celinav Skrevet 21. august 2023 #1 Skrevet 21. august 2023 Hei, håper det er noen der ute som kan svare på spørsmålet mitt 🙏🏼 Jeg kjøpte Sony ørepropper for 1 uke siden på Elkjøp, og pga hygiene så har man ikke angrerett på sånne produkter. Men jeg oppdaget noe feil med de med en gang etter kjøp (susing i høyre øret og noise canceling funker ikke som det skal). Når jeg fikk et helt nytt ødelagt produkt, har jeg mulighet til å reklamere og få pengene tilbake med en gang, eller MÅ de inn på service 3 ganger (som Elkjøp mener de må)? Jeg var innom forrige uke for å reklamere, men fikk da beskjed om at jeg kanskje har for gammel telefon (iPhone XS) og at grunnen til at øreproppene oppfører seg sånn kan være fordi bluetoothen på mobilen min er utdatert. Fikk altså bare beskjed om å fabrikkinnstille alt og prøve igjen. Jeg gjorde det og har testa de over helga, men problemet oppstår fremdeles. OG, hvis det er så lite som skal til (en iPhone som bare er et par generasjoner gammel) for at øreproppene ikke er kompatible med en telefon, burde jeg ikke fått den informasjonen da jeg kjøpte de? Jeg spurte Elkjøp om det også, og fikk som svar at «Nei, han kunne aldri tenke seg at den samtalen hadde dukket opp under et slikt kjøp». Det er så frustrerende å kjøpe et produkt til 3500 kr som ikke funker som det skal og Elkjøp bare feier det vekk 🥲
viren Skrevet 21. august 2023 #2 Skrevet 21. august 2023 Selger har rett til å forsøke å utbedre feilen før du kan heve kjøpet, om det er det du primært lurer på. Dette er en reklamasjonssak, så kontakt Elkjøp igjen og si at du ønsker å reklamere på øreproppene da de ikke fungerer som de skal. 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #3 Skrevet 21. august 2023 Dette har ikke noe med telefonen din å gjøre. Hadde den vært for gammel hadde den ikke støttet øreproppene i det helle tatt. Men du har ikke rett på penger igjen så lange de kan kan fikse eller levere deg et nytt produkt. Hadde det vært så lett hadde nok mange laget feil på nye produkter for å heve kjøpet. Anonymkode: b7f7b...8b6 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #4 Skrevet 21. august 2023 kan hende det bare er meg, men jeg har aldri hatt problem med å reklamere på ting på elkjøp. Bare lever det inn, si det er feil: "Noise cancelling funker ikke", de tar den inn, du får en kvittering å så får du melding fra de. Slutt å la de feilsøke din mobil, er jo ikke det som er problemet. Bare klag på susing og at den ikke er støydempende. Bare klag på de to feilene du har funnet, og så se hva de sier ? Anonymkode: 3c486...833 2 1
newman01 Skrevet 21. august 2023 #5 Skrevet 21. august 2023 Bruker du SBC eller AAC for lydoverføring?
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #6 Skrevet 23. august 2023 On 8/21/2023 at 12:16 PM, celinav said: Når jeg fikk et helt nytt ødelagt produkt, har jeg mulighet til å reklamere og få pengene tilbake med en gang, eller MÅ de inn på service 3 ganger (som Elkjøp mener de må)? De må innom ja. Angrerett er ikke noe du har ved kjøp i butikk - altså ikke den lovpålagte retten man har ved kjøp utenom fast utsalgssted. Likevel har en del kjeder selvvalgt returrett, men vilkårene der kan de bestemme selv. Butikken har rett til å forsøke reparere produktet ditt, opp til to ganger for samme feil. Får du de tilbake etter det, og feilen er det fremdeles - altså en tredje gang du "oppdager den", så kan du kreve kjøpet hevet. Anonymkode: 6c4a4...e8a 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #7 Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): De må innom ja. Angrerett er ikke noe du har ved kjøp i butikk - altså ikke den lovpålagte retten man har ved kjøp utenom fast utsalgssted. Likevel har en del kjeder selvvalgt returrett, men vilkårene der kan de bestemme selv. Butikken har rett til å forsøke reparere produktet ditt, opp til to ganger for samme feil. Får du de tilbake etter det, og feilen er det fremdeles - altså en tredje gang du "oppdager den", så kan du kreve kjøpet hevet. Anonymkode: 6c4a4...e8a Angrerett er jo også noe helt annet enn reklamasjon. Anonymkode: 8102a...f62
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #8 Skrevet 23. august 2023 On 8/21/2023 at 12:23 PM, AnonymBruker said: kan hende det bare er meg, men jeg har aldri hatt problem med å reklamere på ting på elkjøp. Anonymkode: 3c486...833 Har de fikset feilen eller erstattet varen, og innen rimelig tid? Jeg lurer fordi jeg har en reklamasjon gående med Elkjøp nå og det er bare rot. Anonymkode: 8670c...2ed
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #9 Skrevet 24. august 2023 Elkjøp et helt krise når det gjelder service. Jeg kjøpte et dyrt produkt der som sluttet å fungere etter kort tid. 3 ganger ble produktet reparert over en periode på 3 år (produktet var brukbart i 1 år, ikke sammenhengende). Måtte tilslutt ta det til forbrukerrådet. Det var verdt det, selv om det tok lang tid det også. Skal aldri handle der igjen. Anonymkode: 05044...03c
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #10 Skrevet 24. august 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Elkjøp et helt krise når det gjelder service. Jeg kjøpte et dyrt produkt der som sluttet å fungere etter kort tid. 3 ganger ble produktet reparert over en periode på 3 år (produktet var brukbart i 1 år, ikke sammenhengende). Måtte tilslutt ta det til forbrukerrådet. Det var verdt det, selv om det tok lang tid det også. Skal aldri handle der igjen. Anonymkode: 05044...03c Det blir nok Forbrukerrådet på meg også. Ser det på anmeldelser av Elkjøp på Trustpilot også. Det som går igjen er jevnt over fullstendig håpløs service og reklamasjon. Anonymkode: 8670c...2ed
flusa Skrevet 24. august 2023 #11 Skrevet 24. august 2023 Du har krav på penger tilbake,eller nye ørepropper. På grunn av den elendige servicen tik Elkjøp,har vi valgt å gå over til POWER. De har vannvittig god service,også på hygieneprodukter. Anbefaler de !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå