Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Andrine& skrev (3 timer siden):

Hvor mange drap har vi i Norge pr år? De færreste får mye omtale i media, det kan gjøre at endel tror at denne saken er spesiell. 

Det som gjør akkurat denne saken spesiell etter min mening, er at offeret i lengre tid har blitt utsatt for trusler, hærverk + mer. På slutten hadde han ikke fast bostedsadresse pga dette, og han dukket opp i podcast i håp om at noen kunne hjelpe han.

Det er egentlig en tragedie at politiet ikke kunne hjelpe han før han ble funnet skutt og drept i bilen sin.

• Liker 19
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Callisto83 skrev (18 minutter siden):

Det som gjør akkurat denne saken spesiell etter min mening, er at offeret i lengre tid har blitt utsatt for trusler, hærverk + mer. På slutten hadde han ikke fast bostedsadresse pga dette, og han dukket opp i podcast i håp om at noen kunne hjelpe han.

Det er egentlig en tragedie at politiet ikke kunne hjelpe han før han ble funnet skutt og drept i bilen sin.

Vi leser ofte at den skyldige hadde flere anmeldelser på seg fra før for feks vold, svindel, rus mm før de begår drap. Altså at de utagerer i mange år mot en eller flere før det går så langt at de tar livet av noen. Offer for slikt lever jo noen ganger på skjult adresse, på krisesenter el fordi de blir trakasert, truet og forfulgt. 

Politiet hjelper ikke, det vet  folk som har forsøkt å komme unna slike farlige situasjoner. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Andrine& skrev (17 minutter siden):

Vi leser ofte at den skyldige hadde flere anmeldelser på seg fra før for feks vold, svindel, rus mm før de begår drap. Altså at de utagerer i mange år mot en eller flere før det går så langt at de tar livet av noen. Offer for slikt lever jo noen ganger på skjult adresse, på krisesenter el fordi de blir trakasert, truet og forfulgt. 

Politiet hjelper ikke, det vet  folk som har forsøkt å komme unna slike farlige situasjoner. 

Det er vel nettopp derfor denne saken engasjerer så veldig, kontra andre drap, for foreløpig har vi ikke anelse hvem som er den skyldige.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest StinkySocks
Skrevet

I podkasten «Avhørt» som ble spilt inn seks dager før han ble funnet drept, skal Jonas fortalt om en betongbil som skulle selges. Men kvelden før hadde han og en kamerat fleipet om at det beste hadde vært om hele bilen brant opp. «Hvor mye får jeg for det, da?», skal kompisen ha spurt, ifølge Jonas som sa at han skulle få «20 000 kroner» og kameraten skal ha sagt at han kan fikse dette for ham.

Virker som en temmelig usannsynlig historie altså. Temmelig merkelig spøk. I tillegg eskalerer den samtalen, og de begynner å forhandle om pris for å brenne opp bilen. Men Jonas spøker altså, samtidig som kameraten hans var seriøs? Det virker jo bare utrolig lite sannsynlig. Finnes det noen beviser for at bilen faktisk kom til å bli solgt dagen etter? Kanskje Jonas egentlig slet med å selge bilen, og han derfor planla å ødelegge bilen for å heller få tak i forsikring?

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Skrevet

Jeg leser nyheter hver dag, men det er helt stille om denne saken. Regner med at det skjer masse bak kulissene da, men noe oppdateringer hadde vært greit liksom

• Liker 7
Skrevet
MalloryK skrev (1 time siden):

Jeg leser nyheter hver dag, men det er helt stille om denne saken. Regner med at det skjer masse bak kulissene da, men noe oppdateringer hadde vært greit liksom

Ringblad publiserte en i dag. 
Er glad for å slippe og lese om det hver dag! Nok av konspirasjoner på nettet man får med seg om det.

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, kommentar til moderering og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Skrevet

Ny podcast med avhørt ute nå 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

I podcasten sier de at Jonas sin lommebok er funnet på hytta på plattingen der . Dette sammen med at politiet har fjernet planker med spor etter skudd . Altså gjerningsmannen har først antagelig bommet eller skutt for å skremme . Gjør at jeg nå lener meg mot teorien Jonas ble skutt bed hytta og døde da han prøvde å komme seg vekk i bilen.

På avhørt podcasten  snakker  de og om en sort SUV . Den kan stått parkert på en vei 2 km unna og gjerningsmannen kan ha kommet seg til denne bilen ved å gå 2km gjennom skogen . 

• Liker 7
Gjest StinkySocks
Skrevet
FruR skrev (1 time siden):

Ny podcast med avhørt ute nå 

Handler flere episoder om Jonas Henriksen da? 

Eller tar podcasten for seg andre saker også? 

Skrevet
StinkySocks skrev (5 minutter siden):

Sammendrag fra den nye episoden over 

Skrevet
StinkySocks skrev (7 minutter siden):

Ja, podcasten tar også for seg andre saker. De har f.eks. sluppet to andre episoder om andre saker etter at del 3 av Jonas-saken kom. I forbindelse med Jonas-saken, har de laget en egen serie og det var del 4 som ble sluppet i dag.

• Nyttig 1
Skrevet
StinkySocks skrev (10 minutter siden):

FruR skrev (29 minutter siden):

I podcasten sier de at Jonas sin lommebok er funnet på hytta på plattingen der . Dette sammen med at politiet har fjernet planker med spor etter skudd . Altså gjerningsmannen har først antagelig bommet eller skutt for å skremme . Gjør at jeg nå lener meg mot teorien Jonas ble skutt bed hytta og døde da han prøvde å komme seg vekk i bilen.

På avhørt podcasten  snakker  de og om en sort SUV . Den kan stått parkert på en vei 2 km unna og gjerningsmannen kan ha kommet seg til denne bilen ved å gå 2km gjennom skogen . 

Tipper at politiet har flere mistenkte navn på blokka . Tipper også at noen med interesser av å villede folk , følger med å kommenterer innpå her . 

Skrevet
NiceOrNothing skrev (2 timer siden):

Tipper at politiet har flere mistenkte navn på blokka . Tipper også at noen med interesser av å villede folk , følger med å kommenterer innpå her . 

Det må jeg kalle fullstendig bortkasta tid og energi. Jeg tviler på at etterforskere i Sør-Øst pd og Kripos bruker spesielt mye tid på KG, og enda mindre tillegger det spesielt mye tyngde.

• Liker 4
Skrevet
FruR skrev (4 timer siden):

Og politet etterlyser ikke vitner??

Skrevet
Samfunnsdebatt skrev (4 minutter siden):

Og politet etterlyser ikke vitner??

De har etterlyst dashcamopptak fra området i dagene opp til og med tidspunktet for funn. Det anser jeg for å være dekkende nok. De som eventuelt ikke har dashcam, bare  observert noe de mener politiet burde kjenne til, burde ha såpass anstendighet at de melder fra uten å bli oppfordret. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
FruR skrev (6 timer siden):

Kanskje Jonas måtte vise legitimasjon til drapsmannen ved hytta, som ville være sikker på at det nettopp var Jonas som kom til jobboppdraget den morgenen? Politiet jobber jo bl.a utifra en hypotese om at han ble lokket dit i forbindelse med en jobb. Så ble han kanskje skutt ved terrassen, mistet lommeboka, men fikk løpt til bilen og kjørt et stykke før han døde av skadene. Dette innebærer da at Jonas ikke kjente skytteren. (Jonas visste vel heller ikke hvem de som banket han opp tidligere var.)

Jeg er fremdeles mest nysgjerrig på mobilen, og hva politiet vet om den. Hvordan ble det falske jobboppdraget bestilt? Og hvordan kan politiet vite sånn cirka når og hvor han ble drept?, slik mediene har skrevet?

Skulle virkelig ønske politiet ikke var så altfor tilbakeholdne med informasjon. Man må liksom lytte til en podcast i stedet.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...