AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #1 Skrevet 21. august 2023 Hei Min datter på 16 er i en venninnegjeng med ca 10-12 jenter. En av disse jentene har plutselig gjengen bestemt seg for å kaste ut. Tror det ligger litt sjalusi, og gruppementalitet bak. Denne jenta er helt ødelagt, og sier hun snart ikke orker mer. Min datter er helt fortvilet, har lenge prøvd å overtale gjengen til å la henne være med, men det er en, to sterke jenter som styrer alt. Noen som har tips til hva man kan gjøre her uten at jenta oppfattes som snitcher? Dette er jo helt uholdbart for den stakkars jenta? Så, om noen har litt erfaring og noen gode råd, hadde jeg satt pris på det. Anonymkode: 82f73...d32 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #2 Skrevet 21. august 2023 Så lenge din datter ikke har høy nok status i gruppen til å ta avgjørelser er det lite hun kan gjøre. Hun kan enten "melde seg ut" og stå ved den utestengte jentas side. Eller hun kan passe på seg selv og holde en lav profil for å ikke risikere å havne i kulden selv. Vi mennesker er sosiale dyr. Slike ting vil skje i jentenes liv og det er lurt at de lærer seg å håndtere alle sider ved det. Anonymkode: 29f4f...7cc 6 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #3 Skrevet 21. august 2023 Kan jenta de teame opp med noen av jentene som har samme status som seg, slik at de blir flere som ikke vil «kaste» ut hun ene🤞🤞 Anonymkode: a3fcd...690 6
Kristin70 Skrevet 21. august 2023 #4 Skrevet 21. august 2023 Dette er ganske brutalt, hun kan ta det riktige valget og støtte hun som blir utstøtt eller holde kjeft og håpe at det ikke er hun som blir utestengt neste gang... Det høres ikke ut som en hyggelig gjeng hvis det er 1 - 2 personer som styrer hele gjengen og de bestemmer hvem de andre skal være venner med. Jeg ville vært veldig bekymret for min datter hvis hun aksepterer denne typen oppførsel. 8 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #5 Skrevet 21. august 2023 Ut i fra det jeg har blitt fortalt opp gjennom årene, at jenter og kvinner er så sympatiske og omsorgsfulle så kan ikke dette stemme. Anonymkode: d3b4f...1e2 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #6 Skrevet 21. august 2023 Datteren min blir utestengt fra gjengen hun vil være med. Er en som styrer, og de andre orker ikke komme på kant med henne. De er noen år yngre. Håper at innen de blir 16 år klarer å stå opp mot henne... Anonymkode: 49c31...d9c 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #7 Skrevet 21. august 2023 Ungdomsårene er jævlige, det er helt ufattelig at enkelte får styre så mye Anonymkode: d9ac9...a1a 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #8 Skrevet 21. august 2023 Skjønner ikke ønsket eller behovet å tilhøre en sånn stor gjeng. Datteren din kan velge å omgås de hun liker, eller henge med de med høy status som hun ikke liker. Anonymkode: b858a...52f 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #9 Skrevet 21. august 2023 Jenter kan være drittsekker. Jeg er enig med en som skriver lengre opp, at det kan ikke være noe bra gjeng hvis det er 2 stk som sjefer hele tiden. Er det virkelig sånne folk din datter ønsker å henge med? Anonymkode: 1b0a9...172 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #10 Skrevet 21. august 2023 Jeg var selv i en sånn gruppe der 2 jenter ble utestengt fordi resten mente de ikke passet inn. Jeg sa meninga mi og takket for meg. Jeg var såpass ærlig på at sånne venner ønsker jeg ikke. Lær heller datteren din å si i fra og kunne snu ryggen til sånne folk. Velger hum de som utestenger så er hun ikke noe bedre selv. Anonymkode: 67788...fc2 4 3
exictence Skrevet 21. august 2023 #11 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Skjønner ikke ønsket eller behovet å tilhøre en sånn stor gjeng. Datteren din kan velge å omgås de hun liker, eller henge med de med høy status som hun ikke liker. Anonymkode: b858a...52f Tenker jeg og
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #12 Skrevet 21. august 2023 Så leit! Dessverre er dette ganske vanlig i en del gjenger/grupper med ungdommer nå virker det som. Har nok alltid skjedd, men tror SoMe gjør alt mye verre. Forferdelig at sånne typer som de to leder-jentene, få sjefe på den måten over andre. Jeg ville rådet jenta mi til å stå opp for det hun mener. Hvis resten av gjengen "ditcher" henne for det, så sier det ganske tydelig at de ikke er ekte venner. I sånne grupper er alle redde for å være nestemann ut, ikke venner det er verdt å ha. Anonymkode: cbc8c...f4b 6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #13 Skrevet 21. august 2023 Sannsynligvis følger de andre jentene de to "sjefene" fordi de selv er redd for å bli utestengt. For det er fælt. Mange er usikre på den alderen og livredd for å være alene uten venner. Det er vel litt det din datter føler på? Hun syns synd i jenten som blir utestengt og vil støtte, men syns det er vanskelig fordi hun selv er redd for å bli et offer? Dette kjenner sikkert flere av jentene på også. Er det noen hun er mer fortrolig med? Kanskje de er en liten gjeng som kan komme seg vekk fra den store gjengen. Kanskje hun klarer å få med seg to stykk? Så blir de 4 i den nye gjengen. Etterhvert vil sikkert de andre jentene bli lei sjefene. Da kan din datter og gjengen hennes ta de andre i mot med åpne armer. Anonymkode: a5a44...b7d 3
Gjest MissHannigan Skrevet 21. august 2023 #14 Skrevet 21. august 2023 Hadde dette vært min datter, så håper jeg hun hadde droppet den gjengen, og valgt jenta som ble utestengt. Hadde blitt forferdelig skuffet om hun valgte å forbli i en sånn gjeng. Hadde tenkt at her har jeg virkelig feilet som forelder.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #15 Skrevet 21. august 2023 Skulle ønske man skulle spole enkelte ungdommer forbi ungdomstiden. Det er så mange som har så fantastisk mye potensiale i seg som blir ødelagt av sånne sykelige ungdomsmiljøer hvor kanskje en eller flere med psykopatiske/ narsissistiske trekk får sette standarden. Jeg har ingen gode råd. Det virker håpløst. Anonymkode: 57d3e...8aa 2
Chantielle Skrevet 22. august 2023 #16 Skrevet 22. august 2023 Ryddet for brukerdebatt,samt svar til dette. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #17 Skrevet 22. august 2023 Grunnen til at dette kan skje er de jentene som følger etter som en saueflokk, som datteren din. Og det er bare et tidsspørsmål før vinden kan snu, og plutselig er din datter hakkekyllingen. Det er ikke alle grupper det er verdt å være medlem av. Jo før man forstår det, jo bedre. Anonymkode: 1639f...fc6 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå