AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #1 Skrevet 21. august 2023 Hei, Hadde bare vondt i den ene siden av halsen da jeg svelget i et døgn, ellers ikke vondt. Hovne og vonde lymfeknuter utenpå den samme siden + feber. 54 i CRP som har gått ned til 44 de siste 3 dagene. Vart i én uke. Kan dette være bakteriell halsbetennelse? Legen sa jeg var rød da han lyste, men at det var rart det kun gjorde vondt å svelge i én dag. Ikke dårlig allmen tilstand eller forkjølelsessymptomer. Noen som har hatt liknende? Anonymkode: c9387...08a
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #3 Skrevet 21. august 2023 Det høres jo absolutt som om du har en bakteriell halsbetennelse. Symptomer: Sannsynligheten for Strep A er tilstede dersom alle følgende 5 kriterier er oppfylt: 🔸halssmerter 🔸feber over 38,5 grader (målt i endetarmen) 🔸kraftige røde hovne mandler, ofte med gråhvite belegg 🔸hovne, ømme lymfeknuter på halsen 🔸ingen rennende nese eller hoste Men du er jo undersøkt av lege som ikke valgte å sette deg på antibiotika, så legen din vet nok best. Det vil gå over, spesielt mtp at CRP er på vei ned. Anonymkode: 2d73b...16e
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #4 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det høres jo absolutt som om du har en bakteriell halsbetennelse. Symptomer: Sannsynligheten for Strep A er tilstede dersom alle følgende 5 kriterier er oppfylt: 🔸halssmerter 🔸feber over 38,5 grader (målt i endetarmen) 🔸kraftige røde hovne mandler, ofte med gråhvite belegg 🔸hovne, ømme lymfeknuter på halsen 🔸ingen rennende nese eller hoste Men du er jo undersøkt av lege som ikke valgte å sette deg på antibiotika, så legen din vet nok best. Det vil gå over, spesielt mtp at CRP er på vei ned. Anonymkode: 2d73b...16e Tusen takk for svar! Tok test for streptokokker som var negativ, noe jeg synes var rart med tanke på symptomene🤔 Anonymkode: c9387...08a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå