Gå til innhold

Eksmann og ny kjæreste

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Er 100% enig med den nye kjæresten din. Ekser har absolutt ingenting i livet å gjøre når man har truffet en ny. Samarbeid med barna er ok, utover det, nei🚩🚩

Anonymkode: 56658...839

Jeg synes det er hårreisende å tvinge den nye mannen å spille brettspill med eksen, for EKSENS skyld. Da er man ikke ferdig med eksen, og bør holde seg til ham.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Rosalilje84 skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det er hårreisende å tvinge den nye mannen å spille brettspill med eksen, for EKSENS skyld. Da er man ikke ferdig med eksen, og bør holde seg til ham.

Enig i dette! Helt sykt at enkelte her inne omtrent forventer at den nye kjæresten skal utslette seg selv for at ekskjærestene skal fortsette å leke familie, «for barna» såklart.

Anonymkode: b88e0...c2f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er han autist? Om han stadig opplever folk ikke liker han,men han forstår ingenting selv.

Anonymkode: 17645...158

Han tok en autismetest på nettet nylig som han scoret høyt på, helt i grenseland for autisme, så han har betydelige autistiske trekk. Mistenker også unnvikende pers.forstyrrelse. Men ikke fått noen diagnose enda. Han går tidvis til psykolog. 

Anonymkode: c8fb7...6d3

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Han tok en autismetest på nettet nylig som han scoret høyt på, helt i grenseland for autisme, så han har betydelige autistiske trekk. Mistenker også unnvikende pers.forstyrrelse. Men ikke fått noen diagnose enda. Han går tidvis til psykolog. 

Anonymkode: c8fb7...6d3

Og du ønsker å ofre ditt forhold ved å tvinge din psykisk syke eks på din nye kjæreste? Du bør faktisk sette det nye forholdet på vent, til du finner ut hvem eksen din er for deg.

Skrevet

Jeg hadde far og stefar som var gode kamerater. For oss barn har dette vært veldig trygt i oppveksten. Jeg er selv stemor og har i alle år hatt god kontakt med min manns eks svigerfamilie i den grad at vi har feriert sammen. Jeg har ingen problemer med å omgås dem og føler de er glad i meg også. Jeg er ikke sjalu av natur og velger å stole på min manns kjærlighet. Det er faktisk lett å holde på denne kjærligheten om man er raus og vennlig overfor hans eks familie. Våre felles barn har alltid hatt tre sett besteforeldre. Det er nok å henge seg opp i her i verden. Jeg fatter ikke denne mentaliteten som ikke gir rom for å lage familiebånd større samt akseptere at gammel kjærlighet faktisk ruster og kan ende opp i godt foreldreskap og vennskap.  

Anonymkode: 44562...08c

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg hadde far og stefar som var gode kamerater. For oss barn har dette vært veldig trygt i oppveksten. Jeg er selv stemor og har i alle år hatt god kontakt med min manns eks svigerfamilie i den grad at vi har feriert sammen. Jeg har ingen problemer med å omgås dem og føler de er glad i meg også. Jeg er ikke sjalu av natur og velger å stole på min manns kjærlighet. Det er faktisk lett å holde på denne kjærligheten om man er raus og vennlig overfor hans eks familie. Våre felles barn har alltid hatt tre sett besteforeldre. Det er nok å henge seg opp i her i verden. Jeg fatter ikke denne mentaliteten som ikke gir rom for å lage familiebånd større samt akseptere at gammel kjærlighet faktisk ruster og kan ende opp i godt foreldreskap og vennskap.  

Anonymkode: 44562...08c

Bare fordi det funket for dere betyr det ikke at det funker for alle andre. Familiedynamikker er forskjellige og ikke alle synes det er like stas å bli bff med eksen til sin kjæreste.

Anonymkode: 98aea...9a2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er i samme situasjon som din nye kjæreste, og kan ikke se eneste god grunn til at jeg skulle starte å være sosial med min samboers eks. Det er for meg en syk tanke. Jeg har gitt min samboer frikort til å kontakte eksen så mye hun vil angående deres felles barn. Men oppdager jeg at det er noe annet enn nettopp det de har kontakt om, så blir det bråk. Jeg ønsker ikke å delta i deres kontakt eller diskusjoner. Hun kan fortelle meg hva som gjelder med mitt bonusbarn, hva de er blitt enige om. At han skal komme inn i mitt hjem er uaktuelt. 

Anonymkode: 7af89...df9

Jeg har akkurat kommet ut fra er forhold. Har barn fra før av. Jeg tok kun kontakt med exen KUN i nødvendige avgjørelser. Dette hatet han. Fikk beskjed om å velge. Jeg sa at jeg valgte samboer, men barna måtte få ha kontakt med faren sin, og da er det ungåelig å ikke ha en dialog av noe slag.

Til slutt måtte jeg bare komme meg ut av forholdet. HVER dag fikk jeg gjennomgå. Trusler, trakassering,  latter og hån. 

" kan du ikke bare flytte tilbake" , " jævla fitte, hater deg og ungene dine" osv. 

Jeg fikk til tider fysisk bank også. Det er sjukt hvorfor jeg ble i det forholdet. 

Så der du skriver, er ikke så ille, om du tar hensyn til ungen og vil barna godt. Det kunne blitt som mitt. Ikke la det bli slik.

Anonymkode: b50fe...547

Skrevet

Jeg synes du skal være glad for at de i det hele tatt kan treffes. Min eks blånekter å treffe min nye samboer, selv om vi har vært sammen i flere år, er godt etablerte og venter barn. Det er ganske belastende, og jeg bekymrer meg for hvordan konfirmasjon vil bli i fremtiden, selv om det er en del år til enda.

Anonymkode: 87378...9fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...