AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #1 Skrevet 21. august 2023 Hei! For noen måneder starta jeg på adhd medisiner. Legen sa først at jeg skulle sjekke med ekg, og at det er rutine, men det er ikke blir gjort. Har det noe å si? Burde jeg spørre på nytt? har hatt noe hjerteproblemer i familien, derfor jeg er litt påpasselig Anonymkode: 601fc...694
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #2 Skrevet 21. august 2023 Når jeg startet med adhd-medisiner for ca 13 år siden, var det rutine å ta ekg, men når datter begynte for nesten et år siden, så var det ikke det lengre. Kun om lege mente det var behov for det. Det hun derimot måtte ta, som er en rutine, var eeg. Så om jeg var deg, så ville jeg spurt iom at det er noe hjerteproblemer i familien, om du føler for det. Selv har jeg en feil i hjertet, en signalfeil, som ble oppdaget med ekg'en den gang, men det var ikke noe farlig og ikke noe som betydde noe for medisinen. Jeg var for ca 3 år siden innlagt pga en tarmsykdom, og da ble det oppdaget "et eller annet" på ekg. De tok tilsammen 6 ekg på et par dager, men fant ut at det ikke var noe å bekymre seg for, og heller ikke at det var noe å utrede videre da, men at jeg bør være obs og ta det med fastlegen om jeg føler noe endrer seg. Jeg kunne fint fortsette med medisinene mine, for adhd-medisiner er i så små doser, at det ikke skal ha noe å si for hjertet sin del - så lenge man ikke har en "ordentlig" skade/sykdom på kar og hjerte. Sånn kort og dårlig forklart🙈😅 Anonymkode: 07949...6bb
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #3 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når jeg startet med adhd-medisiner for ca 13 år siden, var det rutine å ta ekg, men når datter begynte for nesten et år siden, så var det ikke det lengre. Kun om lege mente det var behov for det. Det hun derimot måtte ta, som er en rutine, var eeg. Så om jeg var deg, så ville jeg spurt iom at det er noe hjerteproblemer i familien, om du føler for det. Selv har jeg en feil i hjertet, en signalfeil, som ble oppdaget med ekg'en den gang, men det var ikke noe farlig og ikke noe som betydde noe for medisinen. Jeg var for ca 3 år siden innlagt pga en tarmsykdom, og da ble det oppdaget "et eller annet" på ekg. De tok tilsammen 6 ekg på et par dager, men fant ut at det ikke var noe å bekymre seg for, og heller ikke at det var noe å utrede videre da, men at jeg bør være obs og ta det med fastlegen om jeg føler noe endrer seg. Jeg kunne fint fortsette med medisinene mine, for adhd-medisiner er i så små doser, at det ikke skal ha noe å si for hjertet sin del - så lenge man ikke har en "ordentlig" skade/sykdom på kar og hjerte. Sånn kort og dårlig forklart🙈😅 Anonymkode: 07949...6bb Ang eeg'en så tror jeg, om jeg husker riktig, at det gjelder for barn/ungdom, og ikke voksne. Tanken tror jeg er at en har oppdaget en evt epilepsi før man er voksen. Anonymkode: 07949...6bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå