AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #1 Skrevet 21. august 2023 • Ny seksualpartner: 6 måneders karantene. Det gjelder også dersom din seksualpartner har flere partnere. Er ikke det ganske umoderne? Forstår de ikke at den moderne kvinnen/mannen har ukentlig ONS, eller prøver ut kortvarige forhold? Det er ikke rart de mangler blod med slike abnormale krav. Disse kravene ble vel skrevet på 50-tallet elns? Anonymkode: f7ae9...b03 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #2 Skrevet 21. august 2023 Prøv igjen Anonymkode: 83713...9ac 16
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #3 Skrevet 21. august 2023 Du klarer ikke å skjønne hvorfor....? Anonymkode: f3e0f...e71 25 3
punkyB Skrevet 21. august 2023 #4 Skrevet 21. august 2023 Jeg tenker de ikke bryr seg om ditt seksualliv MEN de bryr seg om de som evnt, skal motta blodet at man ikke skal få overført sykdommer via blodgiveren. 34 6
Hmmm1 Skrevet 21. august 2023 #5 Skrevet 21. august 2023 Hei, ja kanskje litt gammeldags, men før i tiden og nåtid har vi noe som heter sykdommer, disse smitter ofte med seksuell aktivtet. derav må man ha begrensninger husker ikke helt årstall, men på på 80-90 tallet ble flere som fikk blod på norske sykhus smittet med hiv 19 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #6 Skrevet 21. august 2023 Forstår du ikke bakgrunnen for disse retningslinjene er jeg redd det er mye annet du ikke forstår deg på i samfunnet også. Du får flagge din bekymring på Facebook eller noe Anonymkode: b84eb...868 13
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #7 Skrevet 21. august 2023 TS, er det mulig å være så korttenkt Skjønner du virkelig ikke at det må settes karantene pga risiko for SOS? Dette er nødt til å være en trolletråd, ingen er så tjukke i huet. Anonymkode: 52e92...542 7 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #8 Skrevet 21. august 2023 Ja. Og det er ikke noe å sutre over. Hilsen meg som aldri kan gi blod av flere grunner og er veldig glad for at det er veldig strengt. Anonymkode: 0e408...ddb 4
Maleficenta Skrevet 21. august 2023 #9 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): • Ny seksualpartner: 6 måneders karantene. Det gjelder også dersom din seksualpartner har flere partnere. Er ikke det ganske umoderne? Forstår de ikke at den moderne kvinnen/mannen har ukentlig ONS, eller prøver ut kortvarige forhold? Det er ikke rart de mangler blod med slike abnormale krav. Disse kravene ble vel skrevet på 50-tallet elns? Anonymkode: f7ae9...b03 det er jo lurt at de har så strenge regler da. Det er jo tross akt snakk om blod som skal doneres til et annet menneske 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #10 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): TS, er det mulig å være så korttenkt ... ingen er så tjukke i huet. Anonymkode: 52e92...542 Redd det er det Anonymkode: b84eb...868
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #11 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Redd det er det Anonymkode: b84eb...868 Jeg tror ikke et sekund på at TS faktisk ikke forstår hvorfor det er krav om karantene. Da er i såfall TS 12, "elns". Anonymkode: 52e92...542 3
Rucula Skrevet 21. august 2023 #12 Skrevet 21. august 2023 Jeg er den perfekte blodgiver. Har tilogmed vært og tatt blodprøven for å sjekke om jeg var godkjent Og med blodtype 0- Men er redd for nåla 🫣
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #13 Skrevet 21. august 2023 Jeg skjønner godt at det er karantenetid ved bytte av partner, men jeg skjønner ikke hvorfor det er seks måneder. De fleste seksuelt overførbare sykdommer har inkubasjonstid på 1-2 uker. Hepatitt b er vel en av de få som har lengre, men det kan man jo vaksinere seg mot. I Sverige er det kun tre måneders karantene ved bytte av partner. Men samtidig, så er jeg glad for at de endelig har kortet ned på karantene for menn som har sex med menn, og for kvinner som har sex med menn som har hatt sex med menn! Anonymkode: ebf75...c3c 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #14 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Men samtidig, så er jeg glad for at de endelig har kortet ned på karantene for menn som har sex med menn, og for kvinner som har sex med menn som har hatt sex med menn! Ja, aktivistene fikk sutra til seg en seier der. "Hurra". Anonymkode: 0e408...ddb 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #15 Skrevet 21. august 2023 Er pga HIV. Tar litt tid før den utfolder seg i kroppen. Har vært blodgiver fra jeg var 18 til jeg ble 46, måtte slutte pga medisiner. Hadde 3 6 mnd opphold grunnet skifte av partner. Man blir bare litt mer kresen når det kommer til hvem man ligger med. Anonymkode: 95ad4...d1f 4
Maleficenta Skrevet 21. august 2023 #16 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg skjønner godt at det er karantenetid ved bytte av partner, men jeg skjønner ikke hvorfor det er seks måneder. De fleste seksuelt overførbare sykdommer har inkubasjonstid på 1-2 uker. Hepatitt b er vel en av de få som har lengre, men det kan man jo vaksinere seg mot. I Sverige er det kun tre måneders karantene ved bytte av partner. Men samtidig, så er jeg glad for at de endelig har kortet ned på karantene for menn som har sex med menn, og for kvinner som har sex med menn som har hatt sex med menn! Anonymkode: ebf75...c3c jeg syns ikke det er positivt at de har kutta ned på det. Risikoen forsvinner ikke uabsett hvor diskriminerende det måtte virke 3 1
Gidavmeg Skrevet 21. august 2023 #17 Skrevet 21. august 2023 Maleficenta skrev (1 minutt siden): jeg syns ikke det er positivt at de har kutta ned på det. Risikoen forsvinner ikke uabsett hvor diskriminerende det måtte virke Var veldig tullete at menn som hadde sex med samme mann ikke kunne gi blod. 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #18 Skrevet 21. august 2023 Rucula skrev (8 timer siden): Jeg er den perfekte blodgiver. Har tilogmed vært og tatt blodprøven for å sjekke om jeg var godkjent Og med blodtype 0- Men er redd for nåla 🫣 Jeg ble blodgiver nettopp fordi jeg hadde sprøyteskrekk😅 Eksponeringsterapi👌🏻 Det funka, ganske skummelt helt i starten, men så gikk det bare bedre og bedre. De som jobber der er både flinke til å roe ned folk, og veldig flinke til å stikke fordi de gjør det hele tiden☺️ Anonymkode: f12e2...c3c 7
Maleficenta Skrevet 21. august 2023 #19 Skrevet 21. august 2023 Gidavmeg skrev (1 minutt siden): Var veldig tullete at menn som hadde sex med samme mann ikke kunne gi blod. hvorfor? På åttitallet var menn som lå med andre menn veldig slappe på prevansjonsbruk og hiv spredte seg ganske heftig blant de mennene på den tiden, så jeg forstår godt hvorfor de ikke fikk gitt blod, iallefall da. 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #20 Skrevet 21. august 2023 Gidavmeg skrev (5 minutter siden): Var veldig tullete at menn som hadde sex med samme mann ikke kunne gi blod. Er det noe sted det florerer av utroskap, er det dessverre i homsemiljøet. Flere av mine beste venner er homofile og de er helt oppgitte over uansvarlige «artsfrender». Anonymkode: 50de3...488 4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå