AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #1 Skrevet 21. august 2023 Jeg er så lei av medier generelt, som hele tiden forteller oss at vi ikke er bra nok. Vi spammes ned med alt mulig som skal gjøre deg mer frisk, penere sunnere osv. Og vi blir påvirket av det. Vi kjøper kremer serumer, detox, endrer kosthold, selv om kosten din var helt fin som den var. Helt vanlige folk med helt vanlige friske kropper blir inbilt at det er noe feil med deg eller feil med helsen din. I dag tror vi at vi er psykisk syke om vi har andre følser enn glad. Lei seg er visst ikke normalt lengre. Jo det er helt normalt. Du fikk ikke kreft fordi du spiser egg til frokost Frykt for mat øker. Hver dag står det i en eller annen tabloid eller annonse på sisiale medier alle sykdommer du får av helt vanlig mat. Folk slutter å spise variert normal sunn kost, og får mangel sykdommer og blir syke. Vi kan sitte å kjenne etter om vi er like bra som vi egentlig føler oss. Kanskje er jeg ikke det, fordi jeg var jo litt ekstra sliten i går. Og du husker ikke hvorfor. Du spammes ned med alt du kan gjøre med fjeset ditt for å se bedre ut, alt fra operasjoner til dyreste kremer med påståtte virkninger. Om de virker får du ikke vite før du er 50. Når du er 50 kommer rynkene alikevel, fordi det er naturlig. Det er ikke feil ha rynker når du er 50. Det er faktisk helt normalt. Hadde du ikke blitt spammet ned med at rynker er feil, så hadde du ikke tenkt så mye på de rynkene. Når jeg ble 35 ble jeg spammet ned med anonser om støttestrømper og bleier for voksne. Da prøvde internettet å fortelle meg at jeg begynte å bli gammel. Jeg var ikke gammel som 35år. Nå er jeg 50 og slår fortsatt hjul på plena hver sommer. Så jeg nekter fortsatt å la nettet diktere min helse og alder. Jeg har aldri brukt annet enn vann i fjeset. En liten skrubbe rens av og til for å få vekk litt ekstra i lurvete tider. Slik eksperter som ikke skal tjene penger på deg sier fungerer best. Nå har jeg fått en rynke. Men frem til nå så har huden vært glatt som en batnerumpe. Uten dyre kremer og serumer. Du må huske på at du vet hva du putter i deg. Spiser du ensidig eller variert? Du er bra nok akkurat som du er selv uten counturing i hele fjeset. Legger med en status jeg skrev for noen år siden på fb. Når det var i en virkelig ille periode å fb. Og salgsanonser vistes mer enn mine venners anonser Og husk gulerøtter er ikke sunt det heller, om du kun spiser det. Anonymkode: 04335...904 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #2 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er så lei av medier generelt, som hele tiden forteller oss at vi ikke er bra nok. Vi spammes ned med alt mulig som skal gjøre deg mer frisk, penere sunnere osv. Og vi blir påvirket av det. Vi kjøper kremer serumer, detox, endrer kosthold, selv om kosten din var helt fin som den var. Helt vanlige folk med helt vanlige friske kropper blir inbilt at det er noe feil med deg eller feil med helsen din. I dag tror vi at vi er psykisk syke om vi har andre følser enn glad. Lei seg er visst ikke normalt lengre. Jo det er helt normalt. Du fikk ikke kreft fordi du spiser egg til frokost Frykt for mat øker. Hver dag står det i en eller annen tabloid eller annonse på sisiale medier alle sykdommer du får av helt vanlig mat. Folk slutter å spise variert normal sunn kost, og får mangel sykdommer og blir syke. Vi kan sitte å kjenne etter om vi er like bra som vi egentlig føler oss. Kanskje er jeg ikke det, fordi jeg var jo litt ekstra sliten i går. Og du husker ikke hvorfor. Du spammes ned med alt du kan gjøre med fjeset ditt for å se bedre ut, alt fra operasjoner til dyreste kremer med påståtte virkninger. Om de virker får du ikke vite før du er 50. Når du er 50 kommer rynkene alikevel, fordi det er naturlig. Det er ikke feil ha rynker når du er 50. Det er faktisk helt normalt. Hadde du ikke blitt spammet ned med at rynker er feil, så hadde du ikke tenkt så mye på de rynkene. Når jeg ble 35 ble jeg spammet ned med anonser om støttestrømper og bleier for voksne. Da prøvde internettet å fortelle meg at jeg begynte å bli gammel. Jeg var ikke gammel som 35år. Nå er jeg 50 og slår fortsatt hjul på plena hver sommer. Så jeg nekter fortsatt å la nettet diktere min helse og alder. Jeg har aldri brukt annet enn vann i fjeset. En liten skrubbe rens av og til for å få vekk litt ekstra i lurvete tider. Slik eksperter som ikke skal tjene penger på deg sier fungerer best. Nå har jeg fått en rynke. Men frem til nå så har huden vært glatt som en batnerumpe. Uten dyre kremer og serumer. Du må huske på at du vet hva du putter i deg. Spiser du ensidig eller variert? Du er bra nok akkurat som du er selv uten counturing i hele fjeset. Legger med en status jeg skrev for noen år siden på fb. Når det var i en virkelig ille periode å fb. Og salgsanonser vistes mer enn mine venners anonser Og husk gulerøtter er ikke sunt det heller, om du kun spiser det. Anonymkode: 04335...904 Men da er det jo bra nok at jeg spiser ensidig? Spiser jeg variert, får jeg anafylaksi Anonymkode: b2967...ca5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #3 Skrevet 21. august 2023 Forøvrig enig i resten av posten din. Men føler dette er opplest og vedtatt for lenge siden. Nå er det in å være feit. Fordi man skal være den man er. Anonymkode: b2967...ca5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå