NiceOrNothing Skrevet 2. september 2023 #181 Del Skrevet 2. september 2023 Helene1982 skrev (2 minutter siden): Det som jeg synes er rart, er at noen trakaserer en person over tid før de eventuelt dreper ham. Det er så lite gjennomtenkt. Samtidig som at jeg tror at det er det som har skjedd. Jeg tror politiet har løst saken. Når det gjelder Jonas, tror jeg han lyver mer enn han snakker sant. Jeg tror ikke på at han spøkte til en kompis om å sette fyr på en bil, og at kompisen umiddelbart la ut penger for en forbrytelse i løpet en natten. Det gir ikke mening. Jeg tror Jonas surret seg inn i trøbbel, tystet på noen, og fikk fiender. Jeg ser at mitt argument om at man ikke kan være så dum at man dreper noen etter å ha trakasert dem over tid, men jeg tror de er så dumme evt rusa. Jeg tror noen av de som hatet Jonas for å tyste, kommer til å tyste for å redde seg selv. Tenker også at de er borti rus . Akkurat den «spøken « om påtenning er det vanskelig å tro på . Har man så «dumme « bekjente , da VET man det på forhånd . Å spøker ikke om sånt . Å de to som var varetektsfengslet for to av brannene , var jo tidligere ansatte / bekjente begge to. Sakene ble jo henlagt . Men det lukter jo svidd / forsikringssvindel her . Å hvilket motiv skulle disse «gutta « ha for å sette fyr på ? 20.000 . Å hvor mye fikk Jonas utav det, fler millioner i forsikringsoppgjør . Tror de siste påtenningene , nr 3 og forsøk på motorsykkel var RENE hevnaksjoner . For at Jonas skulle få problemer m politi / forsikring . Å at han da dro offerkortet etter å ha fått flere mill i forsikringsoppgjør , mens de to satt tilbake med kjeltringstempel, har fått de til å se rødt . Pluss at de garantert har en gjeng minst like tvilsomme venner , som ville hjelpe dem med hevn . Men att det gikk som langt som drap, er helt ubegripelig . Her snakker vi om noen som ikke har mer å tape . De som har utført drapet . 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 2. september 2023 #182 Del Skrevet 2. september 2023 NiceOrNothing skrev (14 minutter siden): Tenker også at de er borti rus . Akkurat den «spøken « om påtenning er det vanskelig å tro på . Har man så «dumme « bekjente , da VET man det på forhånd . Å spøker ikke om sånt . Å de to som var varetektsfengslet for to av brannene , var jo tidligere ansatte / bekjente begge to. Sakene ble jo henlagt . Men det lukter jo svidd / forsikringssvindel her . Å hvilket motiv skulle disse «gutta « ha for å sette fyr på ? 20.000 . Å hvor mye fikk Jonas utav det, fler millioner i forsikringsoppgjør . Tror de siste påtenningene , nr 3 og forsøk på motorsykkel var RENE hevnaksjoner . For at Jonas skulle få problemer m politi / forsikring . Å at han da dro offerkortet etter å ha fått flere mill i forsikringsoppgjør , mens de to satt tilbake med kjeltringstempel, har fått de til å se rødt . Pluss at de garantert har en gjeng minst like tvilsomme venner , som ville hjelpe dem med hevn . Men att det gikk som langt som drap, er helt ubegripelig . Her snakker vi om noen som ikke har mer å tape . De som har utført drapet . Jeg tror som sagt politiet har løst det for lengst. Men jeg lurer på når Jonas sendte pin eller kart til kompisen (som de glemte å pipe ut navnet til i podcasten) Var det etter at han var skadet, og han valgte å ikke kontakte politiet fordi han ikke stolte på dem, eller var det før han dro. Jeg tror at dette handler om at dette kunne vært forhindret. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 2. september 2023 #183 Del Skrevet 2. september 2023 (endret) Helene1982 skrev (21 minutter siden): Jeg tror som sagt politiet har løst det for lengst. Men jeg lurer på når Jonas sendte pin eller kart til kompisen (som de glemte å pipe ut navnet til i podcasten) Var det etter at han var skadet, og han valgte å ikke kontakte politiet fordi han ikke stolte på dem, eller var det før han dro. Jeg tror at dette handler om at dette kunne vært forhindret. Er ikke det også rart , å sende sin pin til folk ? Eller er det vanlig ? Mulig han begynte å ane ugler i mosen på den øde skogsveien , å ville si hvor han var . Grusomt feigt og ondskapsfullt gjort av drapsmenn å lokke han i en felle . Lurer på om han kunne sitte på mer info , de var redd han skulle lekke , evnt at det var et rent hevndrap . Har også tenkt tanken om drapsmenn kunne sendt pin fra hans mobil etter han var død . Endret 2. september 2023 av NiceOrNothing 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 2. september 2023 #184 Del Skrevet 2. september 2023 Nå er det opprettet en spleis. Står ingenting om hva pengene skal gå til. Det er vanlig at svindlere oppretter spleis på "vegne" av slikt. Håper alle kan rapportere den som skeptisk. https://www.spleis.no/project/332689 Jonas Minnefond #Lastebiljonas Alle pengen som samles inn går til Jonas Familie. Torsdag 17 August ble jonas Aarseth Henriksen brått revet ifra Familie, venner og bekjente. Jonas var en herlig person som hadde stort hjerte og omsorg for alle rundt seg. vil med spleisen gjøre det lettere for familie i tiden fremover i en stor tragedie og sorg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tøttaa Skrevet 2. september 2023 #185 Del Skrevet 2. september 2023 MalloryK skrev (18 minutter siden): Nå er det opprettet en spleis. Står ingenting om hva pengene skal gå til. Det er vanlig at svindlere oppretter spleis på "vegne" av slikt. Håper alle kan rapportere den som skeptisk. https://www.spleis.no/project/332689 Jonas Minnefond #Lastebiljonas Alle pengen som samles inn går til Jonas Familie. Torsdag 17 August ble jonas Aarseth Henriksen brått revet ifra Familie, venner og bekjente. Jonas var en herlig person som hadde stort hjerte og omsorg for alle rundt seg. vil med spleisen gjøre det lettere for familie i tiden fremover i en stor tragedie og sorg. Hvorfor skal vi rapportere? Moren til Jonas står jo som mottaker av pengene. La de nå ha denne spleisen, tenker vi i det minste kan la familien være i fred. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 2. september 2023 #186 Del Skrevet 2. september 2023 Helene1982 skrev (4 timer siden): Det som jeg synes er rart, er at noen trakaserer en person over tid før de eventuelt dreper ham. Det er så lite gjennomtenkt. Samtidig som at jeg tror at det er det som har skjedd. Jeg tror politiet har løst saken. Når det gjelder Jonas, tror jeg han lyver mer enn han snakker sant. Jeg tror ikke på at han spøkte til en kompis om å sette fyr på en bil, og at kompisen umiddelbart la ut penger for en forbrytelse i løpet en natten. Det gir ikke mening. Jeg tror Jonas surret seg inn i trøbbel, tystet på noen, og fikk fiender. Jeg ser at mitt argument om at man ikke kan være så dum at man dreper noen etter å ha trakasert dem over tid, men jeg tror de er så dumme evt rusa. Jeg tror noen av de som hatet Jonas for å tyste, kommer til å tyste for å redde seg selv. Politet bør jobbe for å finne ut hvem av de som kan være tilknyttet miljøet rundt lastebilbrannen som IKKE hadde vitner i perioden Jonas ble drept. VXL100 skrev (4 timer siden): Dette er bare noen underutviklede tapere, og plagingen tyder på det. Tipper man bare venter på bevis mot en av de som ble varetektsfengslet i første omgang for lastebilbrann. Politiet bruker alle triksene i boken nå mot disse personene, og venter nok bare på bevis. Hva med den personen som var sett gående på området på natta? Som Jonas fortalte om i podcasten? Og den personen som ønsket at Jonas skulle bli voldtatt i fengsel, som han fortalte om i podcasten? Noen som har adressen til stedet han ble funnet? Slik at man kan se området på Google Maps eller andre interaktive kart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 2. september 2023 #187 Del Skrevet 2. september 2023 Samfunnsdebatt skrev (3 minutter siden): Politet bør jobbe for å finne ut hvem av de som kan være tilknyttet miljøet rundt lastebilbrannen som IKKE hadde vitner i perioden Jonas ble drept. Det er mulig jeg har for lave forventninger til disse folka, men jeg tror noen har tilknytning til hytteområdet og/eller finnes på et kamera mandagen da låsen ble klippet. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trikker Skrevet 2. september 2023 #188 Del Skrevet 2. september 2023 Samfunnsdebatt skrev (1 minutt siden): Hva med den personen som var sett gående på området på natta? Som Jonas fortalte om i podcasten? Og den personen som ønsket at Jonas skulle bli voldtatt i fengsel, som han fortalte om i podcasten? Hvis du tenker tønsberg, så er den gata, forsåvidt hele området mye plaget av sykkel og løsøre tyverier. Første tenkte på når så videoen. Så ut som en som gikk å kikket etter ulåste boder, det er dagligdags som de fleste sentrumsnære steder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 2. september 2023 #189 Del Skrevet 2. september 2023 Trikker skrev (Akkurat nå): Hvis du tenker tønsberg, så er den gata, forsåvidt hele området mye plaget av sykkel og løsøre tyverier. Første tenkte på når så videoen. Så ut som en som gikk å kikket etter ulåste boder, det er dagligdags som de fleste sentrumsnære steder Det var en person de hadde snakket med. Som sa at han var å gikk på området på natta etter å vært på fest for å se etter bensintyver. Noe som Jonas ikke trodde var sannsynlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 2. september 2023 #190 Del Skrevet 2. september 2023 MalloryK skrev (37 minutter siden): Nå er det opprettet en spleis. Står ingenting om hva pengene skal gå til. Det er vanlig at svindlere oppretter spleis på "vegne" av slikt. Håper alle kan rapportere den som skeptisk. https://www.spleis.no/project/332689 Jonas Minnefond #Lastebiljonas Alle pengen som samles inn går til Jonas Familie. Torsdag 17 August ble jonas Aarseth Henriksen brått revet ifra Familie, venner og bekjente. Jonas var en herlig person som hadde stort hjerte og omsorg for alle rundt seg. vil med spleisen gjøre det lettere for familie i tiden fremover i en stor tragedie og sorg. Virker som det er vanligere å vanligere å opprette spleis til etterlatte . Litt rart med tanke på at foreldrene hans sikkert er voksne veletablerte mennesker . Hadde vært noe annet hvis de ikke eide nåla i veggen eller han etterlot seg et barn . Men for all del , kan være like så greit å gi litt i en spleis enn å bruke penger på blomster. ( som de sikkert får MER enn nok av) . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trikker Skrevet 2. september 2023 #191 Del Skrevet 2. september 2023 Samfunnsdebatt skrev (Akkurat nå): Det var en person de hadde snakket med. Som sa at han var å gikk på området på natta etter å vært på fest for å se etter bensintyver. Noe som Jonas ikke trodde var sannsynlig. Ok, trodde tenkte på overvåkningsvideoene rundt leiligheten som han la ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trikker Skrevet 2. september 2023 #192 Del Skrevet 2. september 2023 Samfunnsdebatt skrev (8 minutter siden): Noen som har adressen til stedet han ble funnet? Slik at man kan se området på Google Maps eller andre interaktive kart? Veernveien 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 2. september 2023 #193 Del Skrevet 2. september 2023 NiceOrNothing skrev (2 minutter siden): Virker som det er vanligere å vanligere å opprette spleis til etterlatte . Litt rart med tanke på at foreldrene hans sikkert er voksne veletablerte mennesker . Hadde vært noe annet hvis de ikke eide nåla i veggen eller han etterlot seg et barn . Men for all del , kan være like så greit å gi litt i en spleis enn å bruke penger på blomster. ( som de sikkert får MER enn nok av) . Jeg har arrangert begravelser, og det er overraskende dyrt. Med alt koster det mellom 60 000 og 100 000. Jeg tror ikke det er det dette handler om ,men en ungutt fra Nordnorge som vil gjøre noe for familien. Jeg tror ikke de har bedt om eller trenger hjelp, men jeg velger å tro at han som har startet spleisen har gode intensjoner. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 2. september 2023 #194 Del Skrevet 2. september 2023 (endret) Trikker skrev (12 minutter siden): Veernveien 5 Takk.https://maps.app.goo.gl/G5XDaGq6oywBsyZbA?g_st=ic Har politet bedt om tips fra publikum om observasjon av turfolk i marka rundt her? En «jeger» eller to kan jo ha sneket seg igjennom skogen til dette planlagte drapet. Endret 2. september 2023 av Samfunnsdebatt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trikker Skrevet 2. september 2023 #195 Del Skrevet 2. september 2023 Samfunnsdebatt skrev (12 minutter siden): Takk.https://maps.app.goo.gl/G5XDaGq6oywBsyZbA?g_st=ic Har politet bedt om tips fra publikum om observasjon av turfolk i marka rundt her? En «jeger» eller to kan jo ha sneket seg igjennom skogen til dette planlagte drapet. Det jeg har fått med meg fra avisene så er det dashbord kameraer fra biler på hovedveiene rundt de er ut etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 2. september 2023 #196 Del Skrevet 2. september 2023 Mulig jeg er litt gammeldags på enkelte områder, men SPLEIS som bare går til familiemedlemmer, eller Podcast som blir hauset opp fordi intervjuobjektet nettopp ble drept - føles virkelig litt upassende. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 2. september 2023 #197 Del Skrevet 2. september 2023 Trikker skrev (11 minutter siden): Det jeg har fått med meg fra avisene så er det dashbord kameraer fra biler på hovedveiene rundt de er ut etter. Lurer på hvorfor de ikke spør om annet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Anthropy Skrevet 2. september 2023 #198 Del Skrevet 2. september 2023 Samfunnsdebatt skrev (17 minutter siden): Lurer på hvorfor de ikke spør om annet Dette dreier seg nok nå om å sikre seg nok beviser knyttet til flere personer, blant annet razziaen hos brødrene. Hva slags rolle Jonas har hatt eller ikke hatt vil nok vise seg. Drapet hans må garantert ses i en større sammenheng knyttet opp mot kriminelle nettverk på den ene eller andte måten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trikker Skrevet 2. september 2023 #199 Del Skrevet 2. september 2023 Samfunnsdebatt skrev (15 minutter siden): Lurer på hvorfor de ikke spør om annet De virker ikke desperate etter tips nei, de på avhørt podcasten hadde heller ikke blitt avhørt. Men politiet ville ha mest mulig ro. Ressurser er sjelden et problem i slike saker, så kan være de er i hælene på noen eller ikke ønsker usikre vitneobservasjoner som lager støy , i en kompleks sak 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruR Skrevet 2. september 2023 #200 Del Skrevet 2. september 2023 (endret) Trikker skrev (17 minutter siden): De virker ikke desperate etter tips nei, de på avhørt podcasten hadde heller ikke blitt avhørt. Men politiet ville ha mest mulig ro. Ressurser er sjelden et problem i slike saker, så kan være de er i hælene på noen eller ikke ønsker usikre vitneobservasjoner som lager støy , i en kompleks sak Enten så har de noe de ikke vil si eller så er det dårlig politiarbeid at podcasten selv måtte kontakte politiet og ikke motsatt og at politiet enda ikke har avhørt dem om hva de vet… Endret 2. september 2023 av FruR 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå