Gå til innhold

Gratulationstelegram från Vänner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jag är lite osams med en vän till mig just nu. Bara småsaker egentligen men jag kom att tänka på att denne vän och hans sambo inte "officiellt" har gratulerat oss till bröllopet (fick bara ett SMS på bröllopsdagen).

Jag har aldrig tänkt på det förut men nu blev jag ännu mer ledsen. Vi smet visserligen till Norge och gifte oss borgerligt med bara familjen närvarande men jag saknar i alla fall ett gratulationstelegram eller kort, kanske en blomma eller nån symbolisk liten gåva. Vi har varit vänner i sedan skolan, varit utomlands tillsammans och tidigare umgåtts väldigt mycket.

Begär jag för mycket? Vad tycker ni?

Jag vet att JAG hade ordnat något särskilt om det hade varit HAN som gift sig, även om de gjort det så privat som vi gjorde.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde helt klart gitt dere en presang. Ingen tvil om det i det hele tatt!!

Syns ikke du krever for mye.

*trøsteklem*

Skrevet

Jeg hadde også helt klart gitt dere en presang - enig med meta. SMS synes jeg er litt smålig i en slik anledning, iallefall om det er venner de kommer fra. Alle mine venner har fått gave uansett om de har giftet seg her eller andre steder. Jeg forstår godt at du reagerer på det.....Jeg hadde nok blitt grinete om det var meg som bare fikk SMS på dagen :x

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde ihvertfall gitt presang om jeg visste om det på forhånd. Noe annet er det hvis bekjente gifter seg i hemmelighet, kanskje i utlandet - da er jeg brått ikke så sikker på at jeg hadde kommet på å gi de noen gave slik i ettertid, ettersom det hele da er over og de tydeligvis ikke ville ha noen ståhei rundt giftemålet. Nære venner hadde sikkert fått en liten ting allikevel - blomster eller noe gøyt dill.

Skrevet

Jeg hadde ihvertfall gitt presang om jeg visste om det på forhånd. Noe annet er det hvis bekjente gifter seg i hemmelighet, kanskje i utlandet - da er jeg brått ikke så sikker på at jeg hadde kommet på å gi de noen gave slik i ettertid, ettersom det hele da er over og de tydeligvis ikke ville ha noen ståhei rundt giftemålet. Nære venner hadde sikkert fått en liten ting allikevel - blomster eller noe gøyt dill.

Skrevet

Vi har ikke hørt et pip vi, fra venner som ikke hadde anledning til å komme i bryllupet vårt. Ikke et kort en gang - det er stusslig. Man regner aldri med at alle kan komme og bruke masse penger på reise og gave og sånn - men en hilsen i form av et kort er helt på sin plass. Et par som vi har truffet flere ganger etterpå, selv om vi ikke bor samme sted - de har ikke en gang spurt om bryllupet - men tyter (ja, tyter) fortsatt om sønnens fødsel for fire år siden... så noen er mer opptatt av seg selv og sitt enn andre - for å si det sånn...

Skrevet

Jeg hadde iværtfall sendt et kort (mest sannsynlig en gave også), selv om jeg ikke hadde blitt bedt i bryllupet.

Greit nok at man kan gjøre mange ting via sms for tiden, men et sted går grensen.

Så lenge den vennen visste om at du skulle gifte deg, så er det jo ren og skjær folkeskikk å minst sende et gratulasjonskort!!

Nei, synes ikke du har all grunn til å være skuffet.

Trøsteklem :D

Skrevet

Tusen tack för allt stöd.

Mina vänner visste gott och väl om att vi skulle gifta oss och varför vi valde att gifta oss borgerligt och i Norge med bara familjen närvarande. Vi hade också sagt att OM de hade vägarna förbi Kristiansund (100 mil från Stockholm) så fick de självklart komma.

Mina tjejkompisar i laget samlade ihop till en gemensam gåva till oss som jag fick när de i efterhand "kidnappade" mig och bjöd på middag ute på stan. Det blev jag mycket glad för. Utdrickningslag (möhippa på svenska) hade jag sagt nej till eftersom jag inte tyckte de skulle ställa till med nåt sånt när jag inte ställt till med något stort bröllop.

Nu hoppas jag bara att min vän och jag kan glömma allt smått vi är grälar om och hitta tillbaka till varandra - även om det är svårt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...