AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #1 Skrevet 21. august 2023 Ett vennepar av oss har en datter på samme alder som vår. Disse to har vert mye sammen og som erteris siden de begynte på skole sammen. Når sommerferien startet så så vi ikke jenta deres på en lang periode og da vi traff de igjen nå siste helga før skolen startet så nevnte jeg at vi hadde bekymret oss litt for vi hadde jo ikke sett "Anne" på hele sommeren. Da kommer det opp at det har vert noe styr mellom jentene rett før skoleslutt hvor jenta mi og en annen har sendt noen meldinger til "Anne" som ikke har vert greie. Hun hadde fortalt dette til moren og fått beskjed om at hun skal holde seg unna venninnene en stund. Dette syntes jeg var dårlig. Vi kunne jo ha ordnet opp med en gang om de hadde tatt kontakt i stedet for at det skulle vert en greie hele sommeren. Nå er det jo skolestart, og jentene burde få ordnet opp først men det rakk vi jo ikke. Jeg har vurdert å ta kontakt med skolen å forklare ståda. Hva tenker dere? Anonymkode: 45c57...305
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #2 Skrevet 21. august 2023 Jeg tenker at du først og fremst bør snakke med datteren din om hva pokker hun sender ufine meldinger for?! Har hun bedt om unnskyldning? Det virker mer som du stresser med at din datter får en ugrei skolestart, heller enn at hun har vært ufin. Din datter har hatt hele sommeren til å fortelle dette til dere selv, eller be venninne om unnskyldning. Hun har ikke sagt en dritt! Ja, du kan gjerne kontakte skole, men det høres ut som du har en jobb og gjøre selv først og fremst. Anonymkode: a56d1...ea8 5 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #3 Skrevet 21. august 2023 Dette tar dere på privaten syns jeg. Du prater med jenta de, sjekker mobilen og lager regler. Så skal jenta de ordne opp med den andre jenta. Skolen skal virkelig ikke blandes inn i dette. Siden jenta de har jugd hele sommeren og visst grunnen er det virkelig noe du må ta tak i! Her hadde min mistet tlf for flere uker når de ikke kan oppføre seg. Anonymkode: 1cc9c...3b9 6 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #4 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg tenker at du først og fremst bør snakke med datteren din om hva pokker hun sender ufine meldinger for?! Har hun bedt om unnskyldning? Det virker mer som du stresser med at din datter får en ugrei skolestart, heller enn at hun har vært ufin. Din datter har hatt hele sommeren til å fortelle dette til dere selv, eller be venninne om unnskyldning. Hun har ikke sagt en dritt! Ja, du kan gjerne kontakte skole, men det høres ut som du har en jobb og gjøre selv først og fremst. Anonymkode: a56d1...ea8 Jeg fikk jo fortalt hva det gikk i og har såklart snakket med hun. Det hadde vert styr og meldinger begge veier og jeg fikk vist loggen. Hun fikk jo beskjed om å unnskylde for det hun hadde skrevet, men nå er det jo så lenge siden. Sånt vil jeg gjerne ta med en gang. Jeg kan ikke ta telefonen for noe som har skjedd for to måneder siden. Anonymkode: 45c57...305
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #5 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg fikk jo fortalt hva det gikk i og har såklart snakket med hun. Det hadde vert styr og meldinger begge veier og jeg fikk vist loggen. Hun fikk jo beskjed om å unnskylde for det hun hadde skrevet, men nå er det jo så lenge siden. Sånt vil jeg gjerne ta med en gang. Jeg kan ikke ta telefonen for noe som har skjedd for to måneder siden. Anonymkode: 45c57...305 Jo, det kan du. Hun har jugd i 2 måneder og da kan du fint sette ned foten. Anonymkode: 1cc9c...3b9 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #6 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo, det kan du. Hun har jugd i 2 måneder og da kan du fint sette ned foten. Anonymkode: 1cc9c...3b9 Nei det blir dor dumt Anonymkode: fdf09...04d
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #7 Skrevet 21. august 2023 Merkelig de ikke sier fra med engang.. Anonymkode: fdf09...04d
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #8 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jo, det kan du. Hun har jugd i 2 måneder og da kan du fint sette ned foten. Anonymkode: 1cc9c...3b9 hun har unngått å sagt noe om det. Og her var alle jentene like gode, bortsett fra at hun som sa ifra med en gang hadde slettet egne chatter før hun viste det til mor og far. Jeg kommer ikke til å ta noen telefon, men jeg har krevd at de nå ordner opp. tipper at det går fint da de var sammen i går uten problemer. Det jeg syns er feil her er at foreldrene har gått å visst om dette hele sommeren uten å ha sagt noe til meg. Da hadde de kanskje fått vite at deres jente hadde vert på samme viset og vi kunne fått skværet opp med en gang istedet for at hun fikk beskjed om å holde seg unna oss i sommer. Anonymkode: 45c57...305
fru Alving Skrevet 21. august 2023 #9 Skrevet 21. august 2023 De kunne godt sagt fra. Mange er konfliktsky. Vi opplevde at vår var med på noe svært uheldig med flere andre og at foreldrene til initiativtakeren fikk vite om det asap uten og si noe. Det var skolen som tilslutt informerte oss og det synes jeg var dårlig av de foreldrene
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #10 Skrevet 21. august 2023 Hvorfor har du ikke spurt din datter om hvorfor Anne ikke har vært her i det siste? Når du venter i 2 mndr med å ta dette opp så skjønner jeg godt at mor til Anne har bedt datteren om å holde avstand. Anonymkode: cef3e...389
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå