tyder på noe annet. Skulle jo nesten tro at Jonas hadde både voldtatt og torturert denne dama. Det eneste som gir mening er forvaring på begge to. Noresund mannen hadde jo i tillegg slått en dame tidligere så hardt at hun måtte gjennom operasjon og det gjør ikke saken bedre, dette blir jo nevnt i podcasten. Endret 5. mars av bosve 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 5. mars #505 Del Skrevet 5. mars bosve skrev (46 minutter siden): Livet kan være tilfeldig ja. Du innleder forhold til en dame, men du vet ikke at denne dama har vært sammen med en psykopat som er sykelig sjalu. Ikke bare skulle han gjøre personen arbeidsinvalid men terrorisere/tortuere han over langt tid. Og personen som skulle utføre det dreper han for "småpenger". Som sagt mener jeg begge burde fått forvaring, disse folka er en trussel mot samfunnet når du gjør den slags mot folk som egentlig ikke har gjort deg noen ting, helt uten grunn og du gjør det i tilregnelig tilstand, ingenting som tyder på noe annet. Skulle jo nesten tro at Jonas hadde både voldtatt og torturert denne dama. Det eneste som gir mening er forvaring på begge to. Noresund mannen hadde jo i tillegg slått en dame tidligere så hardt at hun måtte gjennom operasjon og det gjør ikke saken bedre, dette blir jo nevnt i podcasten. Ja, det håper jeg også på. Noresundmannen er klin psykopat, drapsmannen likseså! Drapsmannen har mye dritt på seg fra tidligere, blandt annet viftet med pistol i ansiktet på tilfeldige tenåringer da han var rusa. Og han Noresundmannen krevde jo også at hans nåværende dame måtte ta løgndetektortest da de ble sammen igjen etter et brudd. Han krevde å få vite eksakt hvor mange ganger hun hadde ligget med Jonas da det var slutt mellom dem. Dette er så vannvittig! Jeg er oppriktig bekymret for de som har avhørt podcasten. Disse gutta er IKKE fornøyd med det som kommer frem der, og jeg er virkelig redd for at avhørt teamet er i reell fare når/dersom disse jævlene slipper ut. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plomman Skrevet 6. mars #506 Del Skrevet 6. mars https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/medtiltalt-om-hovedmannen-manipulerende-narsissist/17517720/ Denne beskrivelsen passer nok rimelig godt til hovedmannen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 25. mars #507 Del Skrevet 25. mars Hvis bestilleren får diagnose som narcisist og psykopat, betyr det at han ikke er strafferettslig tilregnelig og følgelig ikke skal straffes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 25. mars #508 Del Skrevet 25. mars I Grosny skrev (1 minutt siden): Hvis bestilleren får diagnose som narcisist og psykopat, betyr det at han ikke er strafferettslig tilregnelig og følgelig ikke skal straffes? Da kan det vel hende det heller ender med tvungent psykisk helsevern, som også er en form for straff. Men man er ikke automatisk ikke strafferettslig tilregnelig bare ut ifra en slik diagnose, jeg tror det går mer på psykoselidelser og schizofreni, tilstander der man har mistet kontakt med virkeligheten. Psykopater vet hva de gjør, de bare driter i at der er galt. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadaomatte Skrevet 27. mars #509 Del Skrevet 27. mars I Grosny skrev (På 25.3.2025 den 16.19): Hvis bestilleren får diagnose som narcisist og psykopat, betyr det at han ikke er strafferettslig tilregnelig og følgelig ikke skal straffes? I Grosny skrev (På 25.3.2025 den 16.19): Hvis bestilleren får diagnose som narcisist og psykopat, betyr det at han ikke er strafferettslig tilregnelig og følgelig ikke skal straffes? Det er ikke en diagnose, det er en personlighetsforstyrrelse. Man får ikke lavere straff, de vet hva de har gjort, de bryr seg bare ikke. De er hevet over alle. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plomman Skrevet 27. mars #510 Del Skrevet 27. mars Håper dommerne er enig i denne straffen. https://www.ringblad.no/ber-om-forvaring-for-hovedmannen-34-en-kynisk-og-hensynslos-jakt/s/5-45-2026673 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alin Skrevet 27. mars #511 Del Skrevet 27. mars Det er en grusom sak. Stakkars Jonas og familien hans! Og så må jeg bare si at det å “forsvare” seg med at han bare skulle bankes opp så han havnet i rullestol er noe av det sykeste jeg har hørt. Jeg håper det er mange som lar ham forstå at du er like gal og ond som en morder, hvis du planlegger å gjøre noen ufør. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 28. mars #512 Del Skrevet 28. mars Alin skrev (23 timer siden): Det er en grusom sak. Stakkars Jonas og familien hans! Og så må jeg bare si at det å “forsvare” seg med at han bare skulle bankes opp så han havnet i rullestol er noe av det sykeste jeg har hørt. Jeg håper det er mange som lar ham forstå at du er like gal og ond som en morder, hvis du planlegger å gjøre noen ufør. Enig , som at det skulle være formildende å si at han skulle bare bankes opp så han havnet i rullestol. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Indiavolata Skrevet 2. april #513 Del Skrevet 2. april Nevian skrev (På 27.2.2025 den 13.50): Jeg skjønner fortsatt ikke greia med motivet. Jonas hadde en kort greie med hun som på det tidspunktet ikke engang hadde funnet sammen med Noresund-mannen enda. Hva har du da å bli sjalu på? Han så visst for seg at spermen til Jonas levde i henne.. du må ha et visst ego for å la deg fornærme av det flere år etterpå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blondine Skrevet 2. april #514 Del Skrevet 2. april Noresund mannen er farlig. Han ble sjalu på noe som skjedde når dama var singel. Bor i nærheten og det er er utrolig hvor mye rart han og samboer poster på sosiale medier. Håper virkelig han får en lang straff. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Who is she Skrevet i går, 06:04 #515 Del Skrevet i går, 06:04 I Grosny skrev (På 25.3.2025 den 16.19): Hvis bestilleren får diagnose som narcisist og psykopat, betyr det at han ikke er strafferettslig tilregnelig og følgelig ikke skal straffes? De fleste som sitter i norske fengsler har personlighetsforstyrrelse med overhyppighet av dyssosisl, psykopat og narsissisme. Det gir ingen strafferabatt, disse personlighetsforstyrrelsenes hovedtrekk er mangel på empati. Det er psykose i gjerningsøyeblikket som kan gi seg utslag i utilregnelighet, men personlighetsforstyrrelser gir ikke psykoser. Schizofreni er en diagnose hvor man ofte har stemmer i hodet og derav gir psykoser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet i går, 06:08 #516 Del Skrevet i går, 06:08 Kärcher skrev (På 4.3.2025 den 21.51): Hvor står det at samboeren har blitt døv i øret pga vold? En tidligere samboer som ble mishandlet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cartman Skrevet 36 minutter siden #517 Del Skrevet 36 minutter siden I Grosny skrev (På 25.3.2025 den 16.19): Hvis bestilleren får diagnose som narcisist og psykopat, betyr det at han ikke er strafferettslig tilregnelig og følgelig ikke skal straffes? Det er motsatt. Han er tilregnelig. Han blir straffet hardere, da psykopati ikke kan kureres. Samfunnet må beskyttes mot slike personer, så da kan man ende opp med en forvaringsdom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToIen Skrevet 14 minutter siden #518 Del Skrevet 14 minutter siden Hei. Min x ble vurdert av sakkyndig - laveste score på empati, samt psykopatiske trekk, mangel av forståelse av bruk av vold, og det å kunne vise anger for alvorlige lovbrudd. (Var sammen i 6 år, vold i nære relasjoner, voldtekt, frihetsberøvelse mm.). Det som var avgjørende for forvaringsdom, var nettopp denne vurderingen fra sakkyndige. Så, det er en god vurdering nå i Jonas-saken, og jeg håper virkelig flere av disse får forvaring. Grusom sak. Godt det er en sakkyndig vurdering, disse må skjermes fra samfunnet. Livsfarlig. Min x ( død nå) hang seg også veldig oppi x’er, hvem jeg pratet med, hvem så på meg osv. han endte opp med å skambanke en stakkars fyr jeg hadde sagt hei til, eller om vi pratet noen ord sammen i forhold til en kø på matbutikk. Denne mannen ble funnet skambanket på ett toalett på ett utested, saken endte opp med ukjent gjerningsmann. Så disse folkene eeeeer gal. Kjenner igjen så mye av det som blir sagt om hovedmannen at det gir meg gåsehud av å høre podcastene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå